Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb onlangs een een Panasonic TX-P42ST50 gekocht.
Op termijn wil ik deze gaan koppelen aan een nog te kopen mediaplayer, NAS en geluidsset.

Nu wil ik echter al wel graag kunnen opnemen van de tv, kan ik dan gewoon een externe harde schijf koppelen aan mijn decoder (Humax iRHD-5100c)?

Of is het wijsheid om dat op een andere manier te doen i.v.m. plannen voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je kunt met de televisie zelf ook opnemen door er een externe HDD aan te hangen. Echter kun je dan alleen opnemen wat je aan het kijken bent aangezien de televisie geen tuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

Inderdaad één digitale tuner dan, maar dat kan genoeg zijn natuurlijk. De TV is natuurlijk ook geschikt voor een CI+ module als het nodig is, al kom je dan (met de HDD erbij) qua kosten wel dicht in de buurt van een C7140 of 5050C, met meerdere tuners en ingebouwde HDD.

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 04-12-2012 16:15 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 15:15
Opnemen met de TV of de 5100C is een mogelijkheid. Het nadeel van 1 tuner blijft wel bestaan.

Het opnemen met een mediaspeler is een no-go. Met een HTPC gaat dit wel lukken maar daar horen wel kosten bij. Een DVB-C module voor een PC is niet goedkoop en eigenlijk wil er gewoon 2 hebben.

Een typische PVR als de Humax 5050c, 5200c of Samsung C7140 lijkt me de beste oplossing.
De aanbiedingen van Ziggo met de interactieve ontvanger zijn op het oog interessant maar de bedoelde Samsung apparaten (eigenlijk van Cisco) zijn zeker niet de beste apparaten op de markt en met de 5200c is interactieve TV ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ik begrijp dat de beste optie is om een nieuwe decoder te kopen, maar dan een versie waarop het mogelijk is op te nemen, met de bijkomstigheid dat er meerdere tuners inzitten.

Ik ga eens even verder kijken wat de beste decoder is, voor mijn wensen en budget. Ik vind persoonlijk de 5200c aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 15:15
De 5200C is vrij stevig aan de prijs. De 5050C is duidelijk interessanter en is vrijwel gelijk aan de 5200C. De 5050C mist de mogelijkheid voor interactieve TV en heeft een kleinere schijf geloof ik. De schijf is overigens prima zelf te vervangen. De 5050C is eigenlijk de voorloper van de 5200C

Samsung C7140 is aantrekkelijker geprijsd maar schijnt ook meer nukken te hebben dan de Humax recorders. Verdiep je hier even goed in. Op diverse fora's is er genoeg geschreven.

De Humax recorders zijn volgens mij ook iets veelzijdiger/flexibeler in gebruik.

Ik heb zelf de Samsung 850PVR gehad (voorloper van de C7140). Dit was helemaal geen verkeerde PVR en een tijd lang zelf de beste decoder die voor het Ziggo netwerk beschikbaar was maar had wel aparte nukken

Toen mijn Samsung de geest gaf was de 5050C al een tijdje op de markt en had intussen een paar firmware updates gehad. De C7140 was net op de markt en de eerste berichten waren niet zo positief. Een aantal nukken van de 850 PVR zaten ook in de C7140. Over de 5050C was juist erg positief. Ook deze heeft zo hier en daar wel aparte dingen.

Ik heb dus de 5050C gekocht en heb daar geen seconde spijt van. De Humax werkt bij mij voor 99% betrouwbaar. Dat heeft de Samsung nooit kunnen halen.

• dj_jari
Begrijp ik het overigens goed dat je met de 5050C geen films kan huren en met de 5200C wel?
Pagina: 1