Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
goedemiddag tweakers,

Mijn trouwe ros vertoont al maanden kuren, en het is nu toch wel eens tijd voor wat vervangingen P:.
Ik zou graag wat adviezen van jullie willen horen. ik zal even vertellen wat ik ervan verwacht.

voor de rest werken alle componenten nog prima, van ram tot gpu ^^.

AMD of intel maakt me niet uit, maar vanuit persoonlijke ervaringen weet ik dat AMD beter is in de goedkopere sectoren.

ik had al even rondgezwerft in de pricewatch, en ik heb even een selectie gemaakt van de mogelijke keuzes:

AMD:

Moederbord:
MSI GF615M-P33

Ik ben voor dit moederbord gegaan omdat de prijs scherp is tegenover wat je krijgt.

Processor:
AMD Phenom II X4 965 Black

Ik heb voor deze processor gekozen omdat deze oud maar goud is, goede overclock mogelijkheden en een zeer scherpe prijs.

Intel:

Ik heb hier helaas echt niks goeds gevonden voor onder de 150 euro :l
Als jullie suggesties hebben laat het even horen!

Gebruik:

ik wil de pc gaan gebruiken voor casual gaming, en als multimedia pc.

Nou dit was het dan weer, als je suggesties of opmekingen hebt, laat het even horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Hoe ziet je huidige systeem eruit?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
mijn huidige systeem bestaat uit:
intel core i3 330 dacht ik (in ieder geval een van de eerste goedkoopste)
intel DH55TC
als videokaart heb ik een asus ati radeon 5770 cucore
verder 8 gb crucial ram geheugen
micro atx kast van onbekend merk

voor verdere vragen vraag erop los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:24
Wat betreft de intel-build denk ik dat je weinig meerwaarde zal kunnen halen vrees ik. Aangezien je bord een Socket 1156 is, en daar amper nog wat voor te krijgen is zal je dan hooguit in de 2e hands hoek wat gaan vinden. Dan zou ik eerder voor de AMD-build gaan, maar dan wel met een ander bord. Het gekozen bord heeft een nForce 430-chipset, dat nu niet direct uitblinkt qua performance.
Ik zou dan eerder kiezen voor een pricewatch: Asus M5A78L-M LE waar je al een veel beter bord aan hebt, of als het budget iets op te rekken is, een pricewatch: Asus M5A97
Wat voor geheugen heb je nu precies? Met een beetje geluk kan je dat nog gebruiken. Voorkeur heeft om DDR3-1600 te nemen, maar met DDR3-1333 kan je nu ook wel aan de slag gaan (eventueel later upgraden, net zoals videokaart).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
ik geloof dat ik ddr3-1333 low profile heb.
en ik heb het even nagekeken, en ik kwam erachter dat ik de vengeance heb!

en kroegtijger, bedankt voor het alternatieve moederbord! ik ben zelf nou vrij nieuw qua AMD haha.
wat zijn de voordelen van de m5a97 tegenover de m5a78l?

Ik heb trouwens ook nog een geluidskaartje die ik er graag bij aan wil sluiten, maar deze kan op een kleine pci-e dus dat komt wel goed!

en trouwens qua processor, wat vind je daarvan?

[ Voor 5% gewijzigd door gemzaa31 op 04-12-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
kroegtijger schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:36:
Wat betreft de intel-build denk ik dat je weinig meerwaarde zal kunnen halen vrees ik. Aangezien je bord een Socket 1156 is, en daar amper nog wat voor te krijgen is zal je dan hooguit in de 2e hands hoek wat gaan vinden. Dan zou ik eerder voor de AMD-build gaan, maar dan wel met een ander bord. Het gekozen bord heeft een nForce 430-chipset, dat nu niet direct uitblinkt qua performance.
Ik zou dan eerder kiezen voor een pricewatch: Asus M5A78L-M LE waar je al een veel beter bord aan hebt, of als het budget iets op te rekken is, een pricewatch: Asus M5A97
Wat voor geheugen heb je nu precies? Met een beetje geluk kan je dat nog gebruiken. Voorkeur heeft om DDR3-1600 te nemen, maar met DDR3-1333 kan je nu ook wel aan de slag gaan (eventueel later upgraden, net zoals videokaart).
zie mijn bovenstaande reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
ten eerste bedankt voor je reactie,
wel even een vraagje, wat is nou het verschil tussen fm2 en am3? en pas een am3 processor op een am3+ mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Excuses voor het niet onderbouwen.
FM2 is een nieuwer platform (met de daarbij horende moderne features), voornamelijk bedoeld voor APU's maar ook deze athlon kan er op.
In prestaties is de athlon 'gelijk' aan de a10-5700 en dus net iets langzamer dan de phenom 955/965 (soms iets sneller, meestal iets langzamer), echter is hij ook wat goedkoper.

Een AM3 processor kan inderdaad ook op een AM3+ moederbord, mocht je die route gaan dus sowieso een (nieuw) AM3+ mobo pakken vanwege upgradebaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 04-12-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
hoe zit het bij de athlon x4 qua overclockmogelijkheden?
staat namelijk niet op tweakers zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:43
Bij intel kom je voor die prijs uit op een i3 3220 pricewatch: Intel Core i3 3220 Boxed
op een simpel moederbord http://tweakers.net/categ...AUWWJOUpW0UomxpZmSrG1tbUA

en voor €10 meer heb je een mobo met PCI-e 3.x, sata 600 en usb 3.0 http://tweakers.net/categ...e3IHGypYmP7H5tzzTT0yqV8AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Athlon processoren zijn redelijk te overklokken mits je bord dat ondersteunt :) . Als je een am3+ processor hebt klok je met gemak 500 mhz sneller op luchtkoeling.De Phenom waar jij op doelde is goed te overklokken 4 ghz moet denk ik geen probleem zijn :? .Aangezien het een Black Edition is. Multiplier unlocked.
Qua moederbord zui ik iets verder rondkijken dan naar het bord wat jij in gedachten hebt. voor 10 20 euro meer heb je vaak al een veel beter bord. :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzaa31
ik heb inmiddels
de 970 extreme 3 met een athlon 565 black edition met een katana-koeler besteld P:
Pagina: 1