School & Vrije tijd in één laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 487143

Topicstarter
Hoi tweakenators ,

Ik ben nieuw op deze forums en ben hier op aanraden van een homie beland.
Kunnen jullie mij helpen bij het ontsluieren van mijn ideale laptoppie? Want den dezen zit in een knoop.
:?

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

1. Mijn toekomstige latop zou gebruikt worden voor allerhande schoolsche taken (dus evernote, word, excel, google chrome met veel tabs en extensies, winamp voor een muziekje erbij en liefst allemaal tegelijk open ;) ). Multitasken _/-\o_ !!

2. Ik ben wel gericht op goede kwaliteit van geluid/beeld/scherm. Fotografie is een hobbie, dus een pc die vlot wegkan met bewerkignstoestanden is wel handig. Daarbij zou ik hem ook gebruiken voor mijn rustige vrijetijds avondjes, filmpje checken, internetje surfen,... . Bijgevolg heb ik een vrij grote bibliotheek aan muziek, foto's & film dus opslagcapaciteit is ook belangrijk.Kortom is mijn laptop mijn multimediacentrum.

3. Ik gebruik veel externe zaken (zoals een tweede scherm, boxen met woofers, etc). Dus vrij veel USB poortjes aan de laptop hebben is ook wel handig.

4; Ik game wel es graag, dus het zou tof zijn zo de framerate & graphics goed kunnen draaien.

5. Een laptop die snel opgestart kan worden is ook wel handig, dus hoogst waarschijnlijk een SSD. Of dit gekoppeld moet worden aan een normale harde schijf of niet weet ik niet.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de duizend euro. Dus 1100 max. (gezien office er nog bijgekocht moet worden)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hmm, niet superveel, maar dan nog zal ik niet beginnen blijten in een hoekje als hij wat meer weegt, want ik heb MUSCLES!
Goede batterijduur is wel een voordeel:
filmpje in mijn bedje zonder kabel > filmpje in mijn bedje met kabel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn huidige laptop (dell studio 1555) heeft oververhittingsprobleempjes en de accu snoer was na 1 jaar kapot. De batterij na 1,5 jaar. Dus dell heeft een beetje in bittere nasmaak, maar misschien zijn de nieuwe modellen oerdegelijk. Merk doet er dus niet toe, ik wil gewoon een goede laptop die lang meegaat.

Eigen research

Ik heb vanalles bekeken, BTO en Lenovo heb ik zelf vaak teruggevonden op het internet. Onder andere de Lenovo Y5(en nog getalletjes) met zijn rood toetsenbord leek goed te zijn, maar windows 8 lijkt me overbodig en.. een rood toetsenbord.. Rood is de kleur van agressie en ik zal bijgevolg geen innerlijke rust kunnen vinden wanneer ik hem zou gebruiken. Maar als het een goed werkpaard is dan verf ik het zelf wel blauw.

Ik ben es tips gaan vragen in een winkel, en daar begon hij over snel opstarten via een SSD en dat dat echt top zou zijn! Mijn reactie: *O*
Maar blijkbaar is dat veel duurder!
-O-
Heeft dat nu zo veel voordeel voor de prijs?

Er is gewoon super veel keuze, en alle mensen vertellen me iets anders. Is er nu echt geen heilige graal onder de laptops? Oja, en zeg nu geen mac want ik kan daar niet mee werken 7(8)7 .

Mercikens! _/-\o_

PS: Enkele Namen waar mijn oog reeds op gevallen is:

HP ProBook 4730s (B0X85EA)
Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL
Lenovo IdeaPad Z580-M81DFMH
Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Lenovo IdeaPad U410-MAH6NMH
Asus N76 Series N76VM-V2G-T1073V

Gebaseerd op andere topics in dit forum:

Vaio S15

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 487143 op 04-12-2012 14:38 . Reden: Onvolledigheden aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10
Is er nu echt geen heilige graal onder de laptops?
Nee, want iedereen is anders en iedereen gebruikt het ergens anders voor en op een andere manier. Er is toch ook geen 1 beste auto, tv, huis, vliegtuig of wat dan ook?

En ja, een SSD maakt heel veel uit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:07
de eisen die je nu hier neerlegt zijn te beperkt om er iets van te maken. Elke laptop zal aan je wensen voldoen. filmpje, game etc.. en daarnaast wat schoolwerk.

dus mocht je wat specifieker zijn met de eisen dan helpt dat zeker.
daarnaast kun je eens in de pricewatch filteren en kijken welke laptops er uit de resultaten komen. zo kun je al aardig wat stappen zelf maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:25:
dus mocht je wat specifieker zijn met de eisen dan helpt dat zeker.
daarnaast kun je eens in de pricewatch filteren en kijken welke laptops er uit de resultaten komen. zo kun je al aardig wat stappen zelf maken.
Voila ik heb wat extra info toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
offtopic:
Geweldig topic, m'n dag is weer goed

Welke games wil je allemaal draaien? De Y500 valt dus af door de rode kleur, dat is wel erg jammer, want het is een goede laptop.

Je zou dan kunnen kijken naar de S15, die heeft het beste scherm in deze range en is ook erg licht. Vooral een goede keuze als je zoals je al zei veel aan fotografie doet.

Een andere mogelijkheid is de Asus N56 serie. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H Deze heeft een minder scherm dan de S15 (zeker niet slecht hoor), en weegt meer. (2kg vs 2.7kg) Maar, hij heeft wel een i7 en een 650M. Die is weer wat beter dan de 640M LE grafische kaart in de Sony.

Let wel: Via de sony site kan je de S15 wel met een i7 krijgen, maar dan moet je er wel even op wachten. En als je student bent krijg je ook nog 10% korting.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de info! En de rode kleur was eerder een mopje, ik vind het niet schitterend maar als het de beste laptop is neem ik het er wel bij. Is de Y500 dan beter dan je andere voorstellen? Want enorm duur is hij ook niet hé?

Games die ik momenteel speel: Dota2 & AC3. BF3 wil ik eens proberen maar dat kan mijn dell niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 487143 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:41:
Bedankt voor de info! En de rode kleur was eerder een mopje, ik vind het niet schitterend maar als het de beste laptop is neem ik het er wel bij. Is de Y500 dan beter dan je andere voorstellen? Want enorm duur is hij ook niet hé?

Games die ik momenteel speel: Dota2 & AC3. BF3 wil ik eens proberen maar dat kan mijn dell niet aan.
Tja ik vind het persoonlijk ook niet erg mooi, maar hij is wel goed geprijsd voor de hwardware die je krijgt. Wel is hij erg zwaar met 2.9kg en de looks.. tja/ Love it or hate it zou ik zeggen.

Nog een optie is een Dell 15 R SE die je voor ongeveer 635 kunt krijgen met 1080p scherm , i5, 7730M, 6GB RAM en 750GB HDD. Zie ook hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Dus de opties:

Dell 15 R SE:

+ goedkoop (~650)
+ full hd scherm
+ Redelijke gpu (7730M)

- log
- zwaar
- matige accuduur

Sony S15:

+ Beste scherm (IPS 1080p)
+ licht en dun
+ goede accuduur

- sub top grafische kaart

Asus N56 series:

+ goed scherm (1080p)
+ goede grafische kaart (650M) let wel; je krijgt de versie met ddr3 geheugen, die is zo'n 10-20 langzamer als de versie met gddr5 geheugen).
+ goede bouwkwaliteit
+ redelijke accuduur
+ i7

- zwaar

Lenovo Y500 series:

+goede hardware
+ goed scherm (1080P)
+ mSATA slot (Kun je een SSD inzetten zonder je HDD te hoeven vervangen).
+ goede grafische kaart (650M met ggdr5).

- niet mooi (persoonlijke mening)
- zwaar (2.9kg)

De N56 en de S15 lijken mij de beste opties voor je. Als je de voorkeur geeft aan gamen boven mobiliteit en een beter scherm dan zou ik de N56 nemen. Als je echter mobiliteit wil en een beter scherm (i.v.m. fotografie) dan is de S15 de betere keuze.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt! Ik zal ze alleen eens bekijken en grondig over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3f
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09-2020
wat ik me een klein beetje afvraag: heb je voorkeur aan een bepaald grootte scherm? 15inch of 17inch bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
15 inch lijkt me het best. Ik dacht dat 17 inch niet zo lang meegaan op batterij en 15 inch is makkelijker te vervoeren.

Verder heb ik wat opgezocht ivm de N56 en heb ik ontdekt dat hij wat problemen heeft met warmte. Heeft iemand hier ervaring mee of is dat wat overdreven? Ik had het zelfde probleem met mijn dell en heb eerlijk gezegd geen zin om twee keer met hetzelfde te zitten.

Momenteel zit ik in een tweestrijd tussen de Y500 en Asus N65 serie. Y500 heeft betere grafische kaart, asus betere processor. Maakt dit veel uit gedurende gebruik en voor de duurzaamheid?

Het ziet er naar uit dat de Y500 meer openstaat voor aanpassingen. De asus ziet er ook fantastisch uit (design & stats). Pff, zijn er nog van de factoren die me naar een kant kunnen wijzen?

Alvast bedankt voor de tips! Echt een behulpzaam volkje hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11

Quad

Doof

Heb je helemaal aan je zelf te danken ;) met zo'n topic start kunnen wij alleen maar van dromen. *O*

Ik zelf denkt dat de S15 een prima optie is, de graka kan je overklokken en de hdd vervangen voor een SSD, weet alleen niet zo goed wat de prijzen daarvan zijn. Indien student (ja dus) krijgt je in elk geval korting.

Wil je het goedkoopste dan is de Dell Inspiron 15R SE de enige oplossing.
Maar ik denk dat de Y500 wel de uiteindelijke keuze gaat worden, volgens mij heeft deze ook nog een mSata aansluiting waar je zo een 128GB mSata SSD van Crucial in kan prikken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Overhittingsproblemen komen mij niet bekend voor bij De N56 series. Mijn broertje heeft er een en die gamed er toch aardig wat op, maar nog nooit een probleem mee ervaren.

Je kan trouwens de 640M LE NIET overclocken als je het Windows 8 model hebt. In de toekomst waarschijnlijk wel, zie hier: http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik begin nu toch te neigen naar die Asus N56 serie, lijkt me een zeer goede all-round met een top processor.

Ik ben vandaag naar de fnac geweest en één van die personeelkerels raadde me een HP aan. Een envy denk ik, ik weet niet precies de welke. Zijn de HP's goed? Of zijn de reeds gegeven alternatieven veel beter.

Merci allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 10-07 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

Een echte miskoop zul je sowieso niet meer doen tegenwoordig...
Mijn advies is wel om een ssd te nemen, misschien iets duurder, maar zoveel sneller..

Je gaat er natuurlijk niet sneller van typen, dus binnen programma's merk je weinig, maar ga je eenmaal terug naar een harde schijf dan is het verschil echt groot. Ik start bijvoorbeeld op in 15 seconden, waar het eerder 40-45 was.

[ Voor 43% gewijzigd door painkill op 05-12-2012 23:06 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 487143 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:58:
Hmm, ik begin nu toch te neigen naar die Asus N56 serie, lijkt me een zeer goede all-round met een top processor.

Ik ben vandaag naar de fnac geweest en één van die personeelkerels raadde me een HP aan. Een envy denk ik, ik weet niet precies de welke. Zijn de HP's goed? Of zijn de reeds gegeven alternatieven veel beter.

Merci allemaal!
Moeilijk te zeggen welke Envy je precies bedoeld, ik denk zoiets? pricewatch: HP Envy 6-1106ed Of misschien de 17 inch versie: pricewatch: HP Envy DV7-7202ed

Dan is de S15/N56/15R SE toch nog eens stuk beter. Niet alleen een mooier design (persoonlijke mening), maar in het geval van de N56 ook nog een betere grafische kaart. Ook is de Envy zwaarder dan alle hier genoemde alternatieven. (3.1kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Merci allemaal!

Ik ben van plan om de Asus 15.6" N56VZ-S4035V-BE i7 3610QM/8GB/750GB via campusshop.be te bestellen.

Specs:

Specificaties
Part No 90N9IC444J2871VL131Y
Model Name Asus N56VZ-S4035V-BE
Processor & Cache Memory 3de Generatie Intel® Core™ i7-3610QM, 2.3 GHz
Operating System Windows 7 Home Premium (64bit)
Main Memory DDRIII 1600 8GB
Display 15.6" LED-backlit TFT LCD Display resolution: HD 1920x1080/ 16:9
Video Graphics & Memory NVIDIA® GeForce® GT 650X 2GB
Hard Drive HDD 750GB 7200 rpm
Optical Drive Super Multi 8x with Double Layer
Video Camera HD web camera (Fixed type)
Interface 1 x Microphone-in jack 1 x Headphone-out jack 1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor 4 x USB 3.0 ports 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert 1 x HDMI
Audio Built-in microphone Bang & Olufsen ICEpower® Built-in speaker Bang & Olufsen ICEpower® Sonic Focus
Keyboard AZERTY Chiclet keybord
Battery Pack & Life 56 WHrs , 5200mAH, 3S2P, 6-cell Li-ion Battery pack
AC Adapter 120W AC Adapter Output : 19V DC, 6.3A, 120W Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
Dimension & Weight 38.0(W) x 25.5 (D) x 2.72 ~ 3.24 (H) cm 2.70 KG (with 6 cell battery)
Garantie 2 jaar Zorgeloos Leren garantie: Alle hardwarestoringen worden de eerste twee jaar gratis gerepareerd op de volgende werkdag overal in Nederland en Belgie (mits voor 15:00 uur gemeld) of je ontvangt een vervangende laptop
Software Nuance PDF OFFICE 2010 STARTER pre-loade Trend Micro Titanium 2011 30 day Trial Power2Go Google package & Toolbar Video Magic player GamePark Console Console Syncables Desktp SF Music now
Lan 802.11n

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11

Quad

Doof

- i7 check
- 15,6" check
- FullHD check