iMac aanschaffen met studentenkorting

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin19917
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo Allemaal,

Ik wil een nieuwe iMac aanschaffen op bedrijfsnaam. (Rechtsform VOF)
Ik ben nog steeds een student dus ik vraag me af of ik de iMac kan aanschaffen met studentenkorting en hem zakelijk kan gebruiken.
Is de iMac dan ook volledig aftrekbaar van de belasting?

Alvast bedankt

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:27
Theoretisch zou het kunnen, weet alleen niet of belastingdienst het ermee eens is. Als je een iMac met studentenkorting koopt zeg je eigenlijk deze te gebruiken voor je studie. Als je de iMac op de bedrijfsnaam zet zeg je dus eigenlijk de iMac te gebruiken voor je werk. Waarschijnlijk zal de belastingdienst het niet opmerken maar voor de zekerheid zou ik toch even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:48
Je koopt je imac voor je studie (studentenkorting).
Je doet studiezaken op je imac (studentenkorting)
Je doet werkzaken op je imac (aftrekbaar)
je doet werkzaken die te maken hebben met je studie op je imac ?? (aftrekbaar + studentenkorting)

Wellicht dat je het zo zou kunnen zien. Je werkt erop, maar je werk is gelijk oefen materiaal voor je studie :)

(als dat zo het geval is bij jou tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zou'm gewoon met de studentenkorting aanschaffen, je bent gek om dat bedrag extra te betalen terwijl je gewoon die korting kan krijgen. Doe dat zelf ook en ik ben al jaren geen student meer ;) Maar gebruik het wel om op te studeren :P Tenslotte leren we allemaal wat op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Gok dat ze hier bij de belastingtelefoon meer kaas van hebben gegeten. Geef ze 'ns een belletje, dan heb je een sneller antwoord dan hier een topic openen. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.