Sitecom WL351 aan Cisco EPC3925 (Ziggo) hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 23:14
Ik krijg mijn Sitecom WL351 niet werkend wanneer ik mijn nieuwe Cisco modem in bridge stand laat zetten. De reden dat ik dit zou willen doen is omdat het ingebouwde wifi superbrak is, en ik meer kan met mijn eigen router.

Het gekke is dat toen ik 2 jaar geleden alles heb geïnstalleerd het direct werkte. Modem aan, router er aan gehangen en ik kon thuis mijn internet direct delen, via een Ziggo Ubee modem zonder wifi.

Ik heb nu mijn Sitecom weer naar factory default gezet, Cisco modem door Ziggo op bridge laten zetten en wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding tussen die 2. Bij internetstatus komt geen ip-adres, zelf handmatig configureren werkt ook niet. De helpdekmedewerker kon 'zien' dat er niks aan mijn poort hing, tot ik de UTP kabel in mijn laptop stak. Dus je zou denken dat er wat aan de hand is met mijn router maar dat lijkt me vreemd want het heeft altijd goed gewerkt.

Ik heb nog firmware geplaatst (upgrade en weer downgrade).

Hoe komt het dat mijn modem geen IP-adres krijgt van het modem en wat kan ik nog proberen? Ander merk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je niet twee jaar geleden (toen Ziggo nog geen bridged modus aanbood) de WL351 in bridged mode gezet?

Zo ja de WL351 terug in NAT modus - of trouwens de EPC3925 door Ziggo in NAT laten zetten en de WL351 in bridge houden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:42

lier

MikroTik nerd

Heb je het modem al een keer uit en aan gezet. Er zijn kabelaars (zelf geen Ziggo) waarbij dat nodig is om een IP adres toegewezen te krijgen....

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
modem uiteraard al verschillende keren uit en aan gezet. Gisteren nogmaals van wifi-router naar bridge-modus laten zetten door Ziggo (pluim voor de helpdesk qua snelle bereikbaarheid).

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, router is factory default, dus 'gewoon' in AP mode. Dit werkte destijds (en zou naar mijn idee nog steeds zo moeten zijn).

Ook wanneer ik het router aan een ander modem hang heb ik hetzelfde probleem. En naar mijn idee zou ik ook iets van settings bij 'internet status' moeten zien wanneer het modem ook als router dient, dan zou mijn WAN poort toch iets in de range van 192.168.178.X moeten krijgen?

Ik krijg het idee dat er toch wat 'defect' is aan mijn router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De WL-351 doet default NAT, dus zeker niet 'gewoon' AP mode. Daarvoor moet je juist NAT en DHCP uitzetten. Ik denk toch dat je je vergist in de defaults van dat ding...

Heb je die router wel succesvol terug naar fabrieksinstellingen gezet? Mijn ervaring is dat de indicatie van Sitecom over hoe lang je de knop ingedrukg moet houden een onderschatting is. Als er 10 seconden staat, 20 seconden aanhouden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik kan bij de configuratie alleen AP of WDS mode kiezen, dus daar kan weinig fout gaan. Ik heb zeker factory default staan, ik had 2 eigenhandig aangemaakte SSID's actief met een WPA en WPA2 key (ivm een draadloze printer die alleen met WPA overweg kan, en dan is je snelheid niet veel hoger dan 13 MBit). Eigen ingestelde sleutels, meer was er niet veranderd en dat is allemaal weer zoals op de sticker van het product staat.

Ik weet 100% zeker dat ik NAT niet heb uitgeschakeld, waarom zou ik? Ik had een modem welke maar 1 poort had (oude Ubee modem) waarmee je rechtstreeks op het internetzet want mijn laptop kreeg destijds ook het externe IP toegewezen. En dat kan nu dus ook met het Cisco WiFi modem als je deze laat omzetten. Maar mijn router pakt niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik denk dat er toch wat vreemds met mijn Sitecom loos is. Ik heb DHCP en NAT uitgezet, fixed ip in de range van mijn Cisco modem gezet. Dan heb ik via de UTP poorten en wireless van mijn sitecom een IP-adres wat toegekend is door het Cisco-modem en kan ik het internet op. Maar om de 30 seconden valt de verbinding weg en staat het router (Sitecom) zich te rebooten. Ik kan in de log hier geen reden voor vinden.

Vreemd allemaal, aangezien het allemaal normaal gefunctioneerd heeft tot dat ik ging verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik heb contact gehad met de support afdeling, en ze hebben me goed geholpen. Ik had de FW niet helemaal juist geïnstalleerd en vervolgens een volledige reset dmv de WDS knop gedaan en alles werkt.

Ik had gehoopt op verbetering van de stabiliteit van WiFi omdat het Ziggo Cisco-modem er om bekend staat niet stabiel te zijn.

Ik heb nu dus mijn modem als bridge ingesteld, en de Sitecom als router. Maar toch nog steeds, mn als iedereen thuis zit te internetten, veel vertraging, wegvallende verbinding in de zin van sites die niet reageren, video's die niet laden.

Mijn wifi-connectie blijft gewoon verbonden! Ik heb vervolgens een tijdje een ping commando laten lopen naar het router, en ik zie soms reacties van dik boven de 100 ms (1-3 normaal gesproken) en met momenten heb ik 1-2 minuten alleen maar time-outs.

Ik heb geloof ik alle kanalen al wel geprobeerd, als ik hem wijzig dan werkt dat kanaal even goed en een paar uur later, of de volgende dag is het weer foute boel. Erg frustrerend.

Ik heb met InSSIDer al gezocht of er misschien kanalen vrij zijn, en 10 en 11 lijken het meest gunstig maar in de praktijk valt dat tegen. Er zitten erg veel wifi netwerken, welliswaar allemaal flink onder mijn ontvangstniveau.

Iemand nog tips, of moet ik om naar 5 Ghz? :( Kost weer geld...
Pagina: 1