Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[BUG?] Cursor verdwijnt bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Zat net de video van hitmanpro te kijken op nieuws: Hitman Pro krijgt optie voor omzeilen ransomware en merkte dat zodra ik met m'n muis over de video ben geweest, de cursor in z'n geheel verdwijnt. Zolang de video speelt, is de cursor onzichtbaar totdat 't verandert omdat je toevallig over tekst of een link beweegt. Dit werkt heel desoriënterend en is uitermate irritant.

Even van informatie over m'n omgeving:
WM: Compiz
Browsers: Opera 12.11 en Iceweasel 10.0.11

Als de video is gepauzeerd of klaar is met spelen, verdwijnt de muis niet en als 't eerst onzichtbaar was, wordt-ie weer zichtbaar. De rechtermuisknop brengt 'm ook weer terug.

Ik zou verwachten dat de muis alleen verborgen wordt als deze daadwerkelijk in de video staat, niet er buiten, en al helemaal niet voor het gehele browser venster (panels, tabselectie, menuitems). Het meest idiote is nog wel, dat de cursor NIET verdwijnt als-ie in het videoscherm staat, maar zodra je er buiten gaat, weg is.

Eenmaal weer zichtbaar, blijft de aanwijzer te zien totdat je weer over de video beweegt.

Nog een plek waar ik 't heb: reviews: ZombiU: grauwe launch exclusive en vast meer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:31

The Executer

Lekker belangrijk!

Op Windows 7 met IE 9.0.8112 geen probleem. Meerdere malen met muis over de video heen geweest, maar de aanwijzer blijft in beeld. Ook full screen geprobeerd maar ook hier geen verdwijnende muis.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Daarom heb ik ook m'n OS en browser versies bij gezet :)

Ik zal vanavond thuis even kijken, daar heb ik dezelfde omgeving (OS en browser). Ik heb iig vaker op sites gehad dat de video de muis verbergt, en ik was toen niet de enige.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ok, thuis even getest met ZombiU, en ook hier verdwijnt de cursor in de browser (Opera 12.11) tot aan de menubalk. Bij de menubalk en verder buiten de browser issie zichtbaar, maar kom ik weer in het browser venster, dan zie ik 'm niet meer. Scrollbalk licht op, zonder cursor te zien.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:55
Hmm vreemd. Ik heb helaas geen bak met Debian OS, dus kan het niet testen.

Ken je toevallig zelf nog wat mensen met een soortgelijke setup?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Met mijn Ubuntu systeem kan ik het in beperkte mate reproduceren: bij mij verschijnt de cursor weer als ik over tekst of iets anders heen ga.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:02:
Met mijn Ubuntu systeem kan ik het in beperkte mate reproduceren: bij mij verschijnt de cursor weer als ik over tekst of iets anders heen ga.
Dat is wat ik hierboven ook al heb uitgelegd, als de cursor zou veranderen van vorm, omdat je over tekst of een link beweegt, wordt-ie weer zichtbaar, maar anders blijft 't niet te zien.

Je zou verwachten dat de cursor alleen in de video niet te zien is, behalve als je bij de knoppen/tijdbalk komt.

Pagina: 1