Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een nieuwe widescreen monitor aangeschaft inclusief draadloze rapoo 9060 blade om mijn 13.3 inch laptop in te schakelen als desktop.

Mijn laptop is een asus u35jc model met werkende fn toetsen (op F1-12). Met functies zoals volume up/down, brightness up/down, scherm modes, en ook multi media knoppen (Play/pause/next etc.)

Nu komt mijn issue: Ik heb de wireless toetsenbord en muis aangesloten die dus ook een FN key bezit. Maar deze werken bijna allemaal niet, ook niet met de drivers.

Werkende functies zijn: scrolllock (FN + Insert), pgup/pgdn/home/end (FN+pijltjes). Wat tevens ook werkt is het herprogrammeren van een knop middels de software, launch x.exe. Alle multi media gerelateerde functies werken niet die op F1-12 staan.

Nu is het zo dat er tussen de hardware (laptop toetsenbord) en software (windows 7) een driver package geinstalleerd is van Asus die deze functies uitvoert, genaamd ATKOSD.

Rapoo heeft geen forum waar discussie mogelijk is, maar wat ik graag zou willen weten is waar het probleem ligt. en wat ik eraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Test op ander systeem.
-Probeer nieuwere software voor tobo & de Asus ATKOSD.
-Pas de functie van de toetsenbord aan door middel van een hulp programma.
-Voeg de knop van het toetsenbord toe aan de Asus software als 2e Fn toets.
-Koop een nieuwe / een die wel een forum heeft!
-Google naar medegebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Non-reactie is geen reactie. Als je er geen ervaring mee hebt, waarom reageren?

1. Test op ander systeem, maar dan werkt het alsnog niet op mijn systeem...
2. Is al nieuwste, nieuwer bestaat niet.
3. Dit is mogelijk een optie, maar dat had ik zelf ook al geweten.
4. non reactie...
5. been there done that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Kaizah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:22:
Non-reactie is geen reactie. Als je er geen ervaring mee hebt, waarom reageren?

1. Test op ander systeem, maar dan werkt het alsnog niet op mijn systeem...
Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan het toetsenbord ligt.
2. Is al nieuwste, nieuwer bestaat niet.
Goed zo. Maar dat had je ook wel even in de TS mogen vermelden.
3. Dit is mogelijk een optie, maar dat had ik zelf ook al geweten.
Niet uitgesloten in de TS, dus geen rare suggestie.
5. been there done that...
Ook niet vermeld in TS.

Niet anderen afzeiken omdat je zelf weinig informatie geeft over wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Dank u zeer voor je bijdrage, nogmaals non-reactie is geen reactie.

1. ga ik testen, maar daarna ben ik geen stap verder.

2. laptop is 2 jaar oud, maar goed. Mijn fout inderdaad door het niet vermelden ervan dat ik sowieso al nieuwste driver draai.

3. Research wijst uit dat FN knoppen niet te programmeren zijn via 3rd party tools tenzij hacken in registry, daar heb ik geen interesse in om te klooien met registry.

5. De reden waarom mensen met vragen worden beantwoord met non-reactie response is dat er verwacht wordt dat ze niet zelf gezocht hebben uit gemakzucht en gelijk een vraag stellen. Mijn fout om niet expliciet te zeggen dat ik wel gegoogled heb. (Dat is toch wel zo'n beetje de standaard dat je zelf eerst moet zoeken en als je niet verder komt dan pas tweakers raadpleeg).

[ Voor 72% gewijzigd door Kaizah op 04-12-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Kaizah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:54:
[...]
5. De reden waarom mensen met vragen worden beantwoord met non-reactie response is dat er verwacht wordt dat ze niet zelf gezocht hebben uit gemakzucht en gelijk een vraag stellen. Mijn fout om niet expliciet te zeggen dat ik wel gegoogled heb. (Dat is toch wel zo'n beetje de standaard dat je zelf eerst moet zoeken en als je niet verder komt dan pas tweakers raadpleeg).
Dat het de standaard is, wil niet zeggen dat je niet hoeft te vermelden wat je al geprobeerd hebt of waar je zelf verwacht dat het probleem zit. Wij weten anders toch ook niet wat nuttige suggesties zijn en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

non-reactie is geen reactie
Modbreak:Zeg, anders doe je even normaal tegen medetweakers die jou proberen te helpen? Ik zie geen reden om een dergelijke reactie te geven; diegene probeert jou enkel te helpen met je probleem. Dat je er misschien weinig aan hebt doet daar niets aan af.

Daarnaast denk ik ook niet dat er veel mensen meelezen die precies jouw combinatie hebben van laptop en toetsenbord, dus het is logisch dat je reacties krijgt van mensen die een dergelijke combinatie niet thuis hebben staan.

Vanaf nu weer vriendelijk en on-topic, dank u allen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Er ging mogelijk een knopje om toen ik zijn laatste zin zag, google naar andere gebruikers. Toen dacht ik: waar ben ik de afgelopen 24 uur van mijn leven dan kwijt aangeraakt? Op een bijdehandse reactie reageerde ik maar zo.

Maar anderzijds is er wel credit te geven aan Larsiano, ik heb het namelijk getest op een laptop van iemand anders. En daar werkte het meteen goed met de standaard drivers van windows update.

Nu heb ik bij het installeren van mijn product gelijk de drivers van rapoo via internet gehaald. Dus nu heb ik wel een uitgangspunt om naar toe te werken.

Nu is het mij nog niet gelukt om hetzelfde proces te herhalen als een verse laptop. Ik heb al meerdere keren geprobeerd alle drivers te verwijderen.

Nu heb ik via device manager alle verborgen apparaten verwijderd en daarna met CCleaner alle registry issues gefixed. Vanavond thuis maar nog eens proberen.
Pagina: 1