• GenUse
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07-2025
Zoals de titel het zegt wil ik een pc game op mijn tv spelen, namelijk Assassins Creed III.
Ik heb mijn tv als duplicaat van mijn monitor ingesteld. (TV 36" denk ik full hd - monitor 22" 1680x1050)
Als ik de tv heb aanstaan (op juiste invoer) zie ik alles op tv wat ik op de monitor zie, net hetzelfde maar dan iets groter, foto's, youtube, noem maar op, heeft geen enkel probleem.
Nu is het eigenaardige als ik een game opstart (maakt niet uit welke) dan word het tv scherm gewoon zwart, dus geen beeld maar wel geluid.
TV is met een HDMI kabel aangesloten op de pc.
Zal wel iets in de CCC moeten aangepast worden maar ik geraak er niet uit.
Ik heb als gpu HD4890 CF.
Kan iemand mij hierbij helpen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk eerder dat je iets in Assassins Creed moet instellen dat ie op 2 beeldschermen werkt maar ik durf niet te zeggen of Assassins Creed dat ondersteund. Wat je wel al kan doen is om je tv als hoofdscherm in te stellen en even bij je tv instellingen kijken of er een spel of pc stand is.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Je zal wel meer informatie moeten geven. Welk besturing systeem gebruik je?

Heb je wel gewoon beeld op de monitor als de game start? ( Ik speel zowat elke game via de PC op de TV. Als ik mijn tv als duplicaat instel van mijn monitor, dan schakelt hij ook één scherm uit als ik een game start, dit is normaal)

Wat ik doe als ik wil gamen op mijn TV is:

Windows logo + p > Computer only (dit is bij mij het TV scherm, Projector only is bij mij de monitor) > dan start ik de game.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2012 01:07 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 20:42
Het is volgens mij zo dat die bij een game enkel het 'hoofdscherm' gebruikt. Je zal dus de tv als hoofdmonitor moeten instellen. Kun je ook meteen full HD gaan :D

mixing a drink and music

• GenUse
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07-2025
Besturingssysteem is Win7 x64.
Dus als ik via tv wil gamen moet ik "schermen dupliceren" uitschakelen en mijn tv als hoofdscherm instellen?
Ik zal dit deze avond eens testen.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 08:04
Nee dat hoeft niet, je kunt bij de resolutie instellingen gewoon aangeven welke je primaire monitor moet zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door chickpoint op 31-07-2013 14:02 . Reden: plaatje staat niet meer op webserver ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
chickpoint schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:19:
Nee dat hoeft niet, je kunt bij de resolutie instellingen gewoon aangeven welke je primaire monitor moet zijn.

[afbeelding]
dit dus tis heel simpel extended werkt alleen als de game windowed gedraaid kan worden.
Pagina: 1