Lage uploadsnelheid zonder logische reden

Pagina: 1
Acties:

• MrJesse
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03-2018
Hallo Tweakers!
Ik ontdekte vandaag dat mijn uploadsnelheid zonder logische reden traag is.

De uploadsnelheid van mijn desktop pc komt niet boven de 5,10Mb/s - 5,80Mb/s bij elke test die ik uitvoer terwijl dit toch echt minimaal 50Mb/s zou moeten zijn aangezien ik al een tijdje glasvezel heb van 100/100 up/down.
De downloadsnelheid is verder wel goed.

Ik ben aangesloten via de kabel en heb op mijn laptop ook wat speedtestjes gedaan en ontdekte ik dat het probleem dus niet aan kabel lag en dus in mijn desktop systeem zit.

De netwerkkaart is een 1Gigabit netwerk kaart: Realtek RTL8111E, deze zit in mijn Asrock H77 Pro4/MVP moederboard.

Ik ben ten einde raad, hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor :) .

Speedtest uitslag: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2349263054.png

Groetjes, Jesse

[ Voor 6% gewijzigd door MrJesse op 03-12-2012 23:37 ]

Verwijderd

-Meer informatie zou leuk zijn, al een NIC driver update gedaan?
-Het was voorheen dus wel goed? Wat is er veranderd?
-Heb je wireless aanstaan? Misschien heeft je buurman je wel gehacked.
-Heb je al contact gehad met de helpdesk?
-Upload is altijd traag in de primetime (tussen 19.00/23.00u) mogelijk was dit nog niet bekend?
-Test met verschillende sites en servers & op verschillende tijden.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Een mooie snelle internet verbinding is leuk als ook je hardware het aan kan. Denk hierbij aan de HDD, processor, geheugen etc.
Zoals ik al lees in je TS, is alleen het pobleem op je desktop. Loop die even voor de zekerheid na op (on)gewenste software / services die misschien roet in het eten gooien. Ergens moet er dus een bottleneck zitten.

• MrJesse
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03-2018
Bedankt voor het reageren, ik zal even op alles een antwoord te geven:

-Meer informatie zou leuk zijn, al een NIC driver update gedaan?
Ik heb de laatste versie volgens Windows
-Het was voorheen dus wel goed? Wat is er veranderd?
Ik had hiervoor maar 5Mb upload omdat we een standaardpakket hadden, het 5mb upload probleem viel nu pas op omdat wij pas overgestapt zijn op glasvezel.
-Heb je wireless aanstaan? Misschien heeft je buurman je wel gehacked.
Staat aan en dat laatste lijkt me erg sterk met een goed wachtwoord en pas een weekje in huis.
-Heb je al contact gehad met de helpdesk?
Dit zal ik maar even doen binnenkort
-Upload is altijd traag in de primetime (tussen 19.00/23.00u) mogelijk was dit nog niet bekend?
Ik een test op meedere dagen en verschillende momenten gedaan, het gaat nooit boven het genoemde limiet.
-Test met verschillende sites en servers & op verschillende tijden.
Zelfde resultaat helaas

Verder nog reactie op andere post:

Mijn HDD is een SSD van 120 Gb, Processor is een Intel i7 3770 en heb 16 gb ram. Dit zal het probleem dus niet zijn. Ook heb ik mijn computer pas geleden opnieuw geinstalleerd en heb ik sindsdien nog amper wat software gedownload.

Ik denk dat het aan mijn Netwerkkaart ligt alleen zou dat wel raar zijn omdat de kaart het wel aan zou moeten kunnen.

Iemand anders nog advies? Ik hoor het graag ;)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Als je een keer wilt testen, dan kan ik mijn ftp thuis eens openzetten met een test accountje met van die 100 / 1000.bin bestanden. (Glasvezel 200/200 lijn)

Kijk voor de zekerheid hier (Realtek driver site) of je een nog nieuwere drivers voor je kaart kan vinden. (Bij tikken van dit was voor jouw kaart de laatste versie van 23-11-2012) Misschien dat nog kan helpen.

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-12 20:10
Als je denkt dat het aan je pc ligt, test het dan gewoon even met een ander device, lijkt me sterk dat het drivers zijn tho...

Als je zeker bent dat je een synchrone glas verbinding hebt, toch maar is contact opnemen met de klantendienst.

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
Je geeft aan dat je op je laptop ook wat testjes hebt gedaan en de kabel uitgesloten hebt? Betekent dat dat je op de laptop wel de juiste snelheid haalt? Zo ja, kan je provider je ook niet helpen.
Probeer eens met je laptop én de pc bedraad een bestandje onderling uit te wisselen. Kan je dan wel sneller dan 5 Mbit/s ?
Met glasvezel, als je kort geleden aangesloten bent, probeer de NT ("glaskastje") eens van de stroom te halen. Dat wil ook nog wel eens helpen, maar heeft geen zin als de laptop wel de snelheid haalt.

Oh, en speedtest.net trekt 9/10x de upload niet met glasvezel. Probeer http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalkran op 11-12-2012 18:02 ]

Pagina: 1