Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een Netgear WNDR 4000 router.
Daar zit een USB 2.0 aansluiting op voor HDD's of USB sticks (Readyshare noemen ze dat bij Netgear).
Ik heb daar nu een 1TB NTFS HDD aanhangen en ik kan de schijf ook gewoon bereiken vanaf verschillende computers op het lokale netwerk.
Er staan daar een aantal films op om te streamen en dat werkt ook allemaal prima.
Maar ik wou vandaag een filmpje van 180MB verplaatsen naar een andere map op de netwerk HDD, maar dat duurde wel heel lang.
Ik had een maximale overdrachtssnelheid van 2MB/s (over WiFi, 802.11n, 1 verdieping lager maar wel direct onder de router).
Hoe kan dit?
Het is een USB 2.0 aansluiting, streamen gaat wel maar een filmpje verplaatsen naar een andere map duurt heel lang.

Ik verplaatste 1 filmpje per keer en deed geen andere dingen op de PC of het netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door OneTimer op 03-12-2012 23:22 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Bedraad? WiFi?

Verwacht sowieso niet al te veel van dit soort dingen, maar meer als 2Mb (256KB/s) mag je toch wel verwachten :X .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
D4NG3R schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:19:
Bedraad? WiFi?

Verwacht sowieso niet al te veel van dit soort dingen, maar meer als 2Mb (256KB/s) mag je toch wel verwachten :X .
Over wifi met 300Mb/s 802.11N verbinding. Ik zit een verdieping lager maar wel direct onder de router.
En ik bedoelde 2MB/s dus 2000KB/s.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In dat geval vind ik 2MB/s eigelijk lang niet slecht.

Hoe is de performance wanneer je een laptop of PC vast aansluit? Als deze vergelijkbaar is ben je er snel uit wat het probleem veroorzaakt. En hoe is de performance als je bijv van laptop naar laptop kopieerd via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
D4NG3R schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:23:
In dat geval vind ik 2MB/s eigelijk lang niet slecht.

Hoe is de performance wanneer je een laptop of PC vast aansluit? Als deze vergelijkbaar is ben je er snel uit wat het probleem veroorzaakt. En hoe is de performance als je bijv van laptop naar laptop kopieerd via WiFi?
Maar ik verplaats alleen een bestand naar een andere map op dezelfde HDD (netwerk hdd).
Als ik een HDD op een pc aansluit kom ik op ongeveer 25MB/s uit.
Komt dit dan alleen omdat het een netwerkschijf is?
Ik heb het nog niet geprobeerd met bekabeling.
En van Laptop naar Laptop moet dan met het Windows thuisnetwerk neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

PM_Petrol schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:33:
[...]

Maar ik verplaats alleen een bestand naar een andere map op dezelfde HDD (netwerk hdd).
Leuke protocolletjes die waarschijnlijk de data VIA jouw laptop/pc terug naar de HDD laat gaan :').
Als ik een HDD op een pc aansluit kom ik op ongeveer 25MB/s uit.
Niet relevant omdat je wilt weten hoe de prestaties via je router zijn.
Komt dit dan alleen omdat het een netwerkschijf is?
Dikke kans van ja. Die router gaat je HDD echt niet op volle snelheid trekken (25-30MB/s via USB2). Ik denk persoonlijk dat je al heel blij mag zijn met 4 a 5MB/s (Veelal voldoende om een goede 1080p film te streamen) via een bedraad netwerk.
En van Laptop naar Laptop moet dan met het Windows thuisnetwerk neem ik aan?
Correct.

Pagina: 1