Toon posts:

Athlon overclock vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op diverse sites gelezen dat je met de Abit Ka7 je Athlon kan overclocken tot 117 FSB stabiel. Als ik nu een Athlon 700 koop waar vanaf vorige maand (volgens een franse site waar ik het adres van vergeten ben) een 900 core inzit en ik zet hier een gfd op dan heb ik sowiezo probleemloos een Athlon 900, juist?
Als ik deze Athlon 900 met een FSB van 117 laat lopen heb ik dan een 900*1.17= 1053mhz Athlon of ligt het hele gebeuren een stukje moeilijker met koeling enzo?

Oftewel, klopt de redenering hierboven, en zo niet, hoever kan je zo'n nieuwe 700 Athlon zonder al te veel moeite overclocken?

Bij voorbaat dank,

Chrizz

Verwijderd

Het zou kunnen ..

Wel dikke Alpha of GlobalWin er op schroeven.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De WEEK die je waarschijnlijk bedoelt is WEEK 17. Veel 700MHz Athlons uit die week hebben een 900 core, maar ik geloof NIET ALLE. Het dus waarschijnlijk toch een beetje een kwestie van geluk hebben. Verder denk ik niet dat je een 900 core zo gemakkelijk op 1053 krijgt zonder zeer goede koeling, plus het voltage moet flink omhoog. Reken daar dus maar niet op (net als de core). Als je een 900 core mocht krijgen is een GHz wel goed mogelijk :). Jammer genoeg is het met overclocken nog steeds een kwestie van geluk hebben...dus GOOD LUCK!

PC Specs

Verwijderd

Ik denk dat het een No Go is misschien dat je m op 950 krijg als je een 900 Core hebt en als je heel erg geluk hebt misschien 1 GHz
maar nee geen 117 bus op die speed. Sorry maar wel een mooi Idee

ThaVinnY

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

gelijk een vraag van mij er8eraan
Hoe aan een Athlon uit een bepaalde week te komen dan?

Kun je die gewoon ergens bestellen ofzo? En zou je een winkel kunnen vragen of ze voor mij een Athlon week17 hebben?

En kun je zoiets aan de buitenkant zien?

* Ik wou eigenlijk een new topic doen, maar dit past er nu wel aardig bij d8 ik zo

• Bomberman
Admiral SIR! Hier een uitleg over het serie/typenummer op de casing van de Athlon (ook handig voor anderen die een goed OC-bare Athlon aan willen schaffen en niet weten waar ze op moeten letten). Hieruit kun je namelijk allerlei belangrijke informatie halen. Ik zal mijn serienummer als voorbeeld nemen:

AMDK7650MTR51B A
230015576334

AMD[b]K7650[/b]MTR51B A
230015576334 ---> dit is de door AMD toegekende officiele snelheid van de processor. Dit geeft niet de eigenlijke speed van de core weer. AMD stopt vaak een andere (altijd hoger gespecificeerde) core in zijn CPU's; je zult je Athlon moeten slopen om op de core zelf te kijken van de eigenlijke speed van de core is....easy right..?

AMDK7650MTR51B [b]A[/b]
230015576334 ---> een [i]C[/i] betekend een 0.25micron core, een [i]A[/i] betekend een 0.18micron core (en die wil je hebben!)

AMDK7650MTR51B A
230015576334 ---> hier is nogal wat verwarring over. Sommige denken dat 21 betekend dat de CPU in Texas, VS is geproduceerd en dat 23 betekend dat dit in Dresden, Dld is gebeurt. Zover ik weet worden er nog helemaal geen CPU's in Dresden gemaakt, en komen ze allemaal uit Texas.

AMDK7650MTR51B A
230015576334 ---> de eerste twee cijfers geven het jaar van productie aan, hier dus 2000. De laatste twee cijfers geven de week aan. Erg belangrijk dus, hier moet je op letten als je een CPU gaat halen in de winkel.

AMDK7650MTR51B A
230015576334 ---> serienummer, alleen leuk om te kijken of twee of meer CPU's vlak voor of na elkaar zijn geproduceerd en dus misschien dezelfde core/cache zouden kunnen hebben. Verder niet belangrijk.

Verder moet je gewoon in de winkel vragen of je zelf even op de processor mag kijken, want meestal zeggen ze dat ze "niet kunnen zien wat voor week het is" (yeah right), misschien omdat ze dan al weten wat je ermee gaat doen.....OVERCLOCK THAT SHIT!!!

Zo, ik hoop dat het nu wat duidelijker is geworden (phew, wat een lange post :) ).

PC Specs

• Floor-is
  • Laatst online: 08-09 05:10

Floor-is

5.2

Fab 23, staat gewoon in Austin, dus...

Ennuh qua week 17-ers met snellere core. Ik heb even nagevraagd bij maatje van me die bij AMD werkt, en dit is de uitkomst:

// Quote
Voor zover nu bekend is zijn er 18 gevonden, en voor zover wij weten zijn er ongeveer 25 de fabriek uit gegaan. (Met 900 core)
Dus de kans dat je er eentje tegenkomt, is niet dat je zegt van groot.
Maarja je weet het niet, dus zoekze!
//Einde quote

Ik heb me wel laten vertellen dat de T.birds die gaan komen allemaal dezelfde core hebben, wat zou betekenen dat een 700-er dezelfde core heeft als een 900-er. Maar dat is nog niet ge-"confirmed". Door AMD zelf...

Ok, maar even terug naar het OC-gedeelte van je post.
Je wilt een Athlon 700 kopen, er van uitgaande dat het een 900 is, dan wil je hem nog naar 1053Mhz trekken. (Ik weet het niet hoor, maar heb je hier en daar niet iets vergeten? Dat is 353Mhz winst, lukt je niet! Ik heb al op heel veel sites rondgesnoept, maar nergens hebben ze een Athlon van week 18 getest. En een 800-er kregen ze ook niet boven 95.Mhz, heel misschien dat je de 1Ghz haalt met een 900, maar ook dat is onwaarschijnlijk.)

Koop maar een 700-er en trek hem naar 850 ofzow, ben je al goed bezig.

Bericht hierboven

• admiral866

admiral866

oke mannnen,

hier hebben we wat aan..

groot tijd thanks.

beetje kloten alleen dat je niet bij een webwinkel de nummers op de athlon kan zien

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

ik heb een Athlon 700 uit week 15.

Inmiddels gesoldeerd naar 900 en via busspeed 108 op een stabiele 972mhz lopend (2/5 cache!)

1004mhz was helaas No Go. (freeze at boot)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Mijn EPoX 7KXA draait prima met een FSB van 120MHz. Alleen op de hogere Athlon-frequenties trekt ie dat niet meer, terwijl ie met een lagere FSB diezelfde hogere Athlon-frequentie wel haalt.

Dus:
7.5*100 = 750MHz OK
5.0*120 = 600MHz OK
6.0*120 = 720MHz NIET OK.

Hoewel de processor zelf dus op 750MHz kan draaien, en het mobo op 120MHz FSB, werkt de combinatie niet :'(

Dus: gewoon uitproberen!

• Bomberman
Admiral, zou je niet liever een (paar) tientje(s) meer betalen bij de compuboer om de hoek en dan zeker weten wat je krijgt i.p.v. je processor (die toch wel een tijdje meegaat) via internet bestellen en dan maar afwachten wat je krijgt? Ik heb gekozen voor het eerste, mede omdat ik niet zo'n goede ervaringen heb met post-order... :( .

PC Specs

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39

FFF

Hallo, moet wel lukken mijne loopt op 115 fsb maar wel een 600mhz nu dus 675 maar kan denk nog hoger
mvg FFF

• admiral866

admiral866

bomberman,
klein probleempje alleen, wij hebben hier niet een compuboer om de hoek.

ja eentje, maar die reteduur

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de franse site waar ik het over had: http://www.multimania.com/realathlon /

Zijn er nog meer sites waar de werkelijke cores op te vinden zijn? Is wel handig als je bij een computerwinkel een keus kan maken!
Pagina: 1