[iPhone 3GS] Valt uit als ik een simkaart in doe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 18:29
Sinds 2 dagen heb ik een probleem met mijn iPhone 3GS, iedere keer als ik mijn simkaart (of welke simkaart dan ook) in doe, valt hij helemaal uit, start ik hem opnieuw op met een simkaart dan valt hij weer uit.

Start ik hem op zonder simkaart, dan werkt hij vrolijk door zonder problemen nou is dit ernstig want anders heb ik gewoon een iPod in die eigenlijk een iPhone is want bellen zal niet lukken zonder sim kaart natuurlijk.

Weet iemand raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarschijnlijk een rot contact ergens wat net dwars gedrukt wordt door een sim-kaart.

Maar in principe gewoon richting APR gaan lijkt me en hun ernaar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus reperatie? want als ik de sleuf waar je de simkaart in doet erin doe zonder simkaart dan valt hij ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou idd zeggen reparatie, want zo te zien (niet lullig bedoeld, enkel oppervlakkige constatering) heb jij niet de kunde om grofweg eens na te gaan of er niet ergens iets raars zit en dit recht te zetten.

Mocht je denken dat je wel de kunde hebt dan is het simpelweg iphone uit elkaar halen (zie bijv youtube) en dan alles rond het simkaart-vakje voorzichtig nachecken en wellicht dat je iets ziet wat los zit (let op: dit is wel volledig op eigen risico, als je iets beschadigt kan je verder van huis zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Die reperatie gaat ook niet door, de beste man zei dat het 170 euro gaat kosten.

Ik probeer het elders want dat is een absurd hoog bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
gebeurt het ook als ie aan is gesloten aan de pc of oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Manke schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:32:
gebeurt het ook als ie aan is gesloten aan de pc of oplader?
Nee, dan werkt de iPhone vrolijk door, en als ik hem van de lader haal dan blijft de iPhone het wel doen zonder problemen, echter als de batterij onder de 87% komt, en iemand belt of sms stuurt, of ik wil bellen of sms-en dan gaat dat niet door onder 87% van de batterij en valt de iPhone uit.

Dus, hij werkt goed, maar als de batterij onder de 87% komt dan valt hij uit, en krijgt ik een melding dat hij aan de lader moet, terwijl de batterij vol is.

P.S. restore hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:38:
[...]

Nee, dan werkt de iPhone vrolijk door, en als ik hem van de lader haal dan blijft de iPhone het wel doen zonder problemen, echter als de batterij onder de 87% komt, en iemand belt of sms stuurt, of ik wil bellen of sms-en dan gaat dat niet door onder 87% van de batterij en valt de iPhone uit.

Dus, hij werkt goed, maar als de batterij onder de 87% komt dan valt hij uit, en krijgt ik een melding dat hij aan de lader moet, terwijl de batterij vol is.

P.S. restore hielp ook niet.
ik heb nu als de batterij 30-40% is dat ie uitvalt, behalve als ie aan de lader of pc hangt, dit was een nieuwe nep batterij omdat de vorige helemaal kapot was, heb een ander gekregen (nog ff inbouwen), maar het lag hier dus aan de batterij.
probeer dat eens, zijn niet eens zo prijzig, maar je krijgt iig geen echte, ook al zeggen ze van wel, de geprinte tekst op de batterij is nl slechter van kwaliteit dan op de originele die er al in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus een nepbatterij kan geen kwaad, ik heb namelijk paar op beay gezien en mensen in mijn omgeving zeggen dat ze wel goed zijn en dat er geen problemen zijn met hun iphone met die batterijen, al zijn ze dan nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
wel goed op het typenummer letten, 1tje werkt in alle 3gssen ongeacht welke je al hebt, weet het nummer alleen ff niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
deze had ik gekocht, is nu afgeprijsd, als ie niet goed is krijg je een nieuwe
http://www.ts-shops.nl/gaming/iphone-3gs-batterij.html
dit heb je ook nodig:
http://www.ts-shops.nl/ga...ing-tool-gereedschap.html
alleen de zuignap en mini torx schroevendraaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Manke schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:46:
deze had ik gekocht, is nu afgeprijsd, als ie niet goed is krijg je een nieuwe
http://www.ts-shops.nl/gaming/iphone-3gs-batterij.html
dit heb je ook nodig:
http://www.ts-shops.nl/ga...ing-tool-gereedschap.html
alleen de zuignap en mini torx schroevendraaier
Ik heb gemerkt dat in veel van die prive telco winkels met 2de hands telefoons enz, ze juist deze batterij in de link gebruiken, dus dan moet het wel goed zijn.

Nu weet ik het haast zeker, de iPhone werkt zonder problemen op USB kabel of netstroom, en als ik hem op batterij gebruik dan is de kans groot dat hij uitvalt als ik wil bellen of sms-en of als ik een foto wil maken, gebeurt niet altijd maar het gebeurt wel.

Dus dan moet een nieuwe batterij een oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou wordt de iPhone warm tijdens opladen, niet ernstig maar wel warm dus ik denk dat hij gewoon in de la gaat totdat ik een nieuwe batterij koop.

Hij werkt normaal als hij warm is maar de batterij gaat nu extreem snel leeg (van 100% naar 30% na 10 minuten muziek luisteren, ook als ik de vliegtuigmodus aan doe en alle apps op de achtergrond uit doe).

Hij wordt echter alleen warm waar de batterij hoort te liggen, dus anders kan het gewoon niet.
Pagina: 1