Toon posts:

Linksys router + experia box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Sinds gister ben ik in het bezit van een Linksys E2500 router. Bij mij thuis is de volgende situatie aan de orde,

Ik maakt gebruik van een expria box v8 van KPN. Deze box stuurt digital tv over ethernet naar kleine omzetters die het signaal weer omzetten naar HDMI. Nu heb ik in de achterste woonkamer en extra linksys e2500 router neergezet om een beter wifi bereik te hebben. Ik heb de router E2500 op bridge mode ingesteld. Nu heb ik vreemd een probleem, als ik met mijn laptop via wifi verbinding maak met de router heb ik een perfecte internet verbinding. Echter nu sluit ik op de linksys e2500 (de zelfde router) een omzetter aan (via een ethernet kabel) voor digitale TV en dan is mijn internet toegang via wifi weg!! het wifi signaal is aanwezig maar me laptop geeft aan dat er geen internet toegang is...de digitale omzetter voor tv signaal werkt wel goed. Het lijkt net of dat de linksys router zo druk is met de signalen te verwerken van digitale tv dat hij geen tijd heeft om een wifi internet verbinding toe te laten. Alle IP adressen worden door de experia box uitgedeeld dus een IP conflict lijkt me uitgesloten. Ik heb de bridge mode met zowel ''automatische IP toewijzing" als ""handmatige IP toewijzing'' geprobeerd maar dit geeft het zelfde resultaat.

Hebben jullie een idee hoe dit probleem onstaat?

Met vriendelijke groet,

Gerben van Arkel