Windows op Macbook Pro, bootcamp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik heb voorheen een Imac gehad daar had ik bootcamp in windows geinstalleerd en kon met osx draaien.

Nu kan ik een macbook pro overkopen. Maar nu wil ik eigenlijk alleen windows erop zetten.
Kan ik daar gewoon een nieuwe SSD in zetten, windows erop installeren en dan bootcamp installeren voor de drivers? Want dat was het voordeel, ik heb op me oude configuratie geen drivers hoeven installeren dat ging allemaal via bootcamp namelijk.

Of als je alleen windows wilt draaien, is er dan een mogelijkheid om niet bootcamp te installeren maar wel te zorgen dat ie in 1 keer alle drivers pakt?

Het gaat mij er namelijk om dat de firewire en expresscard 100 % werken in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat heb je zelf al gevonden hierover? Het is namelijk wel de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent, en dit topic voelt toch een beetje helpdeskerig aan. Ik stel voor dat je je startpost aanvult met wat je zelf al ondernomen/uitgezocht hebt. Mocht dat uitblijven gaat dit topic op slot.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Hallo Whiee, ik heb zelf bootcamp gehad op me Imac, daar stonden dus beiden OSén op: OSX en Windows. Echter heb ik de macbook nog niet in mijn bezit. Heb de zoekfunctie al uitgepluist, echter kon ik daar niks vinden over mijn vragen over bootcamp. Vandaar mijn post ook.

Ik zou dus het liefst alleen Windows erop hebben, zonder OSX. Dit om ruimte op mijn SSD te besparen. Maar kan dus nergens uitsluitsel vinden op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Alcje schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:54:
Hallo Whiee, ik heb zelf bootcamp gehad op me Imac, daar stonden dus beiden OSén op: OSX en Windows. Echter heb ik de macbook nog niet in mijn bezit. Heb de zoekfunctie al uitgepluist, echter kon ik daar niks vinden over mijn vragen over bootcamp. Vandaar mijn post ook.

Ik zou dus het liefst alleen Windows erop hebben, zonder OSX. Dit om ruimte op mijn SSD te besparen. Maar kan dus nergens uitsluitsel vinden op mijn vraag.
Een kleine stap in de goede richting: Alleen Windows op een macbook is natuurlijk mogelijk (zonde). Je kunt de bootcamp drivers m.b.v. de bootcamp asistent op de mac met osx naar een USB stick kopiëren.

Voor de volledige tutorial of how-to van de installatie verwijs ik je toch even door naar onze vriend Google, het wiel is al eens uitgevonden ;).
Tip: zoek even met Engelse termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik dank u. Ik had gezocht op bootcamp en dus niet op assistent! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:18
Ik heb ook windows op mijn macbook gezet maar ik moest eerst de hd loskoppelen om op me ssd windows te installeren, dit ging goed. Maar toen ik me hd er weer in deed en wou booten naar windows bleef het scherm zwart met een blinkende 'under-score'. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Heb dus een macbook met een SSD (in optibay) waar windows en osx op staat en een hd op de originele plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gewoon SSD kopen, Windows installeren en de drivers van bootcamp gebruiken ( Moet je van tevoren wel even op cd zetten ).
Ik raad wel aan om ook Mac OS X te behouden, al is dit maar een kleine partitie op je SSD dan. De updates die je via Mac OS X krijgt, zijn af en toe ook belangrijk voor de hardware die gedraaid wordt. Ook al heb je op dat moment Windows draaien.

Ik draai het nu zo met een 256GB SSD, met 40GB voor Mac OS X en de rest voor Windows 8 ( m.b.v. Bootcamp ). Helaas zijn de drivers voor Windows 8 nog niet optimaal ( is eigenlijk voor Windows 7 ) maar draait prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik wil hetzelfde gaan doen als jij Sweebee.

Ik heb hetzelfde gehad op mijn Imac. Eerst had ik helemaal een zwart scherm. Dat bleek te komen omdat via bootcamp de videokaart driver niet geladen kon worden oid ivm het nieuwe 27 inch scherm.
Daarna had ik hetzelfde wat jij had. En leek het of hij ook niks meer deed. een zwart streep en underscore.
Doen ging ik ff koffie halen en ff een peuk roken. En ineens stond hij in windows. En daarna deed hij het gewoon wel. Blijkbaar was ik ongeduldig en had ik langer moeten wachten. Daarna starte hij wel gewoon fatsoen snel op.

Waarom heb je de SSD niet op de plek gedaan van de normale HD?

Ik heb zelf ook een laptop gekocht. En wil dus de huidige SSD vervangen door een INTEL 520.
En voor data wil ik 500-1000 gb op de plek van de superdrive.

Nu heb ik de apple store gebeld en die zeiden als je een HD in kunt bouwen, kun je ook zelf die bracket erin zetten.

Alleen nu wil ik graag wel zon setje waarbij de Superdrive in een externe behuizing kan worden geplaats.
Heb jij deze ook? Ik heb op de site van optibay zitten kijken en die zijn erg aan de prijs.

Kwam wel wat goedkopere caddys tegen maar daar vond ik niks over zon USB behuizing.

Wil wel indien nodig me superdrive kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb de ssd in de optibay omdat een ssd niet trilt en de optibay geen rubber of zoiets heeft. Ik had eerst de hd in de optibay maar dit ging nogal irritant trillen.

Wanneer ik de hd ontkoppel werkt windows wel gewoon (duurt het ook even zoals je zelf aangeeft voordat windows opstart).

Maar wanneer ik de hd aansluit en probeer windows op te starten kan ik wel uren blijven wachten maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Zou hij niet de eerste schijf dus de stock harddisk pakken als primaire boot schijf? Dat is het enigste wat ik me kan bedenken eigenlijk.

Welke HD bay heb jij gebruikt als ik vragen mag? en heb je je Superdrive extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb zo geen id welke hd bay ik heb, komt van ebay. Ik heb geen superdrive gebruikt, ik kon gewoon een installatie usb maken via boot camp.

Maar wanneer ik dus de schijven omwissel zou het wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar zou me niks verbazen.

Heb je al in de "Bios" gekeken? of beter gezegd EFI. Zo heet dat ipv Bios.

Je kunt daar niks instellen, maar wel evt wat info zien. Misschien dat daar wat staat van start volgorde van je hd's. Dan weet je het direct.

Command-Option-O-F en je zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:47
Ik ben dan wel meer MSgericht maar;

Theoretisch moet " op de gewenste schijfletter drukken tijdens opstarten" de computer doen opstarten van het bedoelde schijfstation, bij OpenFirmware dan.

Dacht ik.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Teijgetje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:15:
Ik ben dan wel meer MSgericht maar;

Theoretisch moet " op de gewenste schijfletter drukken tijdens opstarten" de computer doen opstarten van het bedoelde schijfstation, bij OpenFirmware dan.

Dacht ik.
OpenFirmware wordt niet meer gebruikt sinds de PowerPC-generatie Macs, vergeet dat dus. Alt (Option) ingedrukt houden tijdens het opstarten en je krijgt de schijfkeuze te zien, that's it.

Een goede raad: stop met in MS termen te denken, schijfletters bestaan niet in OS X / Linux / Unix

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackintos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12-2021
cameleon boot loader downloaden meschien een optie en kijk ander eens op hackintosh site
Pagina: 1