Netwerk kabel naar koeienstal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426929

Topicstarter
Hallo,

Ik moet een kabel trekken naar de koeienstal vanuit het huis voor een ipcamera.

Nu heb ik gekeken naar een kabel voor buiten omdat deze onder de grond komt te liggen, ik ben toen op deze kabel uitgekomen:http://www.netwerkkabelsh...n-weerbestendig-305-meter.

Nu is mijn vraag of ik op deze kabel gewoon aan beide kanten een rj45 stekker op kan zetten en dan in de router en de camera pluggen?

Alvast bedankt.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-04 21:37

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet niet hoe ver de afstand is tussen de gebouwen, als je de kabel toch in de grond stopt, kun je ook een buis maken met PVC pijp en hier een standaard kabel doorheen trekken.

Om antwoord op je vraag te geven, mits de totale lengte van beneden de 100mtr blijft, dan kan dat. :)

[ Voor 23% gewijzigd door allure op 03-12-2012 21:32 . Reden: Damn you ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens de Standaard kan cat5e maar een maximale segment lengte van 100m hebben. Bij ons op het bedrijf is ook de maximale lengte van een netwerkkabel (cat5e/6) gewoon 100m. Niemand zal een installatie opleveren met langere segmenten.

Wil je echt 300m overbruggen of kom je met minder ook toe?

[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 03-12-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

Ik weet niet of dat zomaar kan.
De maximum lengte van UTP mag maar 100 meter zijn.
Misschien dat hij het wel met 100MB/s redelijk werkt, maar dat zou je in de praktijk moeten uittesten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De afstand is ongeveer 100 meter,sorry dit was ik vergeten erbij te vermelden.

Het gaat mij er meer om of ik de kabel net als een normale utp kabel behandelen kan? Dus een rj45 stekker aan weers kanten en dan de ene kant in de router in het huis,en de andere kant in de ipcamera.

Ik vraag dit omdat ik een filmpje heb gezien waarin ze dus een switch ertussen zetten en wandcontactdozen.

Of kan ik de buitenkabel aan een wandcontactdoos maken en dan via een gewone utpkabel binnen in het huis en de stal verder gaan werken vanaf de contactdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 17:39

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Ja, je kunt er gewoon een stekker op zetten.
Maar heb je een goede brandverzekering ?

Als er namelijk in de buurt een blikseminslag is, dan fikken waarschijnlijk je netwerkkaarten af, en met een beetje pech ook je PC's, en dan je huis.

Waarom doe je het niet gewoon draadloos ? Een IP camera kan daar prima op draaien, en dan hoef je ook geen dag te besteden aan het graven, maar ben je in een uurtje klaar met opzetten.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat kan.

Glasvezel is overigens buiten wel aan te raden in verband met mogelijke blikseminslag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm 100 meter draadloos met dubbele muren en veel isolatie,plus ook nog eens silos ertussen gaat niet lukken.

Hoe werkt het dan met glasvezel? Kan iemand mij daar een korte uitleg over geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:40

M2M

medicijnman

glasvezel gaat misschien iets te ver voor een IP camera, maar twee Access points en 2 cantennas doen dit alles prima, zeker in buitengebieden. (waarbij je de cantenna dus buiten ophangt...) En anders 100 meter kabel door een PVC buis.

[ Voor 24% gewijzigd door M2M op 03-12-2012 21:41 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok,welke antennes zou je hiervoor gebruiken? Wellicht een link naar een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Cantenna is dus de antenne waar hij het over heeft. Niet een typefout, maar de naam van de antenne: cantenna. Google maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De simpelste opzet met glas is gewoon twee mediaconverters kopen: https://www.netwerkwinkel...ter-SC-EM4000-p_1723.html en een hap glasvezel van de goede lengte en type en met de goede connectoren (voor bovenstaande converters, SC connectors, multimode glas). Die moet je even speciaal laten maken want de maximale standaardlengte is een meter of 40. Dat kan bij dezelfde shop. Gaat voor 120 meter OM2 (neem iets meer dan je moet hebben natuurlijk) met extra buitenmantel op ongeveer 150 euro uitkomen vermoed ik. (A la dit dus: https://www.netwerkwinkel...el-OM2SCSC12X-p_8822.html maar dan langer.)

Ze hebben ook wel kabels van die lengte specifiek voor in de grond trouwens. Ik zie in de shop alleen maar multi-ader kabels staan en da's hier niet nodig maar 't drijft wel de prijs flink op. Maar ik denk met de extra mantel dat je niet heel snel een probleem gaat hebben met de kabel. (Als je 'm echter in een buis kunt leggen is dat wel verstandig.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 03-12-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09

pistole

Frutter

Ik zou lekker voor glas gaan, maar dan moet je wel switches hebben die ermee om kunnen gaan (SFP etc), of media converters gebruiken.

Hoeft qua 'bekabeling' niet duur te zijn, maar je moet het wel in een buisje leggen (want anders snel kapot).
edit:
spuit 11
Converter: klik
Fibre: ook te vinden op die site.

[ Voor 29% gewijzigd door pistole op 03-12-2012 21:50 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
't glasvezel verhaal gaat mij nu even de pet te boven.

maar een buitenkabel die dus niet door een pvc buis gaat is geen goed idee? De kabel moet dus de hele afstand in een pvc buis liggen? Want er ligt ook nog een gedeelte beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-04 21:11

painkill

Pain(k)(ill)

Nouja, op een boerderij zijn er wel eens rare stoffen welke in de bodem komen.
Maar op een goede diepte is er weinig aan de hand. Nu is het de vraag of jij 100mtr wil gaan graven.
Dus ik zou voor draadloos gaan, uiteindelijk het snelst te installeren.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:40

M2M

medicijnman

In principe niet, maar als het spul kapot gaat door dieren, storm of een trekker zou dat natuurlijk zonde van het werk zijn.

Misschien moet je gewoon zo'n cantenna eens maken en aan je router vastknopen. Dan je router ergens neerhangen en die richtantenne naar de stal richten. Vervolgens met je smartphone of laptop in de stal kijken hoeveel verbinding je nog over hebt.

Mocht je geen verplaatsbare wifi router hebben, kun je een AP voor 25 euro bestellen (pricewatch: TP-Link TL-WA701ND). Eventueel dus ook binnen 7 dagen weer terugstuurbaar obv wet koop op afstand.

En zo'n "cantenna" in elkaar schroeven kost een kwartiertje en 7 euro aan onderdelen. En een blik bruine bonen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand waar ik goede sterke buiten antenne's kan kopen? Die kan ik dan toch via een kabel aansluiten op de router,en dan in de koeienstal nog een accespoint,en daar aan de buiten muur ook een antenne?

Maar welke antenne moet ik dan hebben voor buiten gebruik? Of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Kijk maar op WiFishop.nl Daar hebben ze goede access points voor buiten.

Maar.... heeft jouw stal, ook stroom? Ligt er een kabel er naar toe? Waarschijnlijk wel, en zelfs 3 fasen.

Probeer eens met PowerLAN. Vanwege de lengte zal het waarschijnlijk niet gaan, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 426929 schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:29:
Weet iemand waar ik goede sterke buiten antenne's kan kopen? Die kan ik dan toch via een kabel aansluiten op de router,en dan in de koeienstal nog een accespoint,en daar aan de buiten muur ook een antenne?

Maar welke antenne moet ik dan hebben voor buiten gebruik? Of denk ik nu verkeerd?
Hoe vaak moeten we nou "cantenna" roepen. Google daarop als het je niets zegt.

En koop in de tussentijd twee Unox familieblikken soep :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 17:35
Of een Blokker dumpling zeefje. Die dingen zijn echt top.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/27041159/Uppie/Wifi.jpg

Maar waarom moeilijk doen met kabels of wifi? Als je stroom in je de schuur hebt, dat via dezelfde meterkast loopt. (hoewel dat niet eens hoeft, gezien een recent topic hier waarbij iemand een netwerk aan het creëren was met zijn overbuurman via zijn powerline setje, en zich oprecht afvroeg met wie hij nou verbonden was :D) Ik dacht dat de max van powerline op iets van 200 meter zit. Lijkt mij verreweg de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 04-12-2012 01:24 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:04
Een agrariër hier in de buurt moest ook een netwerkkabel naar de melkstal hebben voor de melkrobot en een werkstation. Het meest praktische is om een mantelbuis (PVC) te leggen met daarin een "normale" CAT5e UTP. Belangrijk is dat de mantelbuis stootvast is (zeker op een boerderij).

Als ik jou was zou ik de kabel niet zomaar gaan inspitten. Leg hem bijvoorbeeld door een Tyleen/HDPE (water)leiding, dan is de kabel beter beschermt. Mocht de kabel toch beschadigd raken dan kun je hem eenvoudig en goedkoop vervangen.

Het idee om glasvezel te gebruiken is ook een goede, het biedt een galvanische scheiding. Ook hier ben je een mantelbuis nodig, de glasvezel is kwetsbaar. In aanschaf is het wat duurder en je hebt media-converters nodig (extra point-of-failure). Mijn ervaring is dat het zo degelijk en eenvoudig mogelijk moet zijn, zodat je het zelf kunt fixen. Ik zou voor een netwerkkabel in een mantelbuis gaan! :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thnx puchmaxi.... Ik heb het nu al via een omweg,maar het is nog niet echt stabiel.

Via powerline werkt alleen met bepaalde stopcontacten,alles is doorgelinkt via via,ik heb geen idee hoe ik daar uitkom. Heb er iig 2 gevonden. Ik heb dus nu een range extender in een schuur gezet,daar via een powerlan naar de koeienstal en via die powerlan een utp naar de camera.

Echter is het niet super stabiel,ik kan bijvoorbeeld geen stopcontact vinden die direct verbonden is met de schuur en het huis,zodat ik vanuit het huis al powerlan kan gebruiken. Sterker nog in het achterste gedeelte van het huis kan ik niet eens met powerlan aan de gang,terwijl ik dan in hetzelfde huis ben,maar ik krijg er geen verbinding.

Vandaar het idee er een kabel heen te trekken zodat de verbinding stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, de kabel komt dus in een pvc buis, kan ik dan een normale utp5e kabel nemen met rj45 stekkers? Of beter een utp cat5e met harde kern?

En passen de normale rj45 stekkers op een utp cat 5e kabel of moeten dat speciale zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Lijkt me een prima oplossing. Je kunt gewoon standaard utp cat5e nemen, wel even opletten: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels je wilt namelijk 100% koper geen CCA of CCS. Je kunt kiezen tussen installatiekabel (stug) of patchkabel (soepel).

Normaliter zet je geen RJ-45 connectoren op stugge kabel (die monteer je af op patchpaneel/datasokkel). Er zijn wel speciale connectoren voor verkrijgbaar, zie: https://netwerkproducten....-stugge-kabel-p-1897.html. Normale connectoren zullen 9/10 keer ook gewoon werken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik ook gewoon 2 wandcontactdozen gebruiken daartussen cat 5e stug via lsa monteren. En dan vanaf de wandcontactdoos 1 naar de router via normale utp kabel en aan de andere kant via de wandcontactdoos daar via gewone utp kabel naar de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dit dan een goede utp kabel stug? Waar vind ik of de kabel 100% koper is?
http://www.utptang.nl/ind...-100meter-harde-kern.html

[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 426929 op 04-12-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Anoniem: 426929 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:37:
Kan ik ook gewoon 2 wandcontactdozen gebruiken daartussen cat 5e stug via lsa monteren. En dan vanaf de wandcontactdoos 1 naar de router via normale utp kabel en aan de andere kant via de wandcontactdoos daar via gewone utp kabel naar de apparatuur?
Ja, dat kan prima.
Anoniem: 426929 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:39:
Is dit dan een goede utp kabel stug? Waar vind ik of de kabel 100% koper is?
http://www.utptang.nl/ind...-100meter-harde-kern.html
Daar ben je toch een beetje overgeleverd aan de winkel/verkoper. Sommige verkopen je zonder blikken of blozen CCA kabel als 100% koper een zeer slechte zaak. Bij de link die jij geeft staat het er niet bij, er staat wel dat het CAT5e is en geschikt voor 10/100/1000Mbit netwerken. Maar gezien de prijs ben ik toch heel bang dat het stiekem CCA is (maar ik weet het niet zeker, dat zou je even moeten vragen).
*** LET OP ***
Van maandag 19-11-2012 t/m maandag 10-12-2012 zijn wij gesloten wegens verbouwingswerkzaamheden.
Bestelde producten in deze periode worden wel gewoon verzonden.
Houdt er wel rekening mee dat uw verzending wat vertraging kan oplope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er hoeft in principe niet enorme data verkeer overheen alleen een aantal ipcamera's....

Maakt het dan nog uit of cca is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Normaal zou ik zeggen: nee, op korte afstanden niet echt. Maar aangezien jij 100 meter wil gaan overbruggen dan wil je gewoon 100% koper. Met CCA of CCS haal je die 100m misschien helemaal al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat lijkt me inderdaad een betere kandidaat, deze is ook nog AWG23 (dikkere aders = beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok doe ik dat,bedankt vd info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had ik nog een vraag,als ik er een switch aanhang in de stal. Dan zou ik meerder camera's kunnen gaan gebruiken?

Kan ik dan gewoon een utp kabel van de wandcontactdoos naar 1 vd poorten vd switch doen,dat dan de andere poorten ook gebruikt kunnen worden voor internet in de stal? Of gaat dit via lsa?

Ben hier nogal nieuw in,vandaar mijn vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Kan gewoon. LSA+ is puur een standaard aansluitmethode om kabels met vaste kern af te monteren. Na afmonteren op een WCD heb je gewoon een RJ45 aansluiting ter beschikking en kan je daar alles mee doen.
Die 100m is overigens de max lengte per segment. Als je kabel naar de koeienstal 90m is en je hangt er een switch neer boeit het geen zak of je nu 10 of 50 meter gebruikt om je camera aan te sluiten op die switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Gat gaat prima via een switch. Daarvoor zijn die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dat moet ik dus hebben.

Maar als ik dan een draadloze router heb die ik instel als accessoint daar, dan kan ik dus ook in de stal draadloos internetten op bijv de ipad? En dan kan ik de poorten op de router als switch gebruiken?

Bekijk ik dat zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:05
Wat ook goed kan zijn de buiten AP's van Engenius..

Deze zijn heel goed richtbaar een heb en heel groot bereik.
http://www.engeniustech.c...ess-points-client-bridges

Ook nog eens heel betaalbaar.

typo

[ Voor 3% gewijzigd door skai21 op 06-12-2012 14:04 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 09:54
Anoniem: 426929 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:23:
Ok dat moet ik dus hebben.

Maar als ik dan een draadloze router heb die ik instel als accessoint daar, dan kan ik dus ook in de stal draadloos internetten op bijv de ipad? En dan kan ik de poorten op de router als switch gebruiken?

Bekijk ik dat zo goed?
Voor een draadloze verbinding (zou ook mijn advies zijn!) heb je 2 stations nodig: Een AP en een client. Zie dat maar als een zender en een ontvanger, een mannetje en een vrouwtje.
De client moet kunnen connecteren naar het wireless netwerk dat de AP aanbiedt. Die client kan prima een Linksys of TP-Link 1043ND zijn waar je OpenWRT op installeert.

In jouw geval moet je bepalen waar je de client en de AP neerzet. Als je het AP in de stal neerzet, kunnen de IP camera's er op aansluiten en jouw iPad in de stal ook.
Wel moet je hem dan zo instellen dat hij geen DHCP server is en dat zijn gateway de router is die in het woonhuis staat. Hij biedt weliswaar een Wfi netwerk, het is niet de bedoeling dat hij ook IP adressen gaat uitdelen.

Wat ook kan, is de client in de stal. Dan moeten de camera's met een kabel aan het kastje komen, want een client is geen signaalversterker - hij vertaalt alleen tussen wifi en netwerk.

Daar zou je in de stal weer een AP aan kunnen hangen zodat je in de stal een AP hebt en een client die de brug vormt naar het woonhuis.
Volg je het nog?

Voor apparatuur kun je heel goed op Marktplaats kijken. Ongeveer 2 tientjes per apparaat. Zorg dat er OpenWRT op kan - zie de website van OpenWRT om te zien wat ze ondersteunen.

Een antenne maak je zelf uit een blikje (vandaar de naam 'cantenna') of je zoekt op 'wifi yagi'.
Als je niet van het zelfbouwerige bent kun je bij DealExtreme een richtantenne kopen.
Dit ding is een goede richtantenne en geschikt voor buitenmontage. Het beste heb je er één aan de stal en één aan het huis.

Tips:
- kijk of draadloos een optie.
- Silo's zijn verre van optimaal, maar isolatie is geen probleem - mits er geen metaal in zit.
- Antennes kunnen buiten gemonteerd worden, als je wilt in een plastic houder (bv een vershouddoos).
- Test een normaal wifi signaal eens met een smartphone of iPad zonder richtantenne, of met een cantenna. Als je er nét komt geeft dat goede hoop voor 2 richtantennes.
- Probeer de netwerksetup eens 'droog' in je huis voordat je allemaal richtantennes aan de gevel gaat schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
Ik snap het gekut met UTP niet zo goed, vooral niet omdat je tegen de 100 meter aan zit het om een koppeling van 2 verschillende panden gaat (galvanische scheiding).

Ga gewoon voor 2x een media converter met een brok glas ertussen; ben je voor rond de 200 euro klaar.

TP Link heeft goedkope units, wel SC/SC en die connector trek je net wat moeilijker door een standaard maatje buis. Andere optie is om er een te nemen met een SFP mogelijkheid, kan je LC/LC maar ben je misschien iets duurder uit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Laten we wel realistisch blijven, het gaat hier (in eerste instantie) om één netwerkcamera. Imho is het overkill om daarvoor glasvezel aan te leggen. Met mediaconverters ga je alleen maar meer apparatuur introduceren dat kapot kan, het is duurder in aanschaf en om te vervangen. Het mag allemaal ook niet te veel kosten natuurlijk ;)

Een UTP-kabel is veel eenvoudiger te vervangen bij storing, er hoeft geen specialist te komen om connectoren te monteren. Een RJ-45 connector kan immers iedereen monteren! De galvanische scheiding is overigens een erg goed punt, dat zou een goede reden kunnen zijn om wél voor glasvezel te kiezen :)

edit:
Hallo collega all-ip glasvezelmonteurs! :w

[ Voor 4% gewijzigd door Puch-Maxi op 11-12-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 20:20
De rede om te kiezen voor glasvezel is redelijk simpel, het gaat om circa 100 meter, het gaat door de grond en loopt tussen 2 gebouwen. Een galvanische scheiding is dan natuurlijk wenselijk.
Glasvezel moet net als UTP door een buis, dus qua trekken maakt dat allemaal niet zo onwijs veel verschil ook al zou je de connector erop laten en die media converts zijn ook niet zo duur dat wanneer deze eventueel kapot zouden gaan je daar een minuut minder van zal slapen.

De kosten die een bliksem inslag eventueel zou kunnen veroorzaken zijn waarschijnlijk aanzienlijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
Puch-Maxi schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:15:
Laten we wel realistisch blijven, het gaat hier (in eerste instantie) om één netwerkcamera. Imho is het overkill om daarvoor glasvezel aan te leggen. Met mediaconverters ga je alleen maar meer apparatuur introduceren dat kapot kan, het is duurder in aanschaf en om te vervangen. Het mag allemaal ook niet te veel kosten natuurlijk ;)
Heb nog nooit een defecte in mijn handen gehad (true, TP Link heb ik alleen thuis en gebruik ik niet professioneel). Heb er een aantal in gebruik (Allied Telesis) alleen voor IP camera's van de paardenstal en de garage. Het is leuk dat je max 100 meter kan met UTP maar de ene keer geeft 80 meter al narigheid en de andere keer kan je er 120 meter mee wegkomen met nog enkele dB's overhead.

Als je toch bezig bent dan moet je het gelijk goed doen of helemaal niet, DD-WRT of een brok UTP de grond in jagen klinkt interessant vanwege de prijs en het gemak maar is veel storinggevoeliger danwel risicovoller; mocht er om wat voor reden een keer de fik in gaan (huis of stal) door kortsluiting dan kan het zomaar zijn dat de verzekering je uitlacht met je UTP kabeltje...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1