Toon posts:

Monitor stiller maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk? Ik heb nl mijn pc al zo stil gemaakt dat ik hem niet kan horen! :z

Alleen nu maakt de monitor een nogal irritant geluidje (een soort ruis) en dat heb ik liever niet, maar is dat normaal of zou ik dat kunnen fixen? Isoleren lijkt me geen goed idee, want hij wordt nu al behoorlijk warm.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

denk niet dat daar iets aan te doen is, hooguit es wat prutsen met resoluties en framerates...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat normaal of is mijn monitor gewoon gaar? :)

Met de resoluties en refresh rates prutsen heeft geen invloed op het geluid...

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Huh? Een monitor die geluid maakt?

Ik heb er een 80mm fan opliggen, ik hou van mijn monitor! (stilte is overschat! 8-) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn monitor is dus gewoon gaar! :o

Ik vraag me alleen af waar dat geluid vandaan kan komen het is nl best wel irritant en misschien kan ik hem wel repareren.

Monitor koelen?? Is dat wel de moeite waard? :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 01 juni 2001 16:38 schreef eXistence het volgende:
Ok mijn monitor is dus gewoon gaar! :o

Ik vraag me alleen af waar dat geluid vandaan kan komen het is nl best wel irritant en misschien kan ik hem wel repareren.

Monitor koelen?? Is dat wel de moeite waard? :)
ooit is ff de bovenkant gevoeld nadat ie een hele dag aanstaat.

aaaaaaaaah lekker warm :P.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Wat voor monitor is het? Je hebt namelijk wel monitoren met een fan. bv sony 19" die platte met dat alu effect

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 18:57 schreef killerbolt het volgende:
Wat voor monitor is het? Je hebt namelijk wel monitoren met een fan. bv sony 19" die platte met dat alu effect
Het is een oude 17" bak die mijn vader gratis heeft meegenomen van zijn werk. :)

Dit is de monitor waar het allemaal om gaat:
TVM MediaScan 6A Digital

En er zit zeker geen fan in! ;)

Verwijderd

nee, bij zon oud ding niet nee :)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
ik wil eigenlijk wel even weten wat je met je pc hebt uitgevoerd zodat die zo stil is geworden ???

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 22:06 schreef hilbren het volgende:
ik wil eigenlijk wel even weten wat je met je pc hebt uitgevoerd zodat die zo stil is geworden ???
Nu heb je er om gevraagd!! >:)

• Ik heb een Aopen HX08 kast en de standaard voedings fan daarvan vervangen voor een papst 8cm fan met noisecontrol.

• Op mijn cpu heb ik een Alpha 6035 met daarop ook zo'n papst 8cm fan met noisecontrol (specs page nog niet geupdate) en dat geeft ook geen geluid!
• Ik heb een IBM 40gb 5400rpm rpm schijf gekocht ipv een 7200rpm (snelheid is vrijwel gelijk) en die zit in een soort broodtrommel.
• En binnekort ga ik ook nog isolatie matten aanbrengen aan de binnenkant van de kast om dat hele kleine ruisje ook nog weg te halen. Dat hoor je nu alleen in een hele stille kamer op 1m afstand!

Nu heb ik een heerlijke rustige nachtrust! :z
Binnenkort zal ik wel eens pics posten op de onderstaande site.

Verwijderd

stoer !

• hilbren
  • Laatst online: 11-08 15:27
Op vrijdag 01 juni 2001 22:16 schreef eXistence het volgende:

[..]

Nu heb je er om gevraagd!! >:)

• Ik heb een Aopen HX08 kast en de standaard voedings fan daarvan vervangen voor een papst 8cm fan met noisecontrol.

• Op mijn cpu heb ik een Alpha 6035 met daarop ook zo'n papst 8cm fan met noisecontrol (specs page nog niet geupdate) en dat geeft ook geen geluid!
• Ik heb een IBM 40gb 5400rpm rpm schijf gekocht ipv een 7200rpm (snelheid is vrijwel gelijk) en die zit in een soort broodtrommel.
• En binnekort ga ik ook nog isolatie matten aanbrengen aan de binnenkant van de kast om dat hele kleine ruisje ook nog weg te halen. Dat hoor je nu alleen in een hele stille kamer op 1m afstand!

Nu heb ik een heerlijke rustige nachtrust! :z
Binnenkort zal ik wel eens pics posten op de onderstaande site.
wow jij hecht echt veel waarde aan een stille pc, ik denk dat ik alleen de fan van mijn voeding ga vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Het leukste is nog wel wanneer mijn pa de kamer binnenkomt en op de power knop gaat staan beuken! :D

Je moet er wat voor over hebben nietwaar en de koelprestaties zijn zeker goed!

Verwijderd

Is wel gaaf dan. Moet je idd maar es pics posten. Wil ik wel eens zien. Ik stel ook prijz op een stille pc, vooral bij de divx films op een spannend moment wel zo fijn. Ik heb er net 2 fans bij ingebouwd omdat ie een beetje warm werd. Geluid is maar iets toegenomen, bijna niet merkbaar. Waarschijnlijk omdat ik fans van oude compaq/hp pc's heb gebruikt, die zijn wel lekker stil.

Verwijderd

Topicstarter
Pics ga ik waarschijnlijk vanavond ff maken dus heb nog even geduld ajb! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sneller dan ik had verwacht en je kunt de pics nu aanschouwen! :)

Klik maar op de link in me signature...

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
hehhe, ook al een geluidsfobie :)

ik heb daar special waterkoeling voor aangeschaft, plus 2 broodtrommels (leuk he raid :( ). van het zelfde merk een silentvoeding, (200 piek). plus 2 120mm papst van langzaamste rpm die ze hadden (lees stilste).

maar om ontopic tekomen.
mijn 2 monitoren maken dus ook geluid. maar die zet ik s'avond toch uit. en voor de rest hoor je hem slechts heel zacht!, zo zacht dat zelfs ik me er alleen aan erger wanneer ik er oplet.

was in het begin trouwens wel erg wennen z'n stille pc. het eerste uur vond ik het gewoon eng :) .

maar er valt denk ik weinig tegen tedoen, mischien een tft scherm kopen.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje aan je als geluidsfobies (leuke woord :)) onder elkaar.

Wat maakt er nu meer geluid bij jou die 120mm papst fans of de waterpomp? Ik zit zelf ook nog aan waterkoeling te denken maar het moet wel geruisloos zijn.
Op zaterdag 02 juni 2001 16:06 schreef HermeS het volgende:
was in het begin trouwens wel erg wennen z'n stille pc. het eerste uur vond ik het gewoon eng :) .

maar er valt denk ik weinig tegen tedoen, mischien een tft scherm kopen.......
Dat was zeker even wennen ja! :)

Tft is mij net iets te duur en ook niet echt geschikt voor games heb ik gehoord.

• straat
  • Laatst online: 23-08 17:27
voor waterkoeling moet je toch wel een fan op je radiator hebben :?

Verwijderd

Neem een TFT dan heb je ook nooit een probleem met geluid. Of zet anders oorbeschermers dan hoor je het ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 22:21 schreef Straat het volgende:
voor waterkoeling moet je toch wel een fan op je radiator hebben :?
Oh jah! >:)
Pagina: 1