Mijn AVR-165 vertoont vreemd gedrag. Tijdens het beluisteren van muziek in “Logic 7 Music” valt het geluid uit de achter speakers constant weg. Bij “Logic 7 Game”,”Logic 7 Movie” of ”5 channel stereo” heb ik dit probleem niet.
Het maakt niet uit of het CD of netwerk media is, het probleem is steeds het zelfde.
Bij het luisteren naar de radio daarentegen zijn het de voorste speakers die wegvallen.
Ik heb al contact met Harman opgenomen over dit probleem en zij zeggen dat dit “normaal” is omdat:
“Logic 7 Music geeft altijd deze problemen, tenzij de stereo-signaal, dat de basis vormt voor de kunstmatige surround-decodering,volledige controle van de absolute fase biedt.”
Kan iemand mij uitleggen of deze ‘informatie’ klopt of zijn ze hier gewoon uit hun nek aan het kletsen?
Mijn opstelling (5.1):
Speakers vooraan - Infinity Alpha 50
Freq. Response: 35hz - 22Khz
Sensitivity: 91dB
Nominal Impedance: 8ohms
Rec. Amplifier Power: 10-200 watts
Crossover Frequencies: 500hz & 3khz
Center Speaker Infinity Alpha Center:
Freq. Response: 55hz-22hz
Sensitivity: 89dB
Rec. Amplifier Power: 10-100 watts
Crossover Frequency 3kHz
Rear Speakers - Infinity Alpha 20
Frequency Response: 55Hz-22kHz
Crossover Frequency: 3khz
Sub woofer - Yamaha NS-SW210
Mijn instellingen:
Front speakers - Large Kanaal niveau: Links 4db | Rechts 5db
Center - Large Kanaal Niveau: 1db
Rear Speakers - Large Kanaal Niveau Links 5db | Rechts 3db
Mijn tweede probleem:
Analoge video bronnen worden normaal gezien ge-upscaled naar 1080i indien ze verbonden zijn met de component video ingang op de receiver (en verder met de HDMI out naar de TV). Dat is bij mij niet het geval, mijn tv geeft steeds 576i als input, niet 1080i.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is?
edit: Al deze problemen waren aanwezig van dag 1.
Het maakt niet uit of het CD of netwerk media is, het probleem is steeds het zelfde.
Bij het luisteren naar de radio daarentegen zijn het de voorste speakers die wegvallen.

Ik heb al contact met Harman opgenomen over dit probleem en zij zeggen dat dit “normaal” is omdat:
“Logic 7 Music geeft altijd deze problemen, tenzij de stereo-signaal, dat de basis vormt voor de kunstmatige surround-decodering,volledige controle van de absolute fase biedt.”
Kan iemand mij uitleggen of deze ‘informatie’ klopt of zijn ze hier gewoon uit hun nek aan het kletsen?
Mijn opstelling (5.1):
Speakers vooraan - Infinity Alpha 50
Freq. Response: 35hz - 22Khz
Sensitivity: 91dB
Rec. Amplifier Power: 10-200 watts
Crossover Frequencies: 500hz & 3khz
Center Speaker Infinity Alpha Center:
Freq. Response: 55hz-22hz
Crossover Frequency 3kHz
Rear Speakers - Infinity Alpha 20
Frequency Response: 55Hz-22kHz
Crossover Frequency: 3khz
Sub woofer - Yamaha NS-SW210
Mijn instellingen:
Front speakers - Large Kanaal niveau: Links 4db | Rechts 5db
Center - Large Kanaal Niveau: 1db
Rear Speakers - Large Kanaal Niveau Links 5db | Rechts 3db
Mijn tweede probleem:
Analoge video bronnen worden normaal gezien ge-upscaled naar 1080i indien ze verbonden zijn met de component video ingang op de receiver (en verder met de HDMI out naar de TV). Dat is bij mij niet het geval, mijn tv geeft steeds 576i als input, niet 1080i.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is?
edit: Al deze problemen waren aanwezig van dag 1.