Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft een klein bedrijfje en wil graag een website ervoor. Daarbij wil hij ook dat zijn website bovenaan google staat d.m.v. google sponsored links. Hoe vroeg zich af hoeveel dit kost. Ik heb een beetje gegoogled maar ik kan niet echt een goed antwoord vinden, vandaar dit topic. Dus mijn vraag, heeft iemand ervaringen met sponsored links (oftewel google adwords) en zo ja, hoeveel kost het ongeveer? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Totaal afhankelijk van de trefwoorden. Vanaf 1 cent tot meerdere euro's per klik.

[ Voor 14% gewijzigd door Startups op 03-12-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
Kun je zelf instellen.
Je bepaalt een budget, eenmalig of herhaald (maandelijks bijvoorbeeld).
Daarnaast stel je in hoeveel je betaalt per klik en op welke zoekwoorden je wilt adverteren.

Degene die het meeste betaalt per klik op een zoekwoord komt het hoogst in de gesponsorde resultaten.
Tot zijn budget op is.

Het is dus een beetje spelen met de instellingen.
Neem dus niet te algemene zoektermen en speel met het bedrag per klik.

Met bijvoorbeeld 5 cent per klik op "makelaar rijswijk" kun je voor weinig geld goed adverteren op mensen die naar een makelaar in rijswijk zoeken.
Adverteer je op "makelaar" dan is het resultaat een stuk minder omdat je veel meer concurrentie hebt op die zoekterm (en je betaalt voor kliks van mensen die toch te ver weg wonen om klant te worden).

[ Voor 28% gewijzigd door RocketKoen op 03-12-2012 19:09 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
RocketKoen schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:06:
Kun je zelf instellen.
Je bepaalt een budget, eenmalig of herhaald (maandelijks bijvoorbeeld).
Daarnaast stel je in hoeveel je betaalt per klik en op welke zoekwoorden je wilt adverteren.

Degene die het meeste betaalt per klik op een zoekwoord komt het hoogst in de gesponsorde resultaten.
Tot zijn budget op is.

Het is dus een beetje spelen met de instellingen.
Neem dus niet te algemene zoektermen en speel met het bedrag per klik.

Met bijvoorbeeld 5 cent per klik op "makelaar rijswijk" kun je voor weinig geld goed adverteren op mensen die naar een makelaar in rijswijk zoeken.
Adverteer je op "makelaar" dan is het resultaat een stuk minder omdat je veel meer concurrentie hebt op die zoekterm (en je betaalt voor kliks van mensen die toch te ver weg wonen om klant te worden).
aha bedankt! dat is een goede uitleg. waarom kan ik dit nou niet gewoon overzichtelijk op google vinden? heel raar. erg bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
huh das raar. mss heb ik een spellings fout gemaakt. nou ja bedankt. sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17
Ga er alleen maar niet vanuit dat je kliks gaat krijgen voor 5ct, vaak heb je geluk als je leuke posities weet te bereiken met 50ct/klik.

Eea hangt natuurlijk af van de markt, regio en bereik.

Veel fouten die gemaakt worden zijn starten met te hoge cpc's, het te breed inzetten van zoekwoorden, landelijk targeten als je een regionaal bedrijf hebt, slechte advertentieteksten en totaal niet meten wat er gebeurt met je campagnes.

Zorg dus dat je het koppelt met Analytics, probeer doelen in te stellen (bv verkoop bij webshop, aanvraag offerte, invullen contactform enz, al is het maar een bezoek aan de pagina met het adres.) en dan kijken wat het doet.

Al teveel campagnes gezien die te breed inzetten, teveel betalen en totaal niet weten wat er met die bezoekers gebeurt.

En wat het kost, dat bepaal je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ook in toenemende mate belangrijk: zorg dat je landigspagina (en de rest van de site) relevant is voor je advertentie tekst. Als een advertentie maakt voor goedkoop kunstgras, zorg dan ook dat de klant op een pagina terecht komt met exact die informatie er op.

Voor de rest zoals hierboven ook genoemd op zoek gaan naar combinaties van woorden die mogelijke klanten zouden gebruiken als zoek opdracht (product+kopen+woonplaats) en daarin vooral creatief zijn en je verplaatsen in de gedachten van de zoekende.

Ik zou Youtube eens afstruinen, er staan tal van instructievideo's op over het biedingssysteem van Adwords, hoe je de keywords tool gebruikt en hoe je een kwalitatief hoogstaande advertentie maakt. Het is veel om je door te worstelen, maar absoluut de moeite waard!
Pagina: 1