Nieuwe graphische kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightsniper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een oude NVIDIA 8800GTS 320mb graphische kaart en merk dat die steeds meer problemen heeft met het draaien van games en films (zeker nu ik een 2e scherm heb). Dus heb ik besloten om z.s.m. een nieuwe grafische kaart te kopen. Mijn budget is ongeveer €250,- maar ik ben zeker wel bereid om wat meer te lappen voor een degelijke kaart (een kaart die even meegaat, net zoals mijn 8800 gts).

Ik ben van plan om misschien volgend jaar mijn pc een goede overhaul te geven omdat die ook wat ouder begint te worden. Maar als ik dat ga doen moet ik meteen een nieuw moederbord, cpu en ram kopen en dat gaat me nu nog teveel kosten. Daarom wil ik beginnen met mijn grafische kaart.

Mijn systeemspecs zijn:
cpu: Duo 2 core E6850 (3 ghz)
RAM: 4 gb DDR2 RAM
moederbord: ASUS P5N32-E SLI
beeldschermen: 2 schermen met VGA aansluiting (heb VGA naar DVI adapters)

Het is dus al een wat verouderde setup maar die gaat nog wel verbeteren (maar daar heb ik nu het geld niet voor). Ik wil dus ook graag een grafische kaart die ook met een nieuw systeem goed mee kan en dus niet de bottleneck wordt zodra er een betere cpu/moederbord/RAM in zit maar ook nu goed draait op dit wat oudere systeem.
Ik wil voornamelijk de komende jaren kunnen blijven gamen. Dus ik zoek een kaart waarbij de games over 3 tot 5 jaar nog kunnen draaien (gegeven dat de rest van de comuter ook een overhaul heeft gehad).

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat raden wij aan vraag je? De vraag is meer van wat jezelf
Gevonden hebt!
Je vraagt ons jouw zoek werk te doen. Kom eerst zelf met wat kaarten. Er is genoeg te vinden op Google, sowieso moet je rekening houden dat je CPU een bottleneck gaat vormen als je te snelle kaart neemt.

Deze vragen worden dagelijks tig keer gevraagd. Onderzoek zelf naar kaarten, vergelijk jouw CPU met andere en wat voor kaarten hun hebben.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wil ik nog op aanvullen dat je het wel vergeten kan dat een grafische kaart alle games nog na 3 tot 5 jaar zal ondersteunen. Het is veel meer een kwestie van welk budget je nu op dit moment hebt en je van daaruit een keuze moet gaan maken.

Verder zoals hierboven al geschreven zou ik zeggen van bekijk Pricewatch eens en begin eens reviews te lezen en de vele topics met dezelfde vragen en antwoorden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Op wat voor resolutie speel je? Gebruik je allebij de monitoren tijdens het gamen of 1? Als je over 5 jaar nog fatsoenlijk een spel wilt gaan spelen, denk ik dat je toch krap gaat uitkomen met je budget.

Maar we kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 14:49

Silence

Godlike

Ik heb zelf pas een 670GTX gekocht
Maar aangezien je budget zou ik een paar tientjes erop doen en een 660ti halen.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04

Pykow

Angelo OTR

Je pc ziet er erg verouderd uit als je het mij vraagt een te dure kaart zal niet goed lopen op jouw systeem.
qua budget zou ik zeggen kies een GTX 660ti.
Over de duur van een videokaart is lastig uit te leggen, de nieuwe consoles komen eraan en ik verwacht dat de game ook flink geupdate gaan worden en dit kan dus invloed hebben op de PC. slechte poorts van xbox naar pc zoals GTA IV draaien ook al niet lekker op een kaartje van 3 jaar oud terwijl we praten over dezelfde hardware en ik verwacht dat dit probleem ook gaat komen met de nieuwe consoles.

Als je videokaart in dit systeem wilt plaatsen, moeten we ook weten wat voor voeding je hebt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1