[NAS] Vragen over aankoop prive NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor mijzelf ben ik op zoek naar een prive NAS. Ik heb de volgende NAS op het oog: Synology Disk Station DS212J. Dit is de populairste NAS op pricewatch. Bij deze wat vragen.

Netwerk Share
1 van de redenen waarom ik een NAS wil kopen is dat ik video's wil afspelen op mijn Veolo (mediaspeler) zonder dat ik telkens mijn PC aan hoef te zetten waar de netwerkshare op staat. Ik begrijp dat de NAS de functie van deze netwerk share over kan nemen.
Vraag:
- Zijn er nog dingen waar ik wat dit betreft op moet letten?

Webserver
Deze NAS kan als webserver (webstation) functioneren wat ik begrijp. Ik heb hier nog een aantal vragen over:
- Kan ik het domein van mijn website naar mijn IP adres thuis nameserver-forwarden (mijn hoster ondersteunt nameserver-forwarden).
- Als ik mijn domein op mijn NAS heb draaien (nadat hij ge-nameserver-forward is), kan ik daarna ook subdomains aanmaken? Via DSM dus? Edit: volgens mij kan dit, wordt hier uitgelegd.
- Ik wil een aantal websites gaan draaien voor test-redenen. De enige die ze gaat benaderen, ben ik zelf, het gaat om 10+ TYPO3 websites. Kan deze NAS dit aan? Ik heb thuis Ziggo Z2.
- Ik wil 1 Wordpress website draaien die voor breed publiek beschikbaar moet zijn met minder dan 25 bezoekers per dag. Gaat dit lukken met deze NAS? Of gaat het langzaam worden, ligt ie er regelmatig uit, etc...?

Beveiliging
Kun je het NAS openstellen naar het Internet (Webserver, FTP) zonder dat de andere computers die aan dezelfde router zitten een risico lopen?

SHR Raid systeem
Ik heb veel positieve verhalen gehoord over "Synology Hybrid Raid (SHR)". Werkt dit ook op deze (goedkope) NAS?

DSM 4.1
De nieuwste versie van DSM (DSM 4.1) werkt ook op deze (goedkope) NAS?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij kunnen jouw vragen allen beantwoord orden met de specificaties die de fabriant peeft of in dit topic: Het grote Synology topic - deel 5, ik zou zeggen ga daar eerst eens kijken. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.