Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 22:39
Hallo tweakers,

14 maand geleden heb ik een Club3D HD6950 gekocht, die heb ik na een maand direct geunlocked naar een HD6970. Nu is het zo dat ik een probleem heb met die kaart. Er komen namelijk kleine vierkantjes in het beeld. (ook met standaard HD6950 bios) Deze zijn ongeveer 1/20e van mijn beeldscherm groot. Een kleine balk dus. Het rare is dat het alleen met nieuwe spellen tevoorschijn komt. Zoals bij Max Payne 3 en Far Cry 3.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/lhm0dj0t8/arti.jpg

Als ik de core clock veel lager zet, dan verdwijnen de vierkantjes. Ik heb dus het idee dat het te maken heeft met het voltage. Deze kan ik echter niet veranderen.

Omdat club3d 2 jaar fabrieksgarantie geeft had ik de vraag: Als ik de HD6950 bios er gewoon op heb staan, kan ik hem dan nog RMA sturen of is de garantie vervallen door de unlock? |:(

[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 03-12-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Voor garantie zou je in eerste instantie bij je verkoper aan moeten kloppen. Maar afgezien daarvan: http://www.club-3d.com/index.php/support/warranty.en.html

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:48

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

En specifieker:
Product driver/BIOS update
Please note flashing a graphics card with a BIOS not supplied by Club 3D will void the warranty of your product.
Of de unlock de oorzaak is, is een tweede vraag. Ik heb dezelfde kaart en die is met regulier gebruik na 10 maanden problemen gaan vertonen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Nextron schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:35:
En specifieker:

[...]

Of de unlock de oorzaak is, is een tweede vraag. Ik heb dezelfde kaart en die is met regulier gebruik na 10 maanden problemen gaan vertonen.
Oke en wat als ik hem bij de zaak terug laat sturen door hun en er niet bij zeg dat hij geunlocked is? Is het voor club3D niet heel makkelijk om te zeggen dat het daar door komt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Als je dat verzwijgt hoop ik dat je flink wat onderzoekskosten mag betalen nadat je je kaart ongerepareerd retour ontvangt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:48

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

-Bas schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:39:
Is het voor club3D niet heel makkelijk om te zeggen dat het daar door komt? :o
De hardware van de 6950 en 6970 is toch identiek, of niet? Er zit zelfs een BIOS-switch op om overclocken makkelijker te maken. Dan heeft Club3D vertrouwen in hun hardware lijkt me.

Het punt is dat je meer van de hardware gevraagd hebt dan dat ze garandeerden te leveren. Daarom geven ze volgens de website geen garantie.

Ik weet alleen niet of het te achterhalen is dat de 6970-bios erop heeft gestaan wanneer je de originele terugzet.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Je overclock je kaart in principe door hem te flashen.
Hier een filmpje wat daarvan kan gebeuren, lijkt dit erop-> YouTube: What happens when you overclock your GPU too far

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, volgens mij is ATI na de X1x00 series Biossen met counters gaan leveren. Die weten dus hoe vaak ze geflashed zijn. Dit is wel te wissen, maar je kunt niet zomaar uitlezen wat de count is. Als ze de kaarten zelf tijdens het flashen op 3 of 5 laten komen en dan uitleveren, en jij stuurt ze een kaart met de counter gereset op "1" op weten ze het alsnog.

Of dit een urban legend is, of dat alle fabrikanten deze functie ook werkelijk gebruiken weet ik niet, maar ik heb van Asus / XFX / MSI in het verleden wel als verkoper kaarten met BIOS flash acties teruggehad met de melding dat de kaart daar te ver was overclocked / de BIOS naar een niet ondersteunde was gezet en dat er geen garantie meer op zat. Asus moesten we achterna bellen die zeiden dat de kaart in kwestie "erg vaak" geflashed was dus geen garantie. XFX zei "niet ondersteunde BIOS voor dit model" is gebruikt geweest in schrijven. MSI zei dat de kaart gemanipuleerd was middels de BIOS en dat deze dat niet kon hebben en dat deze weer terug naar origineel geflashed was. Ondanks dat schreven ze de aankoop waarde terug. XFX stuurde tegen €€€ een nieuwe, Asus stuurde de kaart gewoon terug (zonder kosten naast de verzendkosten).

Gewoon op laten sturen, niet over liegen, ze ontdekken het toch wel, maar ik zou ook niet meteen roepen dat je met de BIOS hebt lopen rommelen. (ja dat schrijf ik echt als klant / ex-winkelier) Wees gewoon eerlijk / redelijk naar de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
flashen/unlocken is tegen de regels omtrent garantie, er over liegen om toch garantie te krijgen is fraude, zo simpel is dat. Juist vanwege dit soort acties worden mensen met een oprechte RMA procedure soms benadeeld.

je hebt er zelf voor gekozen de kaart te manipuleren, nu is het kapot, be a man about it, take your loss en koop een nieuwe

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vind ik ook, krijgen genoeg mensen in de winkel waar ik werk dit dit proberen. Kost zo een winkel klauwen vol met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
nedernakker schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:36:
flashen/unlocken is tegen de regels omtrent garantie, er over liegen om toch garantie te krijgen is fraude, zo simpel is dat. Juist vanwege dit soort acties worden mensen met een oprechte RMA procedure soms benadeeld.

je hebt er zelf voor gekozen de kaart te manipuleren, nu is het kapot, be a man about it, take your loss en koop een nieuwe
Yep, thats what im going to do ;)

Bedankt voor de reacties allemaal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Dat schept weer vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Dit kaartje is niet kapot gegaan door een unlock flash. Ook al hebt ge hem niet geflashed, dit kaartje zou dan op dit moment al dood geweest zijn.

Terugflashen naar stock bios & inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Faifz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 02:59:
Dit kaartje is niet kapot gegaan door een unlock flash.
Dat is ten eerste onzeker en ten tweede doet dat er niet toe. Wat wel zeker is en er toe doet is dat de garantie is vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je toevallig recent je driver upgerade? Lees soms dat de (beta) driver soms ook die vierkantjes geeft (vooral crossfire) probeer anders is een andere driver te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Faifz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 02:59:

Terugflashen naar stock bios & inleveren.
Dit en unlocken mag een kaart nooit bricken tenzij de spanning werd verhoogd.
Bij terugflashen moet de kaart gewoon weer werken.

Dus gewoon rma doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Het draait er dan ook niet om of het mogelijk is dat de kaart defect is geraakt door het BIOS flashen. Zelfs als je waterdicht kan bewijzen dat het een productiefout is en dat het niet ligt aan het feit dat je hem flashte, neemt dat niet weg dat de kaart wel geflasht is en dat volgens de voorwaarden dan de garantie en dus ook de mogelijk tot RMA vervalt. De regels zijn er, heel duidelijk zelfs. Ga je er toch over, dan moet je maar kunnen incasseren ook.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
maarten12100 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:40:
[...]

Dit en unlocken mag een kaart nooit bricken tenzij de spanning werd verhoogd.
Bij terugflashen moet de kaart gewoon weer werken.

Dus gewoon rma doen
oh ja? toevallig worden op 6970's andere geheugen chips gebruikt als op de 6950, ander fabrikaat, andere timings en ander voltage. sommige 6950's gaven direct na flashen al artifacts omdat het geheugen op de kaart het simpel niet aan kon.. sommige kaarten kunnen het wel aan maar het blijft dus overklokken omdat het geheugen buiten specs loopt. wat defecten tot gevolg kan hebben.. verder dus gewoon wat Aertsvijand zegt

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 17:15
NONONONONO, ik had dit probleem ook met mijn HD5870. de kristallen van je vidkaart zijn mogelijk doorgebrand. dit was ook bij mij aan de orde en je omschrijving klopt ook met hetgeen dat ik zag. Die kaarten hebben 6 van die kristallen blokjes die circa 1.50 euro perstuk zijn. Je zal dan wel met de soldeerbout aan de gang moeten gaan.

veel suc6

let wel op de doorgebrande kristallen functionerej wel maar de vidkaart werkt aanzienlijk minder.

[ Voor 12% gewijzigd door Gavriil op 12-12-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Heb inmiddels een nieuwe videokaart (asus gtx670), oude kaart verkocht aan een mede-tweaker. Die heeft tot nu toe nog geen problemen. Echter had ik ook maar met bepaalde games last van de artifacts.

Bedankt allemaal voor de reacties in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 09:48
Aertsvijand schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:12:
Het draait er dan ook niet om of het mogelijk is dat de kaart defect is geraakt door het BIOS flashen. Zelfs als je waterdicht kan bewijzen dat het een productiefout is en dat het niet ligt aan het feit dat je hem flashte, neemt dat niet weg dat de kaart wel geflasht is en dat volgens de voorwaarden dan de garantie en dus ook de mogelijk tot RMA vervalt. De regels zijn er, heel duidelijk zelfs. Ga je er toch over, dan moet je maar kunnen incasseren ook.
Kun je dit ook onderbouwen? Ik weet dat het probleem opgelost is, maar naar mijn idee haal je hier de wettelijke plicht en de regels van de fabrikant door elkaar. Als je waterdicht kunt bewijzen dat het een productiefout is, dan heeft de verkoper geen goed product geleverd. Dan maakt wat je er mee gedaan hebt niet heel veel meer uit. Probleem is alleen dat dit niet waterdicht te bewijzen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

-Bas schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:07:
Heb inmiddels een nieuwe videokaart (asus gtx670), oude kaart verkocht aan een mede-tweaker. Die heeft tot nu toe nog geen problemen. Echter had ik ook maar met bepaalde games last van de artifacts.

Bedankt allemaal voor de reacties in ieder geval :)
Volgens mij was er al die tijd niets aan de hand met je kaart :)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je na die unlock bij bepaalde games inderdaad artifacts kon krijgen. Hieronder viel o.a. Starcraft II.

Tetten.

Pagina: 1