Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WHS heeft last van auto-shutdown in raid1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met raid. Onlangs heb ik mijn server opnieuw geherinstalleerd in een raid 1 configuratie. Alleen sinds in de raid configuratie gebruik heb ik last van dat mijn computer in een "soort" stand-by gaat.
De server draaide ongeveer 1 dag, en dan doet die niets meer. In teamviewer is de server nog steeds zichtbaar, maar kan niet connecten (in het netwerk op een andere pc is de server niet zichtbaar).
Als ik dan een scherm aan de server hangt heb ik gewoon zwart beeld, hij komt niet uit de stand-by (als ik op het toetsenbord druk, of met de muis beweeg). De server komt pas weer tot leven als ik de power knop indruk, waarbij de pc gewoon boot met de foutmelding dat windows verkeerd is afgesloten.
Ik heb in windows alle energie instellingen verandert dat die niet in stand-by gaan oid

Voordat ik de raid configuratie gebruikte had ik hier geen last van, de server bleef gewoon netjes aan. Het is een gloednieuwe computer (zelf samengesteld)

Er zit een 760GM-P23 MSI mobo in met een AMD® Phenom II™ X4 945 3.0Ghz. daarnaast 8gb mb-ram
ik heb een raid 1 configuratie met twee WD sata schijven van 500GB (gebruik de ingebouwde raid controller).
Ik draai er WHS vail op.

Ik kan nergens informatie over dit probleem vinden, maar vind het super vervelend

help... :'(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Wat zegt de eventlog?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een volgende probleem, windows lijkt in een soort freeze te zitten. Ik kan niets meer openen alleen muis bewegen. na een reboot start de pc niet meer op. Nu had ik ergens op dit forum gelezen bij iemand met een soort gelijk probleem dat ik de drivers van amd moet gebruiken ipv het mobo (de persoon in kwestie had intel). Ik ben bezig met een re instal, probeer ik met de drivers van amd.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik geheel nieuw ben met raid. Maar met een beetje prullen met evt hulp kom je een heel eind.

na de reinstal zal ik laten weten hoe het systeem reageerd