Met mijn nieuwe systeem wil ik mijn voornamelijk focussen op een sterke allround, multitask performance met een nadruk op muziekopname en bewerkingsprogramma's zoals Cubase met applicaties als SuperiorDrummer, Podfarm etc. maar ook op games. Mijn game eisen zijn niet extreem hoog in die zin dat ik voornamelijk oudere/grafisch minder intensieve games op een hoog niveau wil kunnen spelen (denk Civilization V, rFactor, Empire/Shogun 2 Total War, Team Fortress 2), en tegelijkertijd op een normaal niveau nieuwere spellen wil kunnen spelen. Mijn interesses liggen hier dan vooral bij Skyrim of CS:GO of iets dergelijks.
Mijn maximale budget is 500 euro, het liefst zelfs nog iets minder! Hierbij gaat het alleen om de pc zelf, alle randapparatuur heb ik al.
Met behulp van onder andere deze site heb ik tot dusverre het volgende op papier gezet:
Verder heb ik niet te veel wensen of eisen. Energie verbruik is in dezen minder relevant omdat ik in een 'all-in' studentenkamer woon (niet erg millieubewust maar hè).
Alle hulp is welkom!
Mijn maximale budget is 500 euro, het liefst zelfs nog iets minder! Hierbij gaat het alleen om de pc zelf, alle randapparatuur heb ik al.
Met behulp van onder andere deze site heb ik tot dusverre het volgende op papier gezet:
- CPU: AMD FX6300 -130 euro
- GPU: XFX Radeon 7770 Core Edition - 112 euro
- Moederbord: Asrock 970 Pro3 - 61 euro
- SSD: Samsung 840 120 GB - 92 euro
- Werkgeheugen: Corsair CMV8GX3M2A1333C9 - 30 euro
- Kast/Voeding: ? +/- 65 euro
Verder heb ik niet te veel wensen of eisen. Energie verbruik is in dezen minder relevant omdat ik in een 'all-in' studentenkamer woon (niet erg millieubewust maar hè).
Alle hulp is welkom!