Nieuw LED scherm voor teksverwerking met twee programmas

Pagina: 1
Acties:

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Wegens t uitvallen van mijn huidige scherm, zoek ik met spoed een nieuw kwalitatief scherm. Het scherm moet in ieder geval een 'oude' VGA aansluiting hebben.

Er wordt geen tv op gekeken, geen games gespeeld. Het is echter wél de bedoeling om makkelijk en duidelijk tekst te kunnen verwerken. Omdat veel wordt gewerkt met meerdere bestanden moeten er twee bestanden gelijktijdig naast elkaar kunnen worden weergegeven.

Ik heb al wat rondgekeken in het Dell topic en besloten dat een 16:9 scherm geen optie is, gelet op het feit dat t met name wordt gebruikt voor tekstverwerken.

Wat mag het kosten: ongeveer 250 euro.

Verwijderd

Waarom is 16:9 geen optie? Deze worden het meest verkocht en zijn daarom ook betaalbaarder. Jij wil dus 16:10 of hoger en dan heb je niet veel keus voor jouw budget. Wat heb je zelf allemaal al gevonden tis niet de bedoeling dat we al het werk voor je doen. > pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb deze in overweging:
pricewatch: BenQ EW2430 Zilver, Zwart

en de Dell Ultrasharp U2412HM.

Maar ik twijfel dus a) aan het formaat en b) aan de beeldverhouding. Is een IPS scherm een must voor tekstverwerking e.d. of volstaat een LCD? Ik ben dus ook echt zoekende naar de ideale schermen en zoek naar mensen die ervaring hebben met het werken met meerdere bestanden/programmas naast elkaar op hetzelfde scherm.

De verhouding 16:10 lijkt mij beter omdat je dan net iets meer hoogte creeert, icm een resolutie die dat ook mogelijk maakt. Maar ik zoek dus de specs die bij mij wensen passen.

Persoonlijk zoek ik liever een Dell scherm dan een LG of Benq, maar ik geloof ook dat die merken niet veel slechter zullen zijn dan een Dell.