Toon posts:

[SIM] Farming simulator 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Gezien er nog geen topic over is, start ik bij deze ééntje op.

Ik wou nagaan of hier ook mensen zijn die het actief spelen en of ze enkel single player of multiplayer spelen.

Zelf ben ik op "hard" begonnen en het is echt wel "hard" te noemen. Ik krijg mijn saldo met moeite break-even, laat staan dat ik openstaande leningen kan afbetalen.

Als jullie tips hebben om op het hoogst niveau iets vlotter geld binnen te halen, dan hoor ik het graag.

PS: indien iemand er een leuke intro (beschrijving, foto's, overzicht van mods, actieve leden) van wil maken, stuur me gerust een dm.

Mvg,

Thor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een artikel wil maken moet je toch wel wat moeite doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
Ik speel het wel, maar heb de laatste tijd niet zoveel tijd voor spellen.
Ben begonnen op easy. Het is sinds FS 2010 al een stuk moeilijker om aan geld te komen, want de prijzen voor je producten zijn zo'n beetje gehalveerd, en de harvester die je op het begin krijgt is waardeloos.
Speel het spel voornamelijk singleplayer. Heb het voordeel nog niet gezien van multiplayer. Zie het al voor me dat 1 of andere lolbroek m'n map komt verzieken waar ik uren aan heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er voor de rest geen andere mensen die dit spelen?:(

Ik begin het nu te spelen, maar heb een weinig tijd maar heb er nog wel een vraag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik vind 2011 eerlijk gezegd beter dan 2013, ik heb geen zin om een eeuwigheid uit m'n neus te zitten boren tot dat ene veld klaar is om geoogst te worden, omdat je eerst een veld moet kopen voor je er wat mee kunt en je hebt in het begin niet genoeg geld, dus blijf je met dat ene veld zitten.

Aan de graphics en besturing te zien is het ook gewoon 2011 met andere voertuigen en een andere map. Daar heb je in 2011 gewoon een gigantische berg aan mods voor :P

Ik heb 2011 trouwens legaal. Heb eeuwen illegaal gespeeld, maar wilde de multiplayer eens proberen, er zijn genoeg mensen die het serieus spelen en waar je erg veel plezier mee kunt hebben. Maar die multiplayer was wel zo bagger geprogrammeerd dat ik voor die € 10,- beter een zak drop ofzo had kunnen kopen en de rest in m'n zak steken

[ Voor 79% gewijzigd door FastFred op 11-06-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij 2013 begint heb je al 1 veld, en een plek voor dieren.
En je kan instellen hoe snel de groei van de oogst is.
Met graan is dat na 24 uur al op snel.

2013 heb je ook wel genoeg mods voor:P

Je moet het ook opbouwen he(:P).
Het heeft geen zin als je begint en je hebt direct een miljard op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat is inderdaad geen bal aan, dat doe ik dan ook nooit (money cheats). Maar je kunt wel direct gebruik maken van meerdere velden.

Ik vind de toegevoegde waarde van 2013 gewoon niks. De engine en physics zijn hetzelfde. Wat dat betreft had het net zo goed een DLC voor 2011 kunnen zijn. Maarja, dat zeg ik ook al jaren van alle Call of Duty games sinds Modern Warfare 2

Kunnen we hier geen algemeen farming sim topic van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het toch al een beetje:P

Maar de bedoeling van FS 13 is dat je klein begint, en vanaf daar verder opbouwt.
En dan kan je meer en grotere velden, trekkers etc kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat is met 2011 niet anders, met het kleine verschil dat je geen velden hoeft te kopen om er gebruik van te maken.

Het probleem met 2013 is voor mij dat je met 1 veld begint, en met de machine's die je hebt duurt het een eeuwigheid om zelfs dat veld klaar te maken, inzaaien, oogsten etc.

Als je dan genoeg geld hebt om er een veld bij te kopen, kun je eerst nog niks met dat veld, omdat dat veld waarschijnlijk groter is dan wat je eerst had. En met je huidige machine's duurt het een eeuwigheid voor je dat veld klaar hebt om te oogsten. Dus wil je wachten tot je geld hebt voor grotere machine's en blijf je toch weer met dat eerste veld prutsen.

+ het gigantische pokke eind dat je nu moet rijden om je voorraden uit de silo's af te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Je kan natuurlijk ook kleinere maps downloaden, als je geen grote afstanden wilt afleggen.
Zelf heb ik er niet veel problemen mee, zodra je grotere en sterkere trekkers kunt rijden, deze rijden namelijk een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:13
Ik speelde dit spel zo'n 2 jaar terug ook. Wat ik vooral miste was het realistisch berijden van de tractoren.

Zo schakelen ze niet en kun je niet bij alle tractoren het toerental omhoog gooien tijdens het werken op het land.

Verder wel weer leuk om mee te beginnen misschien, echter al dat installeer werk met die mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Inderdaad, alle default tractoren zijn 'vario', dus niet echt schakelen, geen hoge/lage gearing, geen aftak as bediening, geen richting aanwijzers, geen lift voor of achter (dat met die 2 'armen' voor/achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat je geen stuurwiel aan kunt sluiten.
Ik wou mijn G25 aansluiten maar zodra je steerwheel kiest kun je je toetsenbord niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb farming sim 2013 weer eens opgepakt omdat er nog weinig mods waren , maar ik vermaak me nu uitstekend!

Lekker relaxen :p

En had vorige weeg toevallig 2011 gekocht en ik vind persoonlijk 2013 beter aanvoelt en er net iets mooier eruit ziet en klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-09 20:54
heb fs 2011 illegaal gespeeld en mezelf toen overgehaald om 2013 legaal te kopen, wat ik zeker geen miskoop vind voor die 2 tientjes!

Als je de begin machines te slecht vind, verkoop wat je kwijt wilt en geef jezelf een budget van in totaal 200.000 om iets beters te kopen?:)

Daarnaast vind ik de standaard map niet erg leuk meer door het vele spelen, dus ben ik zelf maar begonnen met een (leuke) Nederlandse map! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:15
Ik speel het ook en heeft iemand ervaring met de mappen modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46
Als Farming Simulator 2013 speler zie ik dit topic voor het eerst. Persoonlijk vind ik zelfs hard te makkelijk voor een goede uitdaging. Ik zal mijn start strategie uit de doeken doen, waarbij ik zal proberen het aantal berekeningen en cijfers te beperken om het topic niet te veranderen in Farming Spreadsheet 2013 :+ .

Materieel verkopen bij de shop levert een 20% procent betere verkoopprijs op dan verkopen via shop page, dus rij ik meteen volgende materieel naar de shop ter verkoop, 4x Kramer, Buhrer, Amazone D1, Lemken cultivator en koop ik een Horsch Express 3 TD en Amazone ZA-M 1501. Deze ver- en aankopen te samen met het startkapitaal (op hard) a 4000 $ levert een nieuw startkapitaal op van 51k.

Waarom koop ik specifiek die duurdere Horsch omdat deze een ingebouwde cultivator heeft en hoef ik niet meer met een losse cultivator aan de gang, wat overigens ook geldt voor het 9m broertje van het zelfde merk.

Voordat je dat eerste veldje gaat oogsten verhoog je eerst de opbrengst door deze nog even te bemesten met de nieuw aangekochte Amazone fertilizer spreader. Na de oogst koop je veld 15 aan voor 25k en heeft het mijn voorkeur om met de ploeg om veld 15 en 16 tot een veld te maken. Om vervolgens naar de shop te rijden voor de verkoop, daar je de ploeg voorlopig niet nodig gaat hebben.

De resterende 38k samen met de 50k die we nog kunnen lenen bij de bank (op hard) gaan we onze moneymaker opzetten, waarvoor we 70k nodig hebben. Benodigdheden: 200 schaapjes, Weidemann met pallet vork, Amazone Profihopper en bale trailer.

Bij schapen is er elke 20 minuten een tik waarin schapen gras eten uit de voerbak en wol opleveren, uiteraard moet er dan wel gras in de bak aanwezig zijn en daarvoor heb je de Profihopper aangeschaft. Met dit malle ding maai je alle stroken gras in de buurt van de schapenweide en dump de gras in de voerbak. Als de voerbak vol is kan je zelfs bij 120x normale snelheid snel genoeg maaien om de bak zo goed als vol te houden. Met andere woorden ideale bezigheidstherapie terwijl je wacht tot je je veld(en) kan oogsten of een volle pallet wol hebt.

Bij 200 schapen levert elke tik 3% wol op een pallet en kom ik afgerond op 2 volle pallets per dag en op hard krijg ik grofweg 2300 $ per volle pallet (of een navenant percentage als de pallet niet helemaal vol is). Dit houd in dat na aftrek van de dagelijkse onderhoudskosten van de benodigdheden ik afgerond 4200 $ per dag krijg. Daarmee zijn de landbouw activiteiten totdat je dit verder kan uitbreiden aan te merken als "hobby". ;)

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Ik schop dit topic even wakker. De reden hiervoor is een sale bij Gamersgate. Echter twijfel ik of het een goede aanbieding is of dat ik beter kan wachten tot een Humblebundle of Bundlestar actie. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen Farming Simulator 2013 en Professional Farmer 2014? Hebben ze allebei een multiplayer? Hoe staat het grafisch gezien? Welke heeft de betere user interface? Welke speelt het lekkerst? Hoe realistisch zijn ze?
Pagina: 1