Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Office 2003] Mail weg uit exchange.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Probleem:
Gebruiker heeft op een NIET domein PC zijn Email met outlook ingesteld. Nu zijn allemails uit exchange weg en zit in zijn NIET domein PC.

Software:
- Server 2008 SBS
- Exchange server 2007
- Outlook 2003
- Outlook 2010
- Vista Home
- Windows 7 Professional

Een klant heeft een domein netwerk in zijn bedrijf. Hij woont aan zijn bedrijf en heeft destijds gekozen om zijn thuis pc's niet in het domein te zetten. Wel moesten deze internet krijgen vanaf het domein netwerk.
Deze pc's waren gewoon als thuis PC's ingesteld zonder dat ze in het domein konden aanmelden omdat de pc's allemaal Home versies hebben.

Nu is het zo dat de gebruiker hier outlook op geopend heeft en ze exchange mailbox is gaan ophalen.
Sindsdien is al zijn mail verplaatst naar de Home PC en deze trekt de mailbox op Exchange leeg.
Wat ik ook probeer om de mailbox te backuppen, het wil niet lukken.
Ook andere mailboxen kunnen niet geopend worden met deze Outlook 2003 versie.

Het account staat ingesteld op de PC maar mail kan niet verstuurd worden, enkel en alleen binnen gehaald worden, dit heeft de gebruiker zelf gedaan.

De kantoor PC heeft Windows 7 Professional, deze kan de mail wel binnen krijgen zolang de thuis pc niet inverbinding staat met de exchange server.

Iemand enig idee of dit een normale situatie is die zich hier afspeelt met deze thuis PC?
Hoe kan ik de mail terug halen naar het domein zodat deze weer op de Windows 7 PC afgeleverd kan worden.

----------------
Wat ga ik zelf proberen:
- Backup van symantec mail laten terug zetten van deze gebruiker.

Topic word geupdate indien er meer informatie is.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
In dit geval heeft de gebruiker de Exchange account ingesteld als een POP3 account of de standaard bezorglocatie naar een pst-bestand gezet ipv de Exchange mailbox. De oplossing is dus om het account te configureren als een Exchange account en de standaard bezorglocatie ook op de Exchange mailbox te zetten.

In Outlook 2007 en later kun je dit per account instellen, in Outlook 2003 is dit niet mogelijk (mochten er in Outlook 2003 nog POP3 accounts zijn in dit mail profiel dan moeten deze mails verplaatst worden dmv regels of moet er een extra mail profiel gemaakt worden specifiek voor de Exchange mailbox).

Een restore maken van de mailbox voordat de configuratie gewijzigd is gaat je ook niks brengen; De gebruiker zal de mail net zo snel weer uit de mailbox halen en daardoor dus ook last van duplicates hebben. Stel de PC correct in en de gebruiker kan zijn mail zelf terug op de Exchange server plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Roady81 op 03-12-2012 13:12 . Reden: extra uitleg mbt Outlook 2003 ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Het is gelukt!

Een vrij simpele oplossing.. Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb.

Het betreft een mailbox met een aantal mappen, ik heb alles handmatig uit het postvak gekopieerd, gewoon drag and drop in een map op het bureaublad. Dit vervolgens op een USB stick (potsvak was 1,5GB groot).
Deze met de hand terug kopiëren op de domein PC.

Alles staat nu weer goed.

De andere PC die buiten het domein staan, outlook afgehaald zodat hij hier de fout niet meer kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 15:00 ]