Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop kopen voor school, 800,-

Pagina: 1
Acties:

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
hallo allemaal,
ik ben opzoek naar een laptop die ik voor mijn opleiding autotechniek kan gebruiken.
ik dacht aan het begin van het jaar dat ik deze niet zou nodig hebben maar het is toch wel handig voor een groot aantal vakken.

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
de laptop die ik zoek zal gebruikt worden voor tekst verwerken, browsen, solidworks (Cad tekenen), en af een toe een game. op het moment gebruik ik solidworks alleen voor tekenen maar aangezien ik in de ontwerp richting wil en hier uiteindelijk ook simulaties bij komen kijken leek een laptop met een dedicated grafische kaart me wel handig. van games verwacht ik niet dat ik de nieuwste op de allerhoogste settings kan spelen, nooit gekund op mijn pc en is ook iets wat ik niet belangrijk vind bij een game. ook hoop ik dat ik met deze laptop mijn studie kan afronden (4 jaar).

- Wat mag je laptop gaan kosten?
het budget voor de laptop is 800 euro, dit kan misschien nog gerekt worden tot ongeveer 900 als dit veel meerwaarde bied.

- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
het gewicht van de laptop is iets wat me niks uitmaakt, grootte van de laptop is het liefst 15 inch (17 inch kan ook maar moet ik een nieuwe tas aanschaffen). een accuduur van 3 uur in spaarstand lijkt me handig voor langere lessen want er is niet altijd een stopcontact beschikbaar

- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
qua merk heb ik geen voorkeuren.

ik heb hier op het forum al rondgekeken en ben daar de Dell inspiron 15r SE en Lenovo Y500 tegengekomen, ik vroeg me af of er andere laptops zijn die nog aan mijn eisen voldoen. als een laptop goedkoper is om in duitsland te kopen is dit geen probleem, alleen zit ik wel met het probleem dat het dan een qwertz toetsenbord is.
alvast bedankt voor de hulp

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik zou als ik jou was voor de Lenovo Y500 gaan (zie ook de BBG December).
Deze voldoet aan de zaken die je aangeeft en is qua prijs/kwaliteit bijna niet te verslaan.

Want a cookie?!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 09:37

wph

Renquin schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:20:
Ik zou als ik jou was voor de Lenovo Y500 gaan (zie ook de BBG December).
Deze voldoet aan de zaken die je aangeeft en is qua prijs/kwaliteit bijna niet te verslaan.
De Asus N56VZ-S4215H is ook weer goed te verkrijgen en ziet er een stuk beter uit dan de Y500 met z'n rode toetsenbord en accenten. Klein nadeel: 6 GB geheugen en geen mSATA slot, dus wil je ooit een SSD dan moet je je drivebay opofferen. Al is dit weer wel een beetje het budget oprekken, als je bij 800 wilt blijven (en genoeg hebt aan een Core i5 is de Lenovo idd meer waar voor je geld een vergelijkbare Asus N56 voor dat bedrag)

Persoonlijk lijkt me het beeldscherm het belangrijkst, neem in ieder geval 1080P, zeker als je een beetje schermruimte wil overhouden voor ontwerpen.

Uit Duitsland importeren zou ik niet doen, het zijn niet alleen de letters die anders zijn, ook een heleboel andere accenten op toetsen. Mocht je dat wel zien zitten: http://geizhals.de/?in=&fs=lenovo+y580+freedos dan heb je voor 900 euro een hele goed laptop, die er ook een stuk volwassener uitziet van de Y500. Je moet wel even zelf Windows kopen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door wph op 03-12-2012 14:58 ]

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
bedankt voor de snelle reacties, ik zal is kijken of mijn het budget misschien kan rekken voor de asus en anders blijft de lenovo een leuk alternatief.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Verwijderd

De Asus N56VZ-S4215H is ook weer goed te verkrijgen en ziet er een stuk beter uit dan de Y500 met z'n rode toetsenbord en accenten.
puur smaak lijkt mij?
zelf zit ik ook ongeveer met hetzelfde budget te kijken en ben er wel uit ook voor de lenovo y500 te gaan. zeker omdat deze een geforce gt650m heeft :)
voorderest verschilt hij niet heel veel van de dell inspiron 17r se alleen heeft de dell een 17 inch scherm, waar je dus meer voor betaalt. maar met kortingsacties (als je dit wilt doen, maar is wel aan te raden) is de prijs ook minder als €800,

Ik kan me voorstellen dat je dat rode te kinderlijk of te schreeuwerig vindt, maar ik kan me ook voorstellen dat je het net als mij wel iets vindt hebben, daar moet je dan zelf maar over beslissen :*)

hoop dat dit ook een beetje heeft geholpen :9