Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinzeel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
Waar blijven de reviews voor toestellen als Samsung Ativ Smart PC 500t and 700t, sony Vai Duo 11, Thinkpad tablet 2, Dell Latitude tablet 10, Asus Vivo tab, Acer W500...

Tweakers.net schenkt op dit moment weinig aandacht aan deze toestellen daarom ging ik op zoek naar info op andere sites en daar kwam ik op volgende forum: http://www.theverge.com/2012/11/17/3658630/where-are-the-reviews-for-samsung-ativ-smart-pc-500t-and-700t-sony dus ook daar geen geluk.

Deze toestellen zijn al een tijdje beschikbaar maar er zijn toch weinig betrouwbare reviews te vinden! Hoe komt dit?

Ik ben van plan om een draagbaar toestel te kopen waar ik vooral office op wil draaien maar het toestel moet er via zijn video uitgang ook een full hd video kunnen uitpompen. Op papier is de Samsung Ativ smart pc 500t het perfecte toestel voor mij:
all-round compatibiliteit:
  • volledige versie windows 8
  • full size USB 2.0
  • micro hdmi met full hd video ondersteuning
Ultieme draagbaarheid door intel atom Z2760 chip:
  • Laag verbruik -> 10u+ batterij
  • Passieve koeling -> laag gewicht, dunne behuizing
Maar ik blijf met vragen zitten:
  • Hoe zit het met de bouwkwaliteit van deze toestellen?
  • Zijn er versies met 3G en 4G/LTE ondersteuning?
  • Is de intel atom in dit toestel krachtig genoeg?
  • Kan ik eenvoudig Linux installeren op een tablet met atom z2760 chip?
  • Presteert de batterij met intel atom echt zoveel beter als een toestel dat draait op intel i3/5/7?
  • Atom chips draaien op 32bit software, hoe zit het met compatibele programma's in de toekomst nu de meeste overschakelen naar 64bit.
  • ...
Tweakers.net waar blijven de antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 16:22
Ik twijfel er niet aan dat Tweakers met een review voor de Samsung Ativ Smart PC (wat een naam...) gaat komen en dat, als en wanneer, de Asus Vivo Tab uitkomt ergens in december, we daar ook meer over gaan horen en idem voor de andere nieuwe tablets. Zou wel fijn zijn om te weten of ze wat gaan reviewen, maar dat blijft nog even hun geheim lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Bilderbeek schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:36:
Ik twijfel er niet aan dat Tweakers met een review voor de Samsung Ativ Smart PC (wat een naam...) gaat komen en dat, als en wanneer, de Asus Vivo Tab uitkomt ergens in december, we daar ook meer over gaan horen en idem voor de andere nieuwe tablets. Zou wel fijn zijn om te weten of ze wat gaan reviewen, maar dat blijft nog even hun geheim lijkt me ;)
Hij heeft het niet per se over Tweakers, maar gewoon over heel het internet/de media.

En als 'ie dit wel direct aan de redactie bedoelt te richten, dan moet 'ie dit niet in OT posten, maar in GR :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 03-12-2012 20:38 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Dit heeft met de ontzettend tegenvallende levering van components te maken. En dan met name betreffende de Atom CPU's. Intel schijnt nogal wat problemen hiermee te hebben, dus er is geen enkel ATOM tablet echt verkrijgbaar voor zover ik weet (ook niet in de pricewatch gespot). Dit wordt dus helaas nog eventjes wachten en met een beetje pech is het voor Microsoft (en Intel) niet meer op tijd voor de feestdagen. De i3/i5 modellen van meerdere OEMs en ook de Surface komen in januari 2013 eraan.
Ik denk dat het nog heeeeel eventjes wachten is.

Mijn handen jeuken ook al verschrikkelijk nu ik al dagen met een Surface RT heb kunnen spelen (local account policies op een tablet is koning =D), maar het wordt dus nog eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 16:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackintos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo mensen ik heb nu ervaring met een dell tablet ga er deze week win8 opzetten.
maar mijn ervaring met win7 standaard op dit tablet is erg goed office 2010 draaid er goed op.
Hdmi uitgang werkt ook goed je kan er leuk een film meekijken op je tv.
usb kan je alles op aansluiten enige minpunt vindt ik de intel atom prossecor is mij iets te licht,
want dit is persoonlijk moet wel eens wachten ,plus punt vindt ik de penbediening kan je net als bij Samsung note zo even een krabbel mee maken op kladblok en de 64 gig interne harddisk is voldoende,
ik heb deze tablet zelf tweede hands gekocht voor zeer lage prijs maar zag al een aanbieding op marktplaats nieuw in Leeuwarden voor 400 euro en met bijbetaling van 15 euro win8 erop ik denk en verwacht dat hij dan wel wat soepeler loopt.
en voor de fans van win7 classic shell of windowstoets en x kom je weer op je normale bureaublad.
Voor de liefhebbers hoop ik dat jullie hier wat aanhebben het is nog een betaalbaar alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Ik zit ook wel op een uitgebreide review/vergelijking te wachten. Mijn pa wil ook een tablet (hij noemt het een iPad ... ) maar ik wil geen Apple en hij hoeft ook niet ter ondersteuning bij mij te komen ;)

Ik wil gewoon een mooie Windows 8 tablet voor hem uitkiezen maar ik zie nu even nog niet wat ik hem zou moeten adviseren.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Pagina: 1