Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64843

Topicstarter
Hoi,

Mijn PC start sinds 2 dagen niet meer op. Ik krijg de melding dat de extra stroomkabel die op de videokaart zit niet aangesloten is, en de computer begint te piepen. Mijn systeem is echter al 2 jaar hetzelfde en ik heb ook geen wijzigingen aangebracht waardoor dit gekomen is. De extra stroomkabel op de videokaart zit er nog goed in en ook na na het veranderen van de kabel door een andere van de voeding krijg ik dezelfde melding.

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/5589/20566451.jpg
You have not connected the power cable to your video card. Please refer to the getting started guide for proper hardware installation

De temperatuur van de chipset op mijn moederbord was erg hoog: 115*c. Ik had dit gemeten in de bios en via programma's in windows. Omdat mijn systeem stabiel liep heb ik hier niets aan gedaan. Of dit probleem te maken heeft met het niet meer opstarten weet ik niet.

Het systeem in kwestie:
Moederbord: Asus p5q
Videokaart: ATI Sapphire HD 4850
Voeding: Antec EA-500D - 500W

Nu wil ik best iets nieuws kopen om het probleem te fixen maar ik weet niet wat. Nieuwe videokaart, moederbord of voeding?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 64843 op 03-12-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Lijkt mij een probleem met je moederbord...
Maar het is makkelijk om die videokaart ff bij een vriend te testen.

Voeding kan het ook nog zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door A87 op 03-12-2012 12:23 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
115 C is redelijk terminaal voor de meeste chips, das geen gezonde temperatuur. De kans is groot dat je MB dit niet overleeft heeft. Het makkelijkste is inderdaad de GPU in een ander systeem te testen. Ik vrees dat je MB overleden is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat lijk me ook waarschijnlijk. Als het moederbord kapot is zou die dan eigenlijk helemaal niets meer moeten doen? Ik zie nog wel de foutmelding en hoor de piepjes.

Het groene lichtje op het moederbord brand nog wel, dus hij krijgt ook nog wel spanning.

500 watt is toch wel genoeg voor dat moederbord en videokaart? Ik heb er nu niets anders aan hangen in mijn test opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
Het kan zijn dat bepaalde (onder)delen op het MB kapot zijn, dan kan deze nog wel aan gaan, maar zal verder niet goed werken.
500 watt zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben even aan het kijken voor een vervangend moederbord maar dit valt nog niet mee. De Asus P5Q is niet meer te krijgen en bijna alle andere socket 775 moederborden zijn mATX form factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
Ik zou eerst kijken wat er aan de hand is, welk onderdeel is defect?
Heb je nog een oude GPU die je kan testen i.s.m. het MB? Kan je de GPU testen in een andere PC?
Pagina: 1