Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tips ultrabook (studie/werk)

Pagina: 1
Acties:

• Syriam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een ultrabook die gebruikt kan worden voor studie, stage en werk. Mijn budget ligt rond de 900 euro, duurder dan 1000 euro valt voor mij helaas af.

Ik zal voornamelijk programma's zoals word, pdf, office, etc. gebruiken. Snel internet voor onderzoek is een pre. Geen zware games, maar een game als Civ zou fijn zijn om te draaien.

Aangezien ik de ultrabook voor zowel werk, studie als stage ga gebruiken, ben ik op zoek naar een enigszins draagbare ultrabook die een tijd meegaat en behoorlijk intensief gebruikt gaat worden. Het beeldscherm dient tenminste 15,6 inch te zijn voor het kijkgemak. Een resolutie, die groter is dan 1366x768, zou fijn zijn, maar is geen dealbreaker. Een 100+ SSD harde schijf voor snelheid is echter wel gewenst.

Mijn keuze is vooralsnog op de HP Ultrabook Envy 6-1020SD gevallen:

(pricewatch: HP Envy 6-1020sd)

Helaas heb ik over de HP envy’s weinig goede verhalen gehoord, wat mij ertoe heeft gebracht om hier om advies te vragen. Suggesties en tips voor een goede of betere ultrabook zouden daarom van harte welkom zijn.

Bij voorbaad dank.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
@aron225: Je link doet het niet hier ;)

Ik denk dat je naar de S13 linkte?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Lenovo en HP die hierboven zijn gelinkt zijn behoorlijk overpriced en behoorlijk matig in uitvoering (Slechte accuduur, matige bouwkwaliteit en crappy scherm). Als je voor de 900 euro gaat dan is de Vaio S15 duidelijk de sterkste keuze in dit segment:

Waarom?
- Full HD 15" IPS scherm.
- Full Voltage chipset, stukken sneller dan een ultrabook.
- Heel erg licht (1,89kg).
- Relatief mooie prijs.
- Optionele GPU om goed te kunnen gamen.
- Studentenkorting aangezien je student bent.

Goedkoopste versie + studentenkorting met een i5-3210m is rond de 840 euro...
Daarbij moet je dan je eigen SSD erin zetten voor pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB (90 euro), en die kun je ook op de plaats zetten van de ODD en dan ben je helemaal klaar. Dan heb je een veeeel betere laptop, sneller, krachtiger, lichter en een veel beter scherm voor ongeveer 930 euro.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Iekozz
^With Vinand.

Eigenlijk niks meer aan toe te voegen. De mijne komt ook binnenkort :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Syriam
Ik vreesde al dat de HP te weinig waar voor zijn geld leverde. Mijn keuze is gevallen op de Best Buy Lenova Ideapad Y500 MBG2aMH of de Viao S15. Ik neig momenteel meer naar de Sony. Bij laatstgenoemde heb ik echter nog niet de configuratie kunnen vinden die door u is voorgesteld, Vinand, maar ik zal verder onderzoek doen.

Eenieder vriendelijk bedankt voor de reactie!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 10:53
De y500 kan je nog een SSD bijplaatsen en de S15 gaat dat ten koste van de HDD of ODD. VOordeel van de Y500 is dat je beiden kunt houden. Enige voordeel van de S15 is dan nog het gewicht.

En de S15 begint pas vanaf 945, terwijl de Y500 er is voor 800.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
De y500 is gewoon veeeeeeeel zwaarder en dikker en minder portable.
Absoluut geen ultrabook iig

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Syriam schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:55:
Ik vreesde al dat de HP te weinig waar voor zijn geld leverde. Mijn keuze is gevallen op de Best Buy Lenova Ideapad Y500 MBG2aMH of de Viao S15. Ik neig momenteel meer naar de Sony. Bij laatstgenoemde heb ik echter nog niet de configuratie kunnen vinden die door u is voorgesteld, Vinand, maar ik zal verder onderzoek doen.

Eenieder vriendelijk bedankt voor de reactie!
helemaal rechtsonderin van de website kun je de education store aanklikken, dan moet je ff je studentengegevens invullen, en vervolgens kun je naar de S15 en hoppa lekker gaan configureren.

Hou rekening met het volgende:
1. SSD en RAM geheugen niet configureren, Sony vraagt bizarre prijzen ervoor terwijl een voordeel van de S15 is dat het bij deze laptop zeer eenvoudig zelf erin te stoppen is.
2. 2GB Vram i.p.v. 1GB Vram bij de grafische kaart maakt geen drol uit.

Tevens is de Y500 een leuke thuiscomputer maar zijn er nog niet veel reviews erover uit gekomen, daarnaast is deze echt niet gemaakt om vaak mee te nemen... De Y500 bied het grote voordeel aan dat de grafische kaart beter is, ga je voornamelijk merken als je echt goed goed wilt kunnen gamen... Maar als je er vaak naar school wilt gaan ermee ga je wel spijt ervan krijgen vanwege het hoge gewicht.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 10:53
Vinand schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:05:
[...]

helemaal rechtsonderin van de website kun je de education store aanklikken, dan moet je ff je studentengegevens invullen, en vervolgens kun je naar de S15 en hoppa lekker gaan configureren.

Hou rekening met het volgende:
1. SSD en RAM geheugen niet configureren, Sony vraagt bizarre prijzen ervoor terwijl een voordeel van de S15 is dat het bij deze laptop zeer eenvoudig zelf erin te stoppen is.
2. 2GB Vram i.p.v. 1GB Vram bij de grafische kaart maakt geen drol uit.

Tevens is de Y500 een leuke thuiscomputer maar zijn er nog niet veel reviews erover uit gekomen, daarnaast is deze echt niet gemaakt om vaak mee te nemen... De Y500 bied het grote voordeel aan dat de grafische kaart beter is, ga je voornamelijk merken als je echt goed goed wilt kunnen gamen... Maar als je er vaak naar school wilt gaan ermee ga je wel spijt ervan krijgen vanwege het hoge gewicht.
Natuurlijk erg omslachtig allemaal. Plus je moet student zijn (iets dat ik niet meer ben). En bovendien het nadeel van de niet te plaatsen SSD. Het gewicht scheelt veel, maar goed 1 kg is in absolute aantallen geen probleem. Relatief is het wel veel zwaarder inderdaad.

• Syriam
Ik heb zojuist een snelle configuratie gedaan en ben bij de hieronder gemelde samenstelling gekomen. Kosten hierbij: 880,19 € Incl. BTW. Ik geloof dat de studentenkorting hier nog niet overheen is gegaan. Probleem is echter wel dat ik slechts de keuze had tussen een grafische kaart van Intel (geen extra kosten) of een NVIDIA van 2GB die me 190€ extra zou kosten. Is die Intel een enigszins goede grafische kaart (en hoef ik dit niet te upgraden bij de aanschaf van een SSD kaart)?

Daarnaast had ik twee andere korte vragen (waarvoor ik ook Sony zou kunnen bellen, maar net zo goed hier kan vragen)
-Ontwerp. Kan kleur zilver of zwart kiezen met extra beveiligingsfuncties (40€ extra). Is dit nuttig?
-Besturingssysteem. Zou deze met windows 7 i.p.v. windows 8 leverbaar zijn?

----

Uw configuratie SVS1512C5E

Processor: Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Besturingssysteem: Windows 8
Opslagcapaciteit: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 39,5cm LED, 1920x1080+camera
Grafische kaart: Intel® HD Graphics 4000
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Beveiligingsfuncties: Zonder beveiligingsfuncties
Draadloos LAN: Draadloos LAN(IEEE 802.11abgn)
Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight

[ Voor 4% gewijzigd door Syriam op 05-12-2012 12:37 ]

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-10 23:03
Vinand schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:29:
De Lenovo en HP die hierboven zijn gelinkt zijn behoorlijk overpriced en behoorlijk matig in uitvoering (Slechte accuduur, matige bouwkwaliteit en crappy scherm). Als je voor de 900 euro gaat dan is de Vaio S15 duidelijk de sterkste keuze in dit segment:

Waarom?
- Full HD 15" IPS scherm.
- Full Voltage chipset, stukken sneller dan een ultrabook.
- Heel erg licht (1,89kg).
- Relatief mooie prijs.
- Optionele GPU om goed te kunnen gamen.
- Studentenkorting aangezien je student bent.

Goedkoopste versie + studentenkorting met een i5-3210m is rond de 840 euro...
Daarbij moet je dan je eigen SSD erin zetten voor pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB (90 euro), en die kun je ook op de plaats zetten van de ODD en dan ben je helemaal klaar. Dan heb je een veeeel betere laptop, sneller, krachtiger, lichter en een veel beter scherm voor ongeveer 930 euro.
Waar haal je dat gewicht vandaan? Op de sony site krijg ik het gewoon niet gevonden. 8)7

• Iekozz
Op de Sony site staat alleen <2kg. Het werkelijke gewicht ligt zoals gezegd op 1.89kg. Komt van reviews en gebruikerservaringen.

Pagina: 1