[Web] RTL-Z Beursspel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://data.rtl.nl/_internal/cimg!0/4prhq9s20ydbg86x8fnevx4sdfotgj1.jpeg

Wie speelt er allemaal het RTL-Z Beursspel? Vandaag zijn de echte rondes begonnen.

Je begint met 100.000 euro (fictief ;) ) waarmee je tot februari ergens kunt beleggen. Degene met het meeste geld wint een reisje naar New York en de beste van de week wint een iPad. Best leuke prijzen, en daarnaast is het leuk om dit te gebruiken om te leren beleggen!

Ik heb een GoT tussenklassement gemaakt, genaamd "Tweakers" :> Dan kunnen kijken wie de best beleggende tweaker is. :)

Informatie:
Hier vindt u alles wat u moet weten om het RTL Z Beursspel te spelen. Mocht u onverhoopt met vragen blijven zitten, neem dan contact met ons op.
Looptijd

De looptijd van het RTL Z Beursspel is van 25 november 2012 tot en met 8 februari 2013. De eerste week tot vrijdag 30 november is een testweek. Tijdens de testweek zijn er nog geen prijzen te winnen.
Prijzen

Tijdens het RTL Z Beursspel zijn er mooie prijzen te winnen. De weekwinnaars winnen een iPad 4 en de hoofdprijs is een 10-daagse vliegreis naar New York aangeboden door RTL Z. De andere prijzen voor de top 3 in het eindklassement zijn hier te bezichtigen.
Aanmelden

Zodra u zich heeft aangemeld dient u uw inschrijving te bevestigen. U ontvangt hiervoor een e-mail met een bevestigingslink.
Order plaatsen

Via uw Dashboard en uw Portefeuille kunt u eenvoudig aandelen, trackers en Sprinters aan- en verkopen. U plaatst een order en kiest het gewenste product. U kunt uw lopende orders en uw transactiegeschiedenis real time bekijken op uw Dashboard.
Deelnemers volgen

U heeft ook de mogelijkheid om deelnemers te volgen. U kunt zo de prestaties van de topdeelnemers of vrienden en familie nauwlettend in de gaten houden.
Subklassementen

U kunt een eigen Subklassement aanmaken en het opnemen tegen uw vrienden, familie en collega’s. Zodra u een naam heeft gekozen kunt u beginnen met het uitnodigen van uw vrienden. Uw prestaties worden zowel in het Subklassement als in het Algemene Klassement bijgehouden.
Real time koersen

Het RTL Z Beursspel biedt u op handelsdagen, afhankelijk van de handelstijden van de onderliggende waarde, van 08:00 tot 18:30 uur of van 9.05 tot 17.30 uur real time koersen. Dit zijn de door de ING afgegeven koersen. Op deze koersen kunt u in het RTL Z Beursspel aandelen, trackers en Sprinters aan- en verkopen.
Startbedrag van € 100.000,00

U start het RTL Z Beursspel met een fictief portefeuillebedrag van € 100.000,00. Hiermee kunt u aandelen, trackers en Sprinters aan- en verkopen. Aan het einde van de testweek wordt uw portefeuille gewist en start u weer met een nieuw fictief portefeuillebedrag van € 100.000,00.
Maximaal 10% in één onderliggende waarde

Binnen uw portefeuille kunt u maximaal 10% van uw totale kapitaal uitgeven aan Sprinters in eenzelfde onderliggende waarde. Voorbeeld: U heeft € 100.000,00 in uw portefeuille. U wilt graag AEX Sprinters aankopen. Vanwege de 10%-regel kunt u op dat moment maximaal € 10.000,00 aan AEX Sprinters Long of Short in uw portefeuille opnemen.
Maximale verdeling per product type

Binnen uw portefeuille kunt u maximaal:

* 100% van uw totale kapitaal uitgeven aan Trackers;

* 100% van uw totale kapitaal uitgeven aan Aandelen;

* 15% van uw totale kapitaal uitgeven aan Sprinters.

Vanwege deze spelregel kunt u bijvoorbeeld maar voor € 15.000,00 Sprinters aanschaffen.TransactiekostenIn de Competitie worden transactiekosten gehanteerd van € 8,00 + 0,08% van het orderbedrag, met een maximum van € 150,00.
Transactiekosten

In de Competitie worden transactiekosten gehanteerd van € 8,00 + 0,08% van het orderbedrag, met een maximum van € 150,00.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Niemand die het RTL-Z Beursspel speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 16:37
Ik speel het, alleen met de huidige snelheid is er niet echt sprake van spelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Leondendungen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:57:
Ik speel het, alleen met de huidige snelheid is er niet echt sprake van spelen.....
Vandaag is de website prima, gister was het echt waardeloos inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Eens kijken of het wat is. Klinkt leuk.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44
Klinkt inderdaad leuk, hebben ze het ook in app vorm?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
macciez schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:33:
Klinkt inderdaad leuk, hebben ze het ook in app vorm?
er is een app voor de iPhone, maar dat is niet meer dan een schil voor de website die ook prima mobiel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik heb vanmiddag wat producten gekocht volgens mij, maar er staat geen enkel product nog.

Er blijft een melding staan dat ik moet beginnen met producten kopen. Morgenavond maar verder eens proberen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 11:03

Hoite

Goed verhaal

Dit topic herinnerde me dat ik me hiervoor had aangemeld ;)
Ik heb ook wat dingen gekocht, ben benieuwd hoe dit werkt, ben nog niet zo bekend met beleggen.

edit: ik kan me niet aanmelden voor het "tweakers" tussenklassement?

[ Voor 18% gewijzigd door Hoite op 04-12-2012 19:09 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Ben ook maar eens begonnen, puur om hierover eens wat te leren. En dat in spelvorm, maakt het wat leuker. Maar ook ik kan me idd niet aanmelden voor tweakers tussenklassement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 16:37
Ik probeer me aan te melden maar het lukt niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
lukte mij ook niet. Even kijken welke rang 'tweakers' heeft, dat opzoeken in het klassement en daar op 'aanmelden' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is het hele gebeuren nu fictief? Ik snap dat het geld fictief is, maar investeer je dan wel in echte bedrijven en wordt er de echte koerst gevolgd? Of is het een volledig eigen losstaand spel?

En kunnen we dit dan ook zien als een goede manier om wat over beleggen te leren?

@:hieronder: Helemaal duidelijk, dankje wel! (het ligt voor de hand maar toch)

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 05-12-2012 18:03 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
De koersen en alles is inderdaad (bijna) realtime en je kan het dus zien als meespelen zonder geld te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Maar ik ga er niet van uit dat de virtuele aandelen die gekocht zijn, van invloed zullen zijn op de echte waarde van de aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Whoppa, 40% op het moment op een AEX Long sprinter. Nu alleen nog op het juiste moment eruit stappen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Whoppa. Apple :) Apple Sprinter BEST Short 632,91 500 € 5,20 € 7,52 € 3.760,00 € 1.160,00 ▲ 44,62%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:32
Onbekend schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:55:
Maar ik ga er niet van uit dat de virtuele aandelen die gekocht zijn, van invloed zullen zijn op de echte waarde van de aandelen.
Voor de aandelen die de deelnemers hier typisch zullen kopen zou dat per definitie ook niet het geval zijn *grin*.

Ik neem tenminste aan dat de gemiddelde deelnemer niet in superilliquide aandelen of OTC fondsen belegt ;)

Persoonlijk vind ik dit soort beursspellen volstrekt verkeerd. Het hele idee om het als spel te zien is verkeerd. En de vorm waarin het plaatsvindt nodigt alleen maar uit tot een soort van koersstaarderij wat weinig met beleggen te maken heeft.

In Werk&Inkomen zijn er topics over 'echt' beleggen btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
PolarBear schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:17:
Whoppa. Apple :) Apple Sprinter BEST Short 632,91 500 € 5,20 € 7,52 € 3.760,00 € 1.160,00 ▲ 44,62%
Lekker.

Ik ben uit die sprinter gestapt met bijna 61% winst. Netto €5886,-.
Nu afwachten enin de lunch nog even wat nieuws lezen om een nieuwe kanshebber te bepalen.

@Rukapul: Tuurlijk kan je puur koers staren, maar ik denk niet dat je daar ver mee komt. Om echt leuk mee te spelen moet je toch echt wel even in het nieuws duiken en verder denken. Op zich wel een leuke manier om er eens een keer aan te proeven en om te zien of je nieuws en ontwikkelingen kan beoordelen en de juiste beslissingen kan nemen zonder geld te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:32
MuddyMagical schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
[...]

Lekker.

Ik ben uit die sprinter gestapt met bijna 61% winst. Netto €5886,-.
Nu afwachten enin de lunch nog even wat nieuws lezen om een nieuwe kanshebber te bepalen.

@Rukapul: Tuurlijk kan je puur koers staren, maar ik denk niet dat je daar ver mee komt. Om echt leuk mee te spelen moet je toch echt wel even in het nieuws duiken en verder denken. Op zich wel een leuke manier om er eens een keer aan te proeven en om te zien of je nieuws en ontwikkelingen kan beoordelen en de juiste beslissingen kan nemen zonder geld te verliezen.
M.i. denk je er veel te makkelijk over.

Neem nou bijvoorbeeld je eigen trade van hierboven. Wat voor een beleggingsportefeuille denk je te moeten hebben om enigszins veilig orders (en winsten en verliezen!) van een dergelijke omvang te kunnen uitvoeren? En durf je het nog wanneer het je eigen geld is?

Ik heb een leuke beleggingsportefeuille en als het je eigen geld is dan ga je er toch echt anders mee om, met name wanneer je een keer een paar duizend euro hebt verloren op een transactie.

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Zijn er nog steeds mensen die actief aan dit spel meedoen?
Ik heb toen op de eerste dag zoveel mogelijk aandelen gekocht, maar er voor de rest totaal niets meer aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:24
2.5 jaar na de laatste post haha.
Ik speel RTL-Z beursspel, nu ING beursspel.
Vandaag is de nieuwe ronde gestart. Iedereen krijgt €100.000 om mee te beleggen.
Nieuw is wel dat je maar €10.000 in aandelen kan beleggen en de andere €90.000 in fondsen.
Op zich jammer dat je niet kan doen wat je wilt met die 100k. Ik kom nu al te kort voor aandelen.

https://www.ingbeursspel.nl/

Als er meerdere interesse tonen kunnen we een subklassement aanmaken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik speel ook mee en inderdaad het is jammer dat de opzet wat veranderd is maar houd het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Voor de prijzen hoef je het iig niet te doen.. diep triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:24
Daar doe ik het ook niet voor. Het is meer om een beetje te kijken hoe beleggen nu echt werkt. Tot nu toe alleen de 1e dag wat winst gemaakt. Daarna bijna alles in het rood, behalve KPN en zilver short.
De fondsen doen het ook niet goed bij mij :?.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

FiXeR.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:29:
Niemand die het RTL-Z Beursspel speelt?
Ik zie dit topic nu pas, jaren later :) Toendertijd deed mijn vader mee, en die heeft uiteindelijk zelfs gewonnen. Ik ben toen in zijn plaats naar new york gegaan. Geweldige prijs en een erg leuke vakantie. Wat ik me afvroeg: ik ben toen ook gefilmd en geinterviewd op de vloer van NYSE, maar dat is voorzover ik weet nooit uitgezonden (aangezien het jaar erna de hoofdprijs een diep triest abbonement op een blad was lol). Heeft iemand dat ooit voorbij zien komen op tv of ergens anders? Ik had het wel eens willen zien.

Het spel is overigens nu ook weer bezig, met ook weer een reisje new york als hoofdprijs.
Pagina: 1