Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 15:00
Na de ssd samsung 830 succesvol aan de praat te krijgen en alle instellingen goed gezet te hebben.
Ben ik er erg blijf mee en is het een echte winst in snelheid.
Maar er blijft een ding niet werken en dat is google chrome.

Na twee tabs of sites geopened te hebben begint deze enorm te laggen en loopt daarna vaak zelfs vast.
Waar ik voorheen geen problemen bij mijn hdd had.
IE9 heeft dit probleem in vele mindere maten, maar ook wel in een lichte vorm.
Wat mij wel opviel is dat chrome meer processen aan blijft maken dan tabs en die ook blijven hangen nadat je chrome afsluit als deze weer chrashed.

Ik heb diverse zoekrichtingen via google gebruikt, maar ik kan er niet wijs uit worden of precies mijn probleem in terugvinden.

Graag jullie hulp. Als er meer info nodig is zal ik die zo goed mogelijk proberen aan te leveren _/-\o_

laatste standaard chrome versie, windows 7, samsung 830 als ssd.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb zelf een andere SSD, maar ook Windows 7 en Chrome, en ik heb hier eigenlijk nog niets van gemerkt. Dat het aantal processen van Chrome groter is dan het aantal tabs dat je open hebt staan is normaal, alle extensies hebben ook hun eigen proces. Dat ze blijven hangen is niet normaal.

Als je op de taakbalk rechter muisknop doet op chrome of als hij op de voorgrond is op <Shift>+<Escape> drukt, krijg je taakbeheer van chrome zelf te zien. Daarin kan je misschien makkelijker zien welk proces precies vastloopt of veel geheugen gebruikt.

Verder zou ik proberen met bijvoorbeeld procesexplorer of iets vergelijkbaars uit te zoeken welk proces veel I/O opdrachten, CPU cycles of geheugen gebruikt. Ik neem aan dat één van die drie terug te leiden moet zijn naar de oorzaak van je probleem.

Verwijderd

Dit is dus een schone Windows installatie? Mogelijk helpt een rest van Chroom via de opties. Chroom maakt idd meerderen losse processen aan en zit hier meestal op de 600MB maar werkt hier prima, denk ook niet dat het door de combinatie van SSD en deze app komt maar je het elders moet zoeken. Zorg dat je chipset driver geupdate is en je geheugen genoeg hebt..

• SimpelenLeuk
Ik zal vanavond de processen eens dieper bestuderen wat er precies gebeurd en of ik dus het preciese proces kan geven.
Het is een complete schone installatie van windows. Via de MSI site heb ik de laatste drivers voor het internet opgezocht en geintalleerd. 8 GB ram geheugen is er beschikbaar, dat lijkt mij genoeg.

• SimpelenLeuk
Thx for the info.

Het probleem is opgelost.
Het was een flash probleem, wat terug te zien was in de procesbeheer van chrome zelf.
de plugin was dubbel geinstalleerd van adobe en chrome zelf. Echter moet een van de twee uitgezet worden. Dat was al eerder gedaan. Echter was op onverklaarbare wijze dit weer ongedaan gemaakt.
Opnieuw aangepast en het werkt weer als vanouds :)