Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scherm van mijn laptop ugraden

Pagina: 1
Acties:

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:43
Beste tweakers,
Ik ben eigenlijk nog steeds zeer tevreden over mijn laptop behalve de resolutie. Ik wil graag mijn laptop blijven gebruiken en alleen maar de scherm vervangen. Ik wil graag een full hd scherm (1920x1080).
Mijn laptop Asus X52JR - SX020V
Waar kan ik een geschikte scherm vinden voor mijn laptop. Ik heb op google wat gevonden maar ik weet niet of ze geschikt zijn voor mijn laptop. Alvast bedankt voor de hulp.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ik denk niet dat dit kan aangezien er een groot deel van de aansturing voor je paneel meestal op het moederbord zit van de laptop.

Wat je wel kan doen is gewoon een los scherm kopen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 23:05
Ik denk ook niet dat er Full HD scherm voor jouw laptop verkrijgbaar is. Bij replacedirect.nl iig niet, en dat zegt veel!

Verwijderd

Natuurlijk kan je er een 1080p scherm inzetten. De vraag is of je dat scherm ook daadwerkelijk kan aansturen. Om kosten te besparen zijn in veel laptops met een low-res scherm slechts 30 van de 40 aders van de LVDS kabel aanwezig. Prima voor een 768p of 900p scherm, maar voor 1080p heb je alle 40 aders nodig.

Waar vind je dan zo'n kabel? Uit een laptop van hetzelfde type trekken. Als die nooit zijn geleverd met een 1080p scherm zit de kans er dik in dat je die nooit zult vinden: de header aan moederbordzijde is niet gestandaardiseerd.