Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synchronisatiesoftware voor NAS

Pagina: 1
Acties:

• Meerkater
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09-2023
Hey allemaal

Welke software gebruiken jullie om een desktop continu in sync te houden met een NAS?

Momenteel gebruik ik Data Replicator 3 van Synology maar ik vind dat het nogal oudbollig aanvoelt en niet echt veel instelmogelijkheden heeft.

Ik zou het wel handig vinden mocht de bestanden op server ook doorbladerd kunnen worden als op een gewone harde schijf. Geen image dus.

Groeten
Meerkater

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Recentelijk was ik op zoek naar precies hetzelfde. Nu hoeft het van mij niet continu in sync te lopen, maar ik ben uitgekomen bij Synchronicity. http://synchronicity.sourceforge.net/

Misschien dat deze post van Scott Hanselman ook nog nuttig is. (Continuous Backups Via File History.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Meerkater
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09-2023
Ok, thanks. Ik ga de tool eens bekijken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
Crashplan? Zit ook file history in

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2012 08:41 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

Rhapsody

In Metal We Trust

ThinkPadd schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:41:
Crashplan? Zit ook file history in
Crashplan heb ik ook naar gekeken, maar dan kun je volgens mij niet op de server door de files bladeren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
Op de server zelf niet inderdaad, omdat de backups encrypted op de server worden opgeslagen. Maar met de client kun je prima door je bestanden bladeren hoor ;)

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 17:18
Rhapsody schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:14:
Recentelijk was ik op zoek naar precies hetzelfde. Nu hoeft het van mij niet continu in sync te lopen, maar ik ben uitgekomen bij Synchronicity. http://synchronicity.sourceforge.net/

Misschien dat deze post van Scott Hanselman ook nog nuttig is. (Continuous Backups Via File History.
Ik gebruik momenteel GoodSync, en dat is niet alleen duur maar ook nog eens onhandig, hoewel sommige mensen er blijkbaar helemaal weg van zijn.

Dus ik zeg, bedankt voor de tip! :-) was zelf ook nog opzoek naar een leuk stukje software hiervoor.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Xantios schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:05:
Ik gebruik momenteel GoodSync, en dat is niet alleen duur maar ook nog eens onhandig, hoewel sommige mensen er blijkbaar helemaal weg van zijn.
Dat heb ik ook een tijdje gebruikt totdat ik er achter kwam dat hij mijn totale systeem door elkaar gooide. Ik had twee directories die gesynced moesten worden. Maar na een tijdje stonden er dingen van directory 1 ook in directory 2 en andersom. Ik kwam er pas achter toen ik zag dat de hoeveelheid data steeds groter werd zonder aanwijsbare reden.
Ik weet niet wat er mis ging, ik heb het verder ok niet uitgezocht. Maar dat het kon was voor mij al reden genoeg om er mee te stoppen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb al tijden syncback draaien welke elke dag de backup van de belangrijke gegevens op mijn NAS zet. Een keer goed inrichten (juistej jobs die de juisten folders backuppen aanmaken en vervolgens chedulen) en vervolgens geen omkijken meer naar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zelf gebruik ik AeroFS voor synchronisatie met mijn WHS... kan selective sync aan waarbij bepaalde folders worden uitgesloten van synchronisatie (als in: Server en 2 clients... Server heeft copie van alles terwijl elke client enkel die mappen heeft die op die pc moeten staan). Nadeel is wel dat alles in een AeroFS-folder moet zitten, dat het momenteel nog in bèta is op invite (heb er maar 1 over, maar kan wel proberen of ik er wat extra kan krijgen-> zie "Voordeel" ;)) en dat je aangemeld moet zijn (ze overwegen een system service). Voordeel is dat ze een ongelofelijke support hebben (heb al meermaals gemaild met Linda Yang van het team), dat je bestanden niet in de cloud zitten (ttz: je kan kiezen om dat wel te doen, maar het hoeft niet) en sinds gisteren herkent hij bestaande bestanden bij een nieuwe AeroFS-installatie (en moet hij dus niet alles eerst gaan syncen).
Op het forum kwam ik onlangs ook Cubby tegen (kwam dacht ik van RobIII, maar dat snor ik nog wel even op), maar daar heb ik dus nog geen ervaring mee.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:14
Hier nog een synchronisatie tip voor mensen met Windows 8. De ingebouwde [url="http://http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/07/10/protecting-user-files-with-file-history.aspx"]File History[/url] functie kan prima synchroniseren met je NAS.

Het mooie van deze optie is dat het niet alleen gratis is maar ook naadloos met Windows integreert. De opties zijn wel beperkter maar de basis functionaliteit is in ieder geval aanwezig.
Pagina: 1