Toon posts:

Club3D HD 6870 lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes:

Is het mogelijk mijn DVI monitor aan te sluiten op mijn moederbord om zo mijn HD4290 te gebruiken voor Windows en dergelijke, en wanneer ik een spel opstart mijn HD 6870 wordt gebruikt? Is hier misschien software voor, of zit dit al in CCC?

Is er ook een mogelijkheid om mijn fan van de videokaart (deze maakt het meeste lawaai op 20%) uit te schakelen enkel wanneer nodig weer in te schakelen? Met temps zit het wel goed, rond de 29-30 graden C idle, 55-65 load afhankelijk van het spel natuurlijk.

Doel is om het lawaai van de videokaart terug te dringen, heb namelijk fluisterstille Noiseblockers in de kast.

Mijn specs:
gallery: iNeophyte

Alvast bedankt! ;)

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Je moet je DVI gewoon aansluiten op de kaart zelf. Wat jij wilt kan niet. Je kan, in ieder geval niet met AMD, on the fly switchen tussen GPU. Een videokaart wordt altijd luidruchtiger bij hogere temps, hier ontkom je niet aan.

Er is wel ingebouwde fan control in CCC en MSI Afterburner heeft geloof ik ook een optie hiervoor maar een videokaart wordt nooit fluisterstil, zeker niet onder load.

Verwijderd

Topicstarter
Nee precies, onder load vraag ik ook niet of deze fluisterstil moet zijn, dat kan ik inderdaad zelf wel regelen met CCC of Afterburner. Alleen tijdens idle gebruik wil ik dat hij wat stiller is, maar zoals ik begrepen heb kan dit blijkbaar niet.

Helaas pindakaas, maar toch bedankt.

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je de auto-adjust gebruikt voor de fan speed in CCC of After-Burner dan zou je kaart toch vrij stil moeten zijn hoor. Je zult het nog wel wat horen zoemen maar dat zal echter heel zacht moeten zijn. Misschien moet je de kaart even schoonmaken? Stof eruit halen, gewoon met perslucht of een klein borsteltje. Met een borsteltje krijg je in ieder geval de ventilator schoon.

Ik gebruik zelf meestal een klein borsteltje en blaas voor de rest zelf het ergste stof uit de koel blokken. Dat scheelt vaak wel in geluid.

Edit: Heb die noiseblockers ook btw! De XL-2 geloof ik. Stille fans inderdaad. Mijn set-up heeft echter ook 2 keer een 5870 en die hoor je helaas wel draaien. Maar als ik zou fluisteren in de kamer dan zou je me nog moeten verstaan.

Die 6870 van jou zou wel stiller moeten zijn dan mijn Crossfire 5870. Dus het advies blijft: check voor stof. Wellicht zit de kaart vol met stof of de fans van de kast waardoor je een slecht airflow hebt. Misschien staat je kast in een hoek zonder ruimte om te ademen? Noem maar wat.

[ Voor 33% gewijzigd door XxRenéxX op 03-12-2012 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is laatst uit de kast gehaald samen met de andere onderdelen, al het stof verwijderd, daar ligt het niet aan. :)