Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:09 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik zou zeggen: doe eens een Google op het zelf bouwen van een autolader. :)

Maar kort gezegd: ja, met een 7805 kom je er ook, al gaat dat niet erg efficiënt, en je zal inderdaad iets met de datalijnen moeten dien, al is dat over het algemeen niet meer dan een simpel weerstandsnetwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
evilution schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:03: Kan ik gewoon de 5V van een 7805 op de USB aansluiten.
Groet Evilution.
Mogge,
Ik kwam laatst deze link tegen daarover, die ik zelf niet geprobeerd heb :
Voltage regulator tutorial and USB gadget charger circuit
Je kan misschien ook terug gaan naar de fabrikant met het defekte apparaat wat je eerst had ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:09 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

Rmg

evilution schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:39:
[...]

Efficiëntie boeit niet zo in een auto, een 7805 is vele male simpeler dan een schakelende voeding. Kan iemand mij vertellen wat ik dan met de datalijnen aanmoet, kan daar niets over vinden op Google.
http://blog.curioussystem...bout-usb-device-charging/

200ohm resistor tussen de datalijnen, dat is de europese 'standaard' . een 33k ohm resistor wil ook wel eens werken vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

evilution schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:39:
[...]

Doe dat zelf eens dan zul je zien dat je geen schema's tegen komt maar vooral advertenties van kant en klare laders. ;)
Zesde link op Google: http://www.diy-electronic...and-power-supply-circuit/
Zevende link op Google: http://timothyb.net/DIY_iPad_2_USB_Charger.html
Query: DIY car charger USB
[...]

Efficiëntie boeit niet zo in een auto, een 7805 is vele male simpeler dan een schakelende voeding. Kan iemand mij vertellen wat ik dan met de datalijnen aanmoet, kan daar niets over vinden op Google.
Die tweede link laat je ook wat zien omtrent die datalijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:10
Houdt er wel rekening mee dat wanneer je met een fatsoenlijke laadstroom(1000mA) wilt kunnen laden dat je dan de 7805 flink mag gaan koelen. Dan is een schakelende voeding zo gek nog niet.

Tot nu toe heb ik een aantal keer 2V en 2.8V op de datalijnen gehad in combinatie met een iPhone/iPod en dat werkte prima :). Dat is ook wat je in de officiële Apple laders vindt.

[ Voor 32% gewijzigd door wesleytjuh op 03-12-2012 16:47 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 23:20

SA007

Moderator Tweaking
Efficientie is misschien niet zo heel boeiend voor je.

Maar als je de telefoon met 1A wil laden verstook je op je 7805 maar liefst 7W.
dat is echt heel erg veel om 'ergens' te laten.
Dus dan zit je met een flink koelblok.

Ikzelf zou gewoon een goedkope andere usb lader halen, dingen kosten een paar euro, daar ga ik niet veel moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Action heeft ook een USB lader. Die heeft 2 uitgangen, de ene levert 1A, en de andere zelfs 2A (om een iPad mee op te laden).

Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met google heeft het nut om op "project", "schematic" of "diagram" te zoeken en dan zoek ik altijd op images waarmee ik direct de schema's zie.

Een 7805 is vaak gebrukt en soms moet je ook aan de datalijnen weerstandjes koppelen maar ben het eens dat een verse 12v lader simpeler is. Bij de Action heb je voor 2 euro zo'n ding en doet het prima.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SA007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:45:
Efficientie is misschien niet zo heel boeiend voor je.

Maar als je de telefoon met 1A wil laden verstook je op je 7805 maar liefst 7W.
dat is echt heel erg veel om 'ergens' te laten.
Dus dan zit je met een flink koelblok.

Ikzelf zou gewoon een goedkope andere usb lader halen, dingen kosten een paar euro, daar ga ik niet veel moeite voor doen.
Mee eens, tenzij je van knutselen houdt. Maar dan nog voor zoiets onbenulligs? Het feit dat zo'n ding sneuvelde betekent niet dat alle kant en klare exemplaren dat ook doen. Zelf heb ik al een hele tijd zo'n ding in de auto, kostte inclusief verzendkosten minder dan een tientje. De hele elektronica zit ingebouwd in een dikke stekker die je in de aansluiting voor de sigarettenaansteker duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:10 ]

Pagina: 1