Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video files streamen over internet in webbrowser?

Pagina: 1
Acties:

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een eigenbouw NAS waar al mijn video bestanden op staan.
Ik wil deze video bestanden vanaf elke PC met internet kunnen benaderen. De HDD sharen icm een VPN is op niets uitgelopen omdat de video stottert als een malle terwijl er een 100Mbit lijn aanhangt. Dit komt waarschijnlijk doordat de techniek achter het delen van een HDD (SAMBA) niet bedoelt is om video mee te streamen.
Ik zoek dus een soort van streamingsoftware waarmee ik mijn bestanden kan benaderen via de webbrowser en kan afspelen, met iets van een buffer. Ik vind vrij weinig of ik zoek op de verkeerde termen, want zoeits als Twitch.tv or Justin.tv is niet wat ik bedoel (je kunt daar immers geen bestanden selecteren).
OS = Windows 7

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 02-12-2012 21:30 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je moet dus zoeken naar streaming server software - die op je zelfbouw-NAS draait (hangt nogal van je server-OS af). Probeer er eens een paar van Wikipedia: List of streaming media systems

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Ikzelf gebruik plex media server voor dit, werkt prima op pc's, tablets en telefoons.

Hacktheplanet / PVOutput

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:49
Controleer allereerst maar is of je wel genoeg upload hebt. Anders valt er niets te streamen.

Daarna kan je VLC player gebruiken. VLC player heeft een instelbaar buffer onder het vinkje meer opties bij het openen van een bestand/stream.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de replies!
PlexApp ziet er veel belovend uit. Jammer genoeg lijkt mijn CPU de bottleneck te zijn en GPU transcoding ondersteund FFMPEG/Plex niet, grr..
Ik ga verder zoeken..
@jeroen3: Ik heb 100Mbit up, glasvezel (zie TS).

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp