Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 23:28
Hallo,

Ik heb laatst een TP-Link 300Mbps Wireless N PCI adaptor gekocht, hiervoor had ik een Ralink 54Mbps Wireless G LAN USB Adapter (eentje die je gewoon met usb in je computer stopt en je kan verbinden met het internet).
Ik dacht dus dat de TP-Link veel sneller zou zijn, maar dat is dus niet zo.. :(
Ik krijg met de TP-Link maar rond de 300KB per seconde download en 400KB per seconde upload. Terwijl ik met dat oude USB dingetje soms wel 1 - 1.5 MB (!!) per seconde haalde..
Is er iets dat ik fout doe of heb ik gewoon een grote fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Als ik jouw probleem zo aan hoor klinkt het voor mij dat je signaal van je WiFi router te zwak is, of de antenne van je WiFi ontvanger te zwak.

Welke router heb je, en hoe ver zit je er vandaan? En door welk soort materiaal moet het signaal heen om jouw PC te bereiken zoals gips of gewapend beton?

En wat zijn de resultaten van bijv. http://www.speedtest.net/ ? En welke provider met welk pakket gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wireless N is in potentie sneller maar het signaal (meestal 5Ghz) draagt veel minder ver. Dus de snelheid zakt ook harder in als je signaal te zwak wordt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Ik heb een router van Apple, de Time Capsule. De computer staat op mijn kamer (2de verdieping) en de Time Capsule staat op een kast in de woonkamer. Hij moet zoon 4.5 meter afleggen door 2 muren heen. Ik krijg 2 uit de 5 streepjes in Windows. Maar ik vind het evengoed vreemd, want met dat usb dingetje had ik ook maar 2 streepjes, of soms 1. En haalde wel veel hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Mits_CooKieHH schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:21:
Ik heb een router van Apple, de Time Capsule. De computer staat op mijn kamer (2de verdieping) en de Time Capsule staat op een kast in de woonkamer. Hij moet zoon 4.5 meter afleggen door 2 muren heen. Ik krijg 2 uit de 5 streepjes in Windows. Maar ik vind het evengoed vreemd, want met dat usb dingetje had ik ook maar 2 streepjes, of soms 1. En haalde wel veel hogere snelheden.
Mocht het mogelijk zijn, probeer dan eens zo dicht mogelijk met je PC bij de router te komen, en kijk of het resultaat dan beter is. Mocht dat zo zijn, dan is de afstand/zwakte van het signaal het probleem.

Wat je dan kan doen is of een router kopen met een sterkere zender/ontvanger of een WiFi repeater aanschaffen welke het signaal als ware doorgeeft en daarbij een extra boost geeft aan de sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Het word moeilijk voor mij om mijn PC dichter bij mijn router te zetten omdat hij heeel erg zwaar is, is er niet een mannier om met deze Tp-link op een snelheid van 1mb-2mb/s te komen zonder bijvoorbeeld 801.11 n te gebruiken maar 801.11 g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Je kan proberen de Apple Time Capsule zo in te stellen dat het een channel gebruikt waar zo min mogelijk interventie op is. Scan eerst even alle WiFi netwerken in de buurt, en kies dan de channel uit waar zo min mogelijk netwerken op zitten en probeer geen andere channels te overlappen.

Naast dat kan je helaas niks anders doen om de snelheid te verbeteren dan andere apparatuur aanschaffen zoals een sterkere router, sterkere WiFi kaart of een WiFi Repeater.

Een voorbeeld van een goede repeater:
pricewatch: Belkin Wireless Range Extender WLAN Repeater

Deze zet je dan neer op bijv. de 1e verdieping. Deze maakt dan via WiFi verbinding met je Apple Time Capsule en je PC maakt op zijn beurt dan weer verbinding met de repeater. Dan hoeft het signaal korte afstanden af te leggen zodat je minder snelheidsverlies en minder packetloss hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
No offence, maar dik 80 euro neerleggen voor een sterker signaal vind ik echt overdreven.
Dan zou ik gewoon een kabel naar boven rossen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
kaos- schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:53:
No offence, maar dik 80 euro neerleggen voor een sterker signaal vind ik echt overdreven.
Dan zou ik gewoon een kabel naar boven rossen.
Als dat een mogelijkheid is. Vrienden van ons hebben een repeater aangeschaft om er voor te zorgen dat een hun kind op zolder met zijn playstation kon spelen. Daar was het leggen van een kabel geen optie. Er zijn geen loze leidingen en 2 verdiepingen een kabel trekken is verre van ideaal.
Pagina: 1