Hey,
Op dit moment is er nog geen nasje of htpc bij mij thuis. Ben een alleenwonende student die graag series download en dan ook bewaren. Ik heb vroeger al veel van mijn series weg moeten gooien omdat er geen plek meer had dus wil het een xtje op order hebben.
Waar moet het systeempje aanvoldoen?
Nou werd mij verteld dat een laptop schrijfje veel zuiniger is dan een desktop schrijf. Dus zet ik er ook maar een laptop schrijf erin. Uit intresse in Powershell wil ik een scripje schrijven die de 3tb hdd pas laat draaien wanneer de 1tb op 10% van vrije ruimte nog zit en dan de series overkopieren naar de 3tb zodat deze minst lang draait uit energie zuinigheid.
Ook een SSD schrijf voor de OS Windows 8 (of server2012 welke zuiniger is) die de programma's Sabnzbd, Sickbeard en XBMC.
De HTPC komt waarschijnlijk ergens in een kast ofzo te staan (die nog bij de ikea gehaald moet worden) en staat in mijn studiootje dan waar ik ook slaap.
Is dit een energiezuinig / stille / goeie download/mediacenter?
Op dit moment is er nog geen nasje of htpc bij mij thuis. Ben een alleenwonende student die graag series download en dan ook bewaren. Ik heb vroeger al veel van mijn series weg moeten gooien omdat er geen plek meer had dus wil het een xtje op order hebben.
Waar moet het systeempje aanvoldoen?
- Voorzien van een AMD APU (intel is persoonlijk niks voormij)
- Weinig stroomverbruik. (hoeminder hoe mooier)
- Stilmogelijk (liefst pasieve koeling)
- Afspelen van 1080P bestanden (MKV's voornamelijk enz.)
- Sabnzbd Downloaden en Sickbeard voor het vinden van mijn series
- XBMC windows 8 als media player
- Aansluiten op mijn TV Via HDMI
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-5300 Boxed | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Gigabyte GA-F2A85XM-D3H | € 71,20 | € 71,20 |
| 1 | Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB | € 74,09 | € 74,09 |
| 1 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | MS-Tech MC-380 | € 62,80 | € 62,80 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G | € 35,72 | € 35,72 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,45 | € 37,45 |
| 1 | Kingston SSDNow V+200 60GB | € 61,75 | € 61,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 510,86 | |
Nou werd mij verteld dat een laptop schrijfje veel zuiniger is dan een desktop schrijf. Dus zet ik er ook maar een laptop schrijf erin. Uit intresse in Powershell wil ik een scripje schrijven die de 3tb hdd pas laat draaien wanneer de 1tb op 10% van vrije ruimte nog zit en dan de series overkopieren naar de 3tb zodat deze minst lang draait uit energie zuinigheid.
Ook een SSD schrijf voor de OS Windows 8 (of server2012 welke zuiniger is) die de programma's Sabnzbd, Sickbeard en XBMC.
De HTPC komt waarschijnlijk ergens in een kast ofzo te staan (die nog bij de ikea gehaald moet worden) en staat in mijn studiootje dan waar ik ook slaap.
Is dit een energiezuinig / stille / goeie download/mediacenter?