Toon posts:

Zwarte randen om beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik sinds een aantal weken een externe monitor, wat erg goed werkt!
Het enige nadeel wat ik nu ondervind is dat er links, rechts, boven en onder een zwarte rand van ongeveer 1 á 2 cm zit.

Ik heb al van alles geprobeerd van scherm resoluties veranderen, drivers geinstalleerd en noem maar op.
Maar dit heeft nog niet tot de oplossing gezorgd.

Processor en grafische kaart zijn van Intel.
Ik had wel van iemand gehoord dat als je AMD of ATI had dat je dan Catalyst kon downloaden en het scherm kon uitbreiden. Ik weet niet of Intel een soort gelijk programma heeft.

In de Grafische Opties van de kaart kon ik het niet vinden.
Alvast bedankt!

Mvg,

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-12 20:33
Probeer eens Auto Adjust in het OSD van het beeldscherm zelf? :)

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:40:
Probeer eens Auto Adjust in het OSD van het beeldscherm zelf? :)
Al gedaan maar helpt niet.
(had ik er misschien bij moeten vermelden)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-12 13:12
Wat voor merk en type monitor praten we hierover? Is de bron een laptop? Wat voor laptop? Wat voor grafische kaart? Als je windows 7 hebt, typ dan in je start menu ''dxdiag'' en geef ons dan de resultaten van het beeldscherm gedeelte.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
BeefHazard schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:42:
Wat voor merk en type monitor praten we hierover? Is de bron een laptop? Wat voor laptop? Wat voor grafische kaart? Als je windows 7 hebt, typ dan in je start menu ''dxdiag'' en geef ons dan de resultaten van het beeldscherm gedeelte.
Laptop: ASUS laptop.
Grafische kaart: Mobile Intel(r) 965 Express Chipset Family
Monitor: Dell 1704fpv.
Resolutie: 1280x1024 32Bits 60Hertz (analoog en aangesloten via vga)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 20:46 ]

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Je zou inderdaad opzoek moeten gaan naar een configuratieprogrammaatje, voor zover ik het weet kunnen dit soort dingen niet via Windows ingesteld worden. Jouw probleem kan je namelijk in de meeste gevallen wel verhelpen door de zgn. Overscan-instellingen aan te passen. Dit heb je namelijk bij VGA. Ik denk als je hier op zoekt, dat je wel wat oplossingen kunt vinden ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Daam op 02-12-2012 22:49 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Pagina: 1