Oud HHD's extern?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 12:04
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende het volgende. in het verleden heb ik een aantal hard schijven verzameld 8)7 als het ware.
Ik zit dus hier met een 4 tal hdd's die nog prima werken, allemaal Sata, grote van 250gb t/m 1000gb.
Ik wil de schijven niet weg smijten maar eigenlijk gaan gebruiken om opslag te doen. ik kan proberen alle schijven in mijn machine te proppen en op de het mainboard te pluggen maar ik zat eigenlijk aan het volgende de te denken.
Ik zou eigenlijk alle 4 de schijven extern willen plaatsen (desnoods iets zelf bouwen) ik heb geen interesse in Raid of zoiets. Het moet simpel blijven :z

Wie kan mij een beetje adviseren en op weg helpen? Wat heb ik eventueel nodig (hardware) en waar moet ik opletten? Kan ik he geval dan aansluiten per USB/Esata of iets anders?

Graag hoor ik meer of een aanwijzing in een goede richting. _/-\o_

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pricewatch: Sharkoon QuickPort Quattro

Simpeler dan dit krijg je het denk ik niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 02-12-2012 18:51 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 21:06
Wil je het mooi doen, zou ik een NAS maken of een kant en klare NAS kopen:
pricewatch: Synology Disk Station DS413

Een zelfbouw-NAS kan veel goedkoper zijn. Als je een C60-I bordje van Asus koopt, er een behuizing omheen zet en een voeding aansluit, heb je al bijna genoeg. Dit kan dus onder de €200. Zet er een simpel besturingssysteem op als FreeNAS, en je hebt een mooie NAS waar je bij kan vanaf je netwerk, en als je wilt, van het internet en dus op school / werk / met je telefoon e.d.

Wil je dat niet, bekijk dan deze pricewatch-link:
http://tweakers.net/categ...BpJRMlHaXcxAogy9BIqba2FgA

Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Dat zelf bouw idee staat mij wel aan, ik ga me hier eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Hoi,

Ik heb even naar het verhaal van de Asus C60M1-I gekeken.
Even los van het verhaal rand apparatuur.
Heb ik even de spulletjes bij elkaar gezocht en kom ik op het volgende dat ik nodig heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus C60M1-I€ 61,02€ 61,02
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 17,42€ 17,42
1be quiet! System Power S6 300W€ 29,90€ 29,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 108,34

Of mis ik nog iets?
ik denk dat de onboard video genoeg is voor het verhaal en dat ik dus geen bijkomende kaart nodig heb.

Misschien is de voeding iets te veel?

Ik wil er zelf een kastje om heen gaan bouwen, lijkt me een leuk projectje.
ik heb hier nog een aantal oude kasten liggen waar ik wat dingen kan slopen, maar zal waarschijnlijk wel nog een paar fan's bij moeten kopen gezien de oude meuk die ik hier heb best veel stof hebben geslikt in het verleden.

Dan komt nog de grote uidaging het geld want dat moet ik bespreken met mijn vrouw. 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik verwacht dat je aan 1 fan genoeg zult hebben ... namelijk de fan die over de harddisks blaast. Een koele omgevingsruimte (zoals eenkelder) scheelt ook al enorm.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
de locatie moet ik nog even overna denken.
mogelijk heden zijn: Woonkamer dicht bij de hoofdwerk station of Zolder of zelfs Schuur.
Pagina: 1