Toon posts:

extern ip benaderen vanuit lan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een probleempje/vraagje..

ik heb bij mensen een camera systeem gehangen en dit werkt ook via internet.

ik kan via mijn telefoon op een 3g netwerk de beelden bekijken en via het thuis netwerk op het intern IP adres inloggen.. (192.168.....)

maar als ik via het thuisnetwerk naar het extern IP adres wil bezoeken (82.....)
dan kom ik er op de een of andere manier niet in.. (terwijl dit wel werkt als ik niet op het netwerk zelf zit..)

waarom is dit en hoe kan ik dit oplossen zodat ik bij de mensen in hun telefoon 1 IP adres kan invullen zodat waar ze ook zijn maar op "1 knop" hoeven te drukken en geen keuze hoeven te maken "Thuis" / "buitenaf" (simpel gezegd)

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!!

Groetjes Nicky

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ligt aan je router. Of het een feature of een bug is, is men nog niet zo uit.

Argumenten tegen dit toestaan hebben vooral met security te maken (pakketten met source in private range naar eigen publiek IP zouden gespoofed kunnen zijn), argumenten voor met jouw soort gebruik.

Soms is het in te stellen, meestal is dit gedrag hardcoded. Geef anders even type router wat je gebruikt, dan kun je gericht zoeken...

Oslik blyat! Oslik!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het toverwoord voor het zoeken is nat loopback.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 02-12-2012 19:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor jullie antwoorden, ik ben op dit moment even het type router vergeten maar ik ga even rondzoeken op nat loopback!

bedankt!