erge lag met gamen na het bouwen van eigen computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
hallo,

ik heb gister mijn eigen computer in elkaar gezet, en elke keer als ik nou wil gaan gamen krijg ik zo'n erge lag dat ik niet eens mijn muis meer kan gebruiken?
hoe komt dit?
het ligt niet aan de hardware zoals je ziet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Asus P8Z77-M PRO€ 111,02€ 111,02
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 88,65€ 88,65
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master Hyper 412 SLIM€ 34,60€ 34,60
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 37,70€ 37,70
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 91,90€ 91,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,62

als je weet hoe dit komt of ideeen hebt, laat alsjeblieft weten

Gr willem

Topic hoort in SPV thuis. Tevens wordt er op Tweakers meer zelfinzet verwacht. Probeer zelf ook informatie op te zoeken zodat wanneer je iets niet weet ook meer informatie over de situatie zelf kan geven.

[ Voor 2% gewijzigd door Sn0wblind op 03-12-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 23:46
Ik mis de videokaart in je overzicht.

Wat heb je zelf al getest? Bij welke spellen gebeurd dit?
Welke versie van Windows, drivers up to date?
Graag iets meer informatie geven, zo kunnen we je moeilijk helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
sorry,

mijn videolkaart is een radeon HD 6900 series
alle drivers zijn up to date, windows 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik heb alleen bij farcry 3 gespeeld, maar op mijn vorige computer liep het spel gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je de computer aan de (lcd) tv hangen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Dit soort reacties zijn nergens voor nodig en mag ook een heel stuk bnetter.

[ Voor 92% gewijzigd door Sn0wblind op 03-12-2012 19:07 ]

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt het door de Comcast lag, omdat je Far Cry 3 online speelt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik heb inderdaad weinig verstand van hardware, daarom heb ik hulp gevraagd aan tweakers met de onderdelen zoeken van mijn computer, het ligt ook niet aan het spel, want hetzelfde spel deed het dus ook op mijn vorige computer!

ik ben ook niet bijdehand want ik snap er gewoon niets van, ik weet niet hoe ik moet testen of iets dergelijks.

De reden waarom ik het hier vraag omdat het misschien gewoon heel voor de hand liggend is dat jullie maar het antwoord hoefden te roepen, alhoewel ik wel wat rondgegoogled heb, maar als het zo moet laat ik het wel zitten met dit topic.

toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je zult het toch je ISP moeten vragen, of je router eens moeten kijken als je lag hebt.

Windows XP 64 (je zei Windows 64, dus ik gok maar dat je XP draait) draait standaard met wat netwerk issues, dat zul je moeten fixen. Ook kan je WiFi ontvangst gewoon slecht zijn.

Euh... serieus: wat is je probleem? Je noemt lag, maar dat is een netwerk-achtig ding. Wat is je probleem nu echt? Lage FPS? Hoge FPS? Tearing? Stottering? Onresponsief? Hoge disk load? GPU die gek doet? CPU die onbeheersbaar on load is?

En tjsa, de Radeon 6900 series is nogal breed, dat gaat van 6910 tot 6990 in principe (hoewel ik nog geen 6910 heb gezien kan ik me voorstellen dat Medion op den duur een 6370 rebrand en dan gamer PC's gaat verkopen, hebben ze een handje van om te doen met nVidia kaarten)

Welke Windows versie draai je? Welke driver versies van andere? Al eens een verse Win8 geinstalleerd? Heb je al onderdeel-voor-onderdeel gebenchmarked? Waar heb je de PC vandaan, daar al eens om hulp gevraagd? Je hebt vrijblijvend advies gekregen van ons op GoT, je weet nooit of we experts zijn of niet (hoewel je er vast achter kunt komen wie ik ben en mijn CV kunt opzoeken op LinkedIn en dan zelf kunt bepalen of ik expert ben of niet), dus stellen: ik heb hem samen met GoT-ters samengesteld dus fix het ook maar is zinloos. Welkom op het internet.

Maar nogmaals, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter -- al eens wat gedaan hiervan?

Ik wil je graag helpen, maar er is toch meer info nodig. Ik ben wat... tsja... terughoudend aangezien je wat verdedigend bent en je startpost neerzet met de melding: het ligt niet aan de computer. Voor hetzelfde geld draai je op de IGP en heb je Windows XP op de harddisk geinstalleerd ipv de SSD, en geen AHCI drivers geinstalleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Umbrah op 02-12-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maak je niet druk, bepaalde Tweakers staan zo hoog boven iedereen, dat ze beginners het liefst gelijk de grond in stampen, in plaats van instructies te geven.

Wat voor fps krijg je ingame? (Fraps of MSI afterburner)
Wat zijn je settings in FC3?
Alle stroomkabels verbonden? (Check dit!)
Monitor op de juiste verbinding aangesloten? (Dus op de grafische kaart, niet het moederbord!)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik draai windows 7 64 bit,
mijn videokaart is een AMD Radeon HD 6960 Series 1024 MBytes

ik heb alleen farcry nog geprobeerd, ik speelde single player campaign,
als ik alles op low zet heb ik minder lag zie ik nou net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik heb chipset drivers, usb drivers, lan drivers, videokaart drivers, en audio drivers geinstalleerd, want ik heb me laten vertellen dat alleen die drivers nodig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ik denk dat je hem op de IGP bent aan het draaien. Vandaar dat hij minder schokt als je hem op low zet. Check nog even de achterkant van je PC en zorg dat je monitor is aangesloten op je videokaart, dus niet op het moederbord.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
nope, ik heb nog steeds lagg jammer genoeg,
ik heb hem even in de andere poort van de video kaart gestoken maar ook dat werkte niet.
kan het er aan liggen dat ik de verkeerde voeding kabels in mijn video kaart heb gestoken? of dat mijn video kaart in de verkeerde poort heb gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik had net ook eventjes lagg in de audio? kan dat gerelateerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nogmaals, testen = weten. Dan pas kun je gaan fixen. Gathering of Tweakers is een forum voor en door professionals en hobbyisten die zichzelf op het niveau tweakers hebben gebracht, hoewel we nooit te beroerd zijn om te helpen.

Wat je zou kunnen doen is eens gaan lezen op deze website, wat voor manier hardware getest wordt, per onderdeel... en die tests eens gaan nabootsen op je eigen PC. Een leuk performance testje op je SSD/HDD om te kijken hoe die naar verwachting presteert, mooie dingen als Furmark, 3DMark en andere dingen om de videokaart te testen, en een gelijksoortig setje benchmarks voor je CPU.

Op den duur kom je er wel achter wát het precies is wat defect is.

Ik gok nog steeds een driverprobleem en/of een issue met je stroomvoorziening/koeling waardoor prestatie laag is. Mogelijk draai je nog steeds puur op de IGP. Dat kun je zelf echter het beste oordelen, immers, tenzij je nu naar Engeland vliegt met je PC, heb ik geen fysieke toegang tot hem.

Overigens, en dat had je kunnen lezen in het algemeen beleid en aan de melding bij de quickreply, is op jezelf reageren binnen 24u niet iets wat lief gevonden wordt. Je zou de edit/wijzig reactie knop eens kunnen proberen! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Umbrah op 02-12-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik zal is gaan kijken op die site dan, maar hoe kan dat dat ik op mijn igp draai? en hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Klinkt een beetje als Videokaart in een verkeerd PCIe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ik heb een furmark test gedaan, (1920x1080 anti aliasing off), ik zag geen laggs framerates rond de 30
dit staat er: GPU 1 (AMD Radion HD 6950 Series) - core:800Mhz, temp: 56 celcius, CPU usage: 99%, fan: 36%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En wat doen je temps van je CPU die je gemeten hebt met het programma Realtemp onder het draaien van Furmark?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
realtemp :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
hahaha wat een win jeroenneman :D sorry!! ik heb zelf ook een hekel als mensen dingen niet googlen :S

Ik ben nou funmark en realtemp aan het draaien en dit geeft hij aan
temperature
43 27 28 31
distance
64 77 76 74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:15
warhamstr schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:54:
[...]

Gast! Ik denk dat je zo niet veel verder komt, bijdehante aap. Veel succes verder. ;(
Nee. Normaal doen is duidelijk te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Ruben0s schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:09:
[...]

Nee. Normaal doen is duidelijk te veel gevraagd.
ja, jammer he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Als de temps <80 blijven is er waarschijnlijk niks aan de hand met je CPU.

Toch raar dat het minder "lagged" als je de settings lager zet. Dat zou betekenen dat er toch software of hardware iets fout zit met het herkennen van de kaart. Een HD6950/6970 zou het prima aan moeten kunnen om dit spel te spelen.

Is dit dezelfde kaart als in je oude PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Jeroenneman schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:14:
Als de temps <80 blijven is er waarschijnlijk niks aan de hand met je CPU.

Toch raar dat het minder "lagged" als je de settings lager zet. Dat zou betekenen dat er toch software of hardware iets fout zit met het herkennen van de kaart. Een HD6950/6970 zou het prima aan moeten kunnen om dit spel te spelen.

Is dit dezelfde kaart als in je oude PC?
ja dat is het rare nou juist, ik snap niet waarom ik ineens zo veel lag, aangezien ik (betere) hardware als eerst had, en toch al op hoge resolutie speelde zonder lag, en nou heb ik pas weinig tot geen lag als ik op low settings speel op far cry 3

kan het nog aan iets anders liggen? kan ik nog iets testen?
zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

chryxer schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:05:
hahaha wat een win jeroenneman :D sorry!! ik heb zelf ook een hekel als mensen dingen niet googlen :S

Ik ben nou funmark en realtemp aan het draaien en dit geeft hij aan
temperature
43 27 28 31
distance
64 77 76 74
Dat zijn niet je temperaturen in een stressed situatie, meet het nog een keer en noteer je maximale temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Lip schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:36:
[...]

Dat zijn niet je temperaturen in een stressed situatie, meet het nog een keer en noteer je maximale temperaturen.
bij minimum geeft hij 43, 27, 29 en 31 aan
bij maximum geeft hij 52, 50, 51, 50

ik heb hem overigens nog nooit overgeclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 21:11

krvabo

MATERIALISE!

Heb je de monitorkabel op aansluitingen geplaatst die horizontaal zitten (= de videokaart), of verticaal (= moederbord -> onchip-gpu)?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
op de aanstluiting van de videokaart (horizontaal) ik heb beide poorten al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 08:56
In welk PCI-e slot zit je videokaart? In de blauwe, witte of zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Maak eens een opsomming van alle stuurprogramma's (drivers) die je geïnstalleerd hebt, en in welke volgorde dit gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
wjvds schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:54:
In welk PCI-e slot zit je videokaart? In de blauwe, witte of zwarte?
in een witte poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Lip schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:55:
Maak eens een opsomming van alle stuurprogramma's (drivers) die geïnstalleerd hebt, en in welke volgorde dit gedaan is.
kan ik dat op een of andere manier terug kijken?
want volgens mij heb ik alles door elkaar geinstalleerd :S
ik wist niet dat dat uitmaakte
ik weet wel dat ik eerst de lan driver heb geinstalleerd d.m.v mijn laptop en usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 08:56
De witte PCI-e poort is niet bedoeld voor een single-GPU setup. Daar is de blauwe voor. De witte poort moet je alleen voor je videokaart gebruiken als je met Crossfire of SLI werkt. Ik weet niet zeker hoe het in dit moederbord zit, maar waarschijnlijk kan die witte maar PCI-e x8 aan. De blauwe kan sowieso PCI-e x16 aan, dus ik zou die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Een 8x lane zou gewoon genoeg performance moeten leveren, maar het zou inderdaad schelen als hij in de goede zou zitten.

Zou je btw aub ook de goede termen kunnen gebruiken voor de goede problemen. Ik heb al meerdere keren gelezen dat je lagg (wat wordt veroorzaakt door een slechte internetverbinding en als gevolg daarvan packageloss) hebt maar verderop blijkt dat het om een lage FPS gaat.

Download eens de nieuwste drivers van AMD en kijk of dat opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

We weten nog steeds niet echt wat het probleem is, en de TS is niet echt in staat gebleken om tot een juiste diagnose te komen.

Overigens, een 8x lane (of zelfs een 4x lane) zal voldoende zijn om meer te presteren.

TS, er zijn limieten wat we online kunnen doen... mag ik suggereren dat je dit probleem naar een andere instantie, zoals een computerboer brengt? Je hebt je probleem nog niet kunnen benoemen, zoals Gropah (en ikzelf) je al vertelden, en testen doe je ook niet veel aan... ik suggereerde je de hangen en opstartproblemen troubleshooter, en ging zelfs buiten het boekje door te suggereren dat je het vergelijkt met benchmarks. Per onderdeel uiteraard. Je zou ook zowaar extreme IO-load kunnen hebben op je SSD, en daardoor weinig resources voor je spelletje. Lekkere CPU load en verstopte S-ATA snelwegen doen dat soort dingen.

Maar goed, je kan niet heel goed testen blijkbaar, en tsja, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet goed omgaan met techniek zelfs met alle guides hier op GoT, sommigen wel. Je bent vast in andere dingen weer goed. En dat is niks om je voor te schamen. Het is ons werk, als adviseurs (nouja, mijn werk, en normaal betaalt men mij er voor...), om dan buiten de box te denken, en in dit soort situaties zou het niet slecht zijn om bijvoorbeeld eens naar iemand toe te gaan. Een computerboer bijvoorbeeld. Als jij accountant bent, beloof ik je: voor mijn financiën zal ik naar jou en je collega's toe gaan!

Trouwens, op jezelf reageren. Alstjeblieft niet :(. Wijzigen graag! Dank je!! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 02-12-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Gropah schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:04:
Een 8x lane zou gewoon genoeg performance moeten leveren, maar het zou inderdaad schelen als hij in de goede zou zitten.

Zou je btw aub ook de goede termen kunnen gebruiken voor de goede problemen. Ik heb al meerdere keren gelezen dat je lagg (wat wordt veroorzaakt door een slechte internetverbinding en als gevolg daarvan packageloss) hebt maar verderop blijkt dat het om een lage FPS gaat.

Download eens de nieuwste drivers van AMD en kijk of dat opschiet.
sorry haha, dat wist ik niet eens :S zal ik doen dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Umbrah schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:15:
We weten nog steeds niet echt wat het probleem is, en de TS is niet echt in staat gebleken om tot een juiste diagnose te komen.

Overigens, een 8x lane (of zelfs een 4x lane) zal voldoende zijn om meer te presteren.

TS, er zijn limieten wat we online kunnen doen... mag ik suggereren dat je dit probleem naar een andere instantie, zoals een computerboer brengt? Je hebt je probleem nog niet kunnen benoemen, zoals Gropah (en ikzelf) je al vertelden, en testen doe je ook niet veel aan... ik suggereerde je de hangen en opstartproblemen troubleshooter, en ging zelfs buiten het boekje door te suggereren dat je het vergelijkt met benchmarks. Per onderdeel uiteraard. Je zou ook zowaar extreme IO-load kunnen hebben op je SSD, en daardoor weinig resources voor je spelletje. Lekkere CPU load en verstopte S-ATA snelwegen doen dat soort dingen.

Maar goed, je kan niet heel goed testen blijkbaar, en tsja, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet goed omgaan met techniek zelfs met alle guides hier op GoT, sommigen wel. Je bent vast in andere dingen weer goed. En dat is niks om je voor te schamen. Het is ons werk, als adviseurs (nouja, mijn werk, en normaal betaalt men mij er voor...), om dan buiten de box te denken, en in dit soort situaties zou het niet slecht zijn om bijvoorbeeld eens naar iemand toe te gaan. Een computerboer bijvoorbeeld. Als jij accountant bent, beloof ik je: voor mijn financiën zal ik naar jou en je collega's toe gaan!

Trouwens, op jezelf reageren. Alstjeblieft niet :(. Wijzigen graag! Dank je!! _/-\o_
ik ga eerst zelf proberen deze dingen op te lossen voordat ik naar een computerwinkel ga of zoiets.
ik ben wel technisch maar ik ben geheel nieuw in de hardware wereld, toch bedankt voor je hulp.
Misschien heeft iemand anders nog raad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Doe dan een nieuwe windows installatie.
Installeer je drivers in deze volgorde.

Intel chipset drivers.
Je nieuwste WHQL AMD drivers t.b.v je videokaart.
Netwerk, geluid.

Side note : installeer niet vanaf de bijgeleverde cdroms, maar download verse drivers en zet die op een USB stick.

Mocht het dan niet lukken, ga dan langs de computerboer.

[ Voor 34% gewijzigd door Lip op 02-12-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ok, ik zal het proberen!
dank je wel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Doe de gpu inderdaad maar gewoon in het blauwe slot.

Ik zou niet weten of het echt de reden is, maar het is vrij standaard om de grafische kaart in slot 1 te doen.

edit:
je kan ook nog even broncontrole openen

ik neem even aan dat je windows 7 hebt (klopt dat?), dan is het bij taakbeheer--> prestaties en dan heb je een knop broncontrole.
In dat scherm kun je naast processor en geheugengebruik ook zien wie er hoeveel schijft naar schijf en netwerk.

Ik zou zeggen, draai het spel eens en maak een paar printscreens van de verschillende tabbladen. Dat kijkt sowieso al wat makkelijker mee.
Ook als je weer tooltjes draait waarbij je temps in de gaten houdt, veel programma's maken ook grafiekjes. Maar daar een printscreen van.

[ Voor 63% gewijzigd door timberleek op 03-12-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Lip schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:58:
Doe dan een nieuwe windows installatie.
Installeer je drivers in deze volgorde.

Intel chipset drivers.
Je nieuwste WHQL AMD drivers t.b.v je videokaart.
Netwerk, geluid.

Side note : installeer niet vanaf de bijgeleverde cdroms, maar download verse drivers en zet die op een USB stick.

Mocht het dan niet lukken, ga dan langs de computerboer.
Maakt die volgorde uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26

Quad

Doof

chryxer schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:35:
sorry,

mijn videolkaart is een radeon HD 6900 series
alle drivers zijn up to date, windows 64 bit.
chryxer schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:35:
ik heb alleen bij farcry 3 gespeeld, maar op mijn vorige computer liep het spel gewoon goed
chryxer schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:51:
gast, je kunt ook gewoon normaal doen.
ik heb samen met andere mensen van tweakers mijn computer componenten bij elkaar gezocht, deze hardware is beter als die in mijn vorige computer, dus kan ik al met zekerheid zeggen dat het niet aan de hardware ligt toch?
ik heb het forum rond gekeken en dacht dat dit de beste plaats zou zijn om te posten....
chryxer schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:15:
ik draai windows 7 64 bit,
mijn videokaart is een AMD Radeon HD 6960 Series 1024 MBytes

ik heb alleen farcry nog geprobeerd, ik speelde single player campaign,
als ik alles op low zet heb ik minder lag zie ik nou net
chryxer schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:18:
ik heb chipset drivers, usb drivers, lan drivers, videokaart drivers, en audio drivers geinstalleerd, want ik heb me laten vertellen dat alleen die drivers nodig waren
Misschien niet helemaal netjes wat ik doe, maar ik probeer je eventjes te helpen en te laten zien waar je mee bezig bent.
Als eerste heb je op het moment dat je een topic opent het zogenaamde beleid per sub categorie. Jouw topicstart voldoet simpelweg niet aan de normen in geen enkele categorie, het is kort, heel kort, als in Game X werkt niet en dit is mijn hardware waar ligt het aan? Is gewoon ongewenst.
Enig onderzoek kan iedereen verrichten als je logisch nadenkt. In het beleid waar je je topic denkt te plaatsen staan vaak richtlijnen waar je aan kunt voldoen, ook tips om zelf tot een oplossing te komen. Dit heb je duidelijk dus niet gedaan.

Ten tweede heb je een wijzig knop bij elke post die je plaatst rechts boven in je post, hiermee kan je je laatste bericht wijzigen als je de laatste was die had gereageerd. Dit voorkomt een hoop irritatie bij je mede gotters en houd het topic schoon en overzichtelijk. Ik raad je ook aan om je topic start een goede duidelijke update te geven waarmee je onderandere aangeeft wat het probleem is, waarmee je het probleem hebt, wat je geprobeert hebt om het probleem op te lossen en wat de specificaties zijn.

En als derde, duidelijk en net taalgebruik naar diegene die je proberen te helpen is wel op zijn plaats. Woorden als ey gast wat denk je wel niet etc. is gewoon not done. tevens is Google een hele goede vriend van iedereen.

Samengevat, neem jouw topicstart even door, update het met de nodige gegevens en resultaten, lees je topic even door waarom je nog niet geholpen bent en wees redelijk naar elkaar toe, dan zijn wij ook redelijk om jou te proberen te helpen. d:)b

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

In de tijden dat AGP nog gangbaar was iig wel, en sindsdien wijk ik er niet vanaf iig. Sowieso is het wel aan te raden naar mijn mening om eerst je chipset drivers te installeren en pas daarna de VGA drivers te installeren.

Zie ook op de website van dell

bron 2

Ergo : Het maakt wel degelijk uit.

On topic :
Nog opnieuw je windows installatie gedaan, en de drivers geïnstalleerd in de volgorde zoals ik eerder zei?

[ Voor 37% gewijzigd door Lip op 03-12-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik heb via DM even wat contact gehad met de TS.

De videokaart zit nu in het eerste slot.
Ingame loopt hij aardig goed, het gaat fout bij tussentijdse filmpjes. Dan blijft hij steeds hangen.
Hij heeft nu even gefilmd wat er gebeurt met de broncontrole grafiekjes erbij in de hoop dat daar wat te zien was:
http://s1310.beta.photobu...70609.mp4.html?sort=3&o=0

Ik zie zo snel geen rare uitschieters op het scherm (in de grafieken dan).

het spel staat overigens op de ssd.

Zijn er nog suggesties?
ik zat te denken om misschien specifieke onderdelen te gaan benchmarken, maar ik ken daar geen goede programma's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Is het alleen bij FC, of ook bij andere games. Als het eerste, is het wel een legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lip schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:34:
[...]
Nog opnieuw je windows installatie gedaan, en de drivers geïnstalleerd in de volgorde zoals ik eerder zei?

[ Voor 24% gewijzigd door Lip op 06-12-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
nee, ik heb wel alle drivers in jouw volgorde geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
en nee, het is niet de legale versie, maar op mijn vorige computer deed hij het ook goed met de niet legale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Koop een legale versie, en vraag dan support... als legaal gaan (cracks zitten vaak vol malware) het niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
oh, ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:05
Staat het spel op je SSD geïnstalleerd?

Probeer is een andere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
zal het is proberen, maar ik heb van een vriend vernomen dat als ik hem op mijn ssd zet dat hij dan sneller is :)
misschien zal het dan wel komen omdat mijn OS ook op mijn ssd staat?

[ Voor 23% gewijzigd door chryxer op 06-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
heb het geprobeerd, nog steeds hetzelfde, als ik hem op ultra zet heb gaat hij heel sloom en heb ik veel delay, en als ik hem op low zet gaat alles vlot dat ik de muis weer gewoon kan bewegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 03-10 08:45
chryxer schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:50:
heb het geprobeerd, nog steeds hetzelfde, als ik hem op ultra zet heb gaat hij heel sloom en heb ik veel delay, en als ik hem op low zet gaat alles vlot dat ik de muis weer gewoon kan bewegen :/
Post eens een dxdiag report. Kan kunnen we zien wat er in je PC zit en met welke drivers.

Als je niet weet hoe dit moet, google is your friend.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 12/8/2012, 17:05:33
Machine name: WILLEM-PC
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120830-0333)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 07/19/12 14:41:10 Ver: 14.06
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8140MB RAM
Page File: 4273MB used, 3864MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Display Tab 2: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Sound Tab 3: No problems found.
Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: AMD Radeon HD 6900 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: AMD Radeon Graphics Processor (0x6719)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_6719&SUBSYS_186B174B&REV_00
Display Memory: 726 MB
Dedicated Memory: 1008 MB
Shared Memory: 3814 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: SyncMaster 206BW(Digital)
Monitor Model: SyncMaster
Monitor Id: SAM027D
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.883Hz)
Output Type: DVI
Driver Name: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll
Driver File Version: 8.17.0010.1151 (English)
Driver Version: 9.2.0.0
DDI Version: 11
Driver Model: WDDM 1.1
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 9/28/2012 02:41:40, 1120768 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71EE2-2459-11CF-8470-6138BEC2C535}
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x6719
SubSys ID: 0x186B174B
Revision ID: 0x0000
Driver Strong Name: oem22.inf:ATI.Mfg.NTamd64.6.1:ati2mtag_NICayman:9.2.0.0:pci\ven_1002&dev_6719
Rank Of Driver: 00E62001
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C
Deinterlace Caps: {6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{3C5323C1-6FB7-44F5-9081-056BF2EE449D}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{552C0DAD-CCBC-420B-83C8-74943CF9F1A6}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled

Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: Philips 220BW
Monitor Id: PHL0870
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.954Hz)
Output Type: HD15
Driver Name: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll
WHQL Date Stamp:
Driver Strong Name: oem22.inf:ATI.Mfg.NTamd64.6.1:ati2mtag_NICayman:9.2.0.0:pci\ven_1002&dev_6719
Deinterlace Caps: {6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(UYVY,UYVY) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{3C5323C1-6FB7-44F5-9081-056BF2EE449D}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{552C0DAD-CCBC-420B-83C8-74943CF9F1A6}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,2) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{6E8329FF-B642-418B-BCF0-BCB6591E255F}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC1,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC2,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC3,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC4,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S340,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
{5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(S342,UNKNOWN) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled

-------------
Sound Devices
-------------
Description: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: Yes
Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0892&SUBSYS_10438436&REV_1003
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: RTKVHD64.sys
Driver Version: 6.00.0001.6699 (English)
Date and Size: 8/7/2012 18:51:52, 4102928 bytes
Other Files:
Driver Provider: Realtek Semiconductor Corp.
HW Accel Level: Basic
Cap Flags: 0xF1F
Min/Max Sample Rate: 100, 200000
Static/Strm HW Mix Bufs: 1, 0
Static/Strm HW 3D Bufs: 0, 0
HW Memory: 0
Voice Management: No
EAX(tm) 2.0 Listen/Src: No, No
I3DL2(tm) Listen/Src: No, No
Sensaura(tm) ZoomFX(tm): No

Description: Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)
Default Sound Playback: No
Default Voice Playback: No
Other Files:

Description: Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)
Default Sound Playback: No
Default Voice Playback: No
Other Files:

---------------------
Sound Capture Devices
---------------------
Description: Microphone (Realtek High Definition Audio)
Default Sound Capture: Yes
Default Voice Capture: Yes
Cap Flags: 0x1
Format Flags: 0xFFFFF

-------------------
DirectInput Devices
-------------------
Device Name: Muis
Attached: 1
Controller ID: n/a
Vendor/Product ID: n/a
FF Driver: n/a

Device Name: Toetsenbord
Controller ID: n/a
Vendor/Product ID: n/a

Device Name: Virtual HID Minidriver
Controller ID: 0x0
Vendor/Product ID: 0xBEEF, 0xFEEC

Device Name: Razer Lycosa
Vendor/Product ID: 0x1532, 0x0109

Device Name: Razer Lycosa
Vendor/Product ID: 0x1532, 0x0109

Poll w/ Interrupt: No

-----------
USB Devices
-----------
+ USB-hoofdhub
| Vendor/Product ID: 0x8086, 0x1E26
| Matching Device ID: usb\root_hub20
| Service: usbhub
|
+-+ Generic USB Hub
| | Vendor/Product ID: 0x8087, 0x0024
| | Location: Port_#0001.Hub_#0002
| | Matching Device ID: usb\class_09
| | Service: usbhub
| |
| +-+ USB-invoerapparaat
| | | Vendor/Product ID: 0x09DA, 0x0080
| | | Location: Port_#0006.Hub_#0004
| | | Matching Device ID: generic_hid_device
| | | Service: HidUsb
| | |
| | +-+ HID-muis
| | | | Vendor/Product ID: 0x09DA, 0x0080
| | | | Matching Device ID: hid_device_system_mouse
| | | | Service: mouhid

----------------
Gameport Devices
----------------

------------
PS/2 Devices
------------
+ HID-toetsenbordapparaat
| Matching Device ID: hid_device_system_keyboard
| Service: kbdhid
|
+ HID-toetsenbordapparaat
| Vendor/Product ID: 0x1532, 0x0109
| Matching Device ID: hid_device_system_keyboard
| Service: kbdhid
|
+ Toetsenbordstuurprogramma voor Terminal Server
| Matching Device ID: root\rdp_kbd
| Upper Filters: kbdclass
| Service: TermDD
|
+ HID-muis
| Matching Device ID: hid_device_system_mouse
| Service: mouhid
|
+ Muisstuurprogramma voor Terminal Server
| Matching Device ID: root\rdp_mou
| Upper Filters: mouclass
| Service: TermDD

------------------------
Disk & DVD/CD-ROM Drives
------------------------
Drive: C:
Free Space: 97.2 GB
Total Space: 122.0 GB
File System: NTFS
Model: SAMSUNG SSD 830 Series ATA Device

Drive: D:
Free Space: 0.1 GB
Total Space: 0.1 GB
Model: SAMSUNG HD753LJ ATA Device

Drive: E:
Free Space: 3.0 GB
Total Space: 3.1 GB

Drive: W:
Free Space: 2480.8 GB
Total Space: 2619.9 GB

Drive: F:
Model: WFYBYB SDQZS9QJK SCSI CdRom Device
Driver: c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys, 6.01.7601.17514 (Dutch), , 0 bytes

--------------
System Devices
--------------
Name: Intel(R) Z77 Express Chipset LPC Controller - 1E44
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E44&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&F8
Driver: n/a

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 7 - 1E1C
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E1C&SUBSYS_84CA1043&REV_C4\3&11583659&0&E6

Name: Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller
Device ID: PCI\VEN_1B21&DEV_0612&SUBSYS_84B71043&REV_01\4&3927C719&0&00E7

Name: Intel(R) Management Engine Interface
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E3A&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&B0

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 6 - 1E1A
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E1A&SUBSYS_84CA1043&REV_C4\3&11583659&0&E5

Name: A7HYZI14 IDE Controller
Device ID: PCI\VEN_1103&DEV_1720&SUBSYS_9ADAF4A5&REV_01\4&5D18F2DF&0

Name: Intel(R) USB 3.0 uitbreidbare hostcontroller
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E31&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&A0

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 1 - 1E10
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E10&SUBSYS_84CA1043&REV_C4\3&11583659&0&E0

Name: Realtek PCIe GBE Family Controller
Device ID: PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_85051043&REV_09\4&21A1C3AE&0&00E5

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1E2D
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E2D&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&D0

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family SATA AHCI Controller - 1E02
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E02&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&FA

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1E26
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E26&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&E8

Name: High Definition Audio-besturing
Device ID: PCI\VEN_1002&DEV_AA80&SUBSYS_AA80174B&REV_00\4&BAB4994&0&0108

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family SMBus Host Controller - 1E22
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E22&SUBSYS_84CA1043&REV_04\3&11583659&0&FB

Name: Xeon(R) processor E3-1200 v2/3rd Gen Core processor PCI Express Root Port - 0151
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_0151&SUBSYS_84CA1043&REV_09\3&11583659&0&08

Name: High Definition Audio-besturing
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E20&SUBSYS_84361043&REV_04\3&11583659&0&D8

Name: Xeon(R) processor E3-1200 v2/3rd Gen Core processor DRAM Controller - 0150
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_0150&SUBSYS_84CA1043&REV_09\3&11583659&0&00

Name: AMD Radeon HD 6900 Series
Device ID: PCI\VEN_1002&DEV_6719&SUBSYS_186B174B&REV_00\4&BAB4994&0&0008

Name: Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 8 - 1E1E
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_1E1E&SUBSYS_84CA1043&REV_C4\3&11583659&0&E7

Name: USB-controller
Device ID: PCI\VEN_1B21&DEV_1042&SUBSYS_84881043&REV_00\4&299066B9&0&00E6

------------------
DirectShow Filters
------------------

DirectShow Filters:
WMAudio Decoder DMO,0x00800800,1,1,WMADMOD.DLL,6.01.7601.17514
WMAPro over S/PDIF DMO,0x00600800,1,1,WMADMOD.DLL,6.01.7601.17514
WMSpeech Decoder DMO,0x00600800,1,1,WMSPDMOD.DLL,6.01.7601.17514
MP3 Decoder DMO,0x00600800,1,1,mp3dmod.dll,6.01.7600.16385
Mpeg4s Decoder DMO,0x00800001,1,1,mp4sdecd.dll,6.01.7600.16385
WMV Screen decoder DMO,0x00600800,1,1,wmvsdecd.dll,6.01.7601.17514
WMVideo Decoder DMO,0x00800001,1,1,wmvdecod.dll,6.01.7601.17514
Mpeg43 Decoder DMO,0x00800001,1,1,mp43decd.dll,6.01.7600.16385
Mpeg4 Decoder DMO,0x00800001,1,1,mpg4decd.dll,6.01.7600.16385
ATI Ticker,0x00200000,0,1,Ticker.ax,
DV Muxer,0x00400000,0,0,qdv.dll,6.06.7601.17514
Color Space Converter,0x00400001,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
WM ASF Reader,0x00400000,0,0,qasf.dll,12.00.7601.17514
Screen Capture filter,0x00200000,0,1,wmpsrcwp.dll,12.00.7601.17514
AVI Splitter,0x00600000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
VGA 16 Color Ditherer,0x00400000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
SBE2MediaTypeProfile,0x00200000,0,0,sbe.dll,6.06.7601.17528
Microsoft DTV-DVD Video Decoder,0x005fffff,2,4,msmpeg2vdec.dll,6.01.7140.0000
AC3 Parser Filter,0x00600000,1,1,mpg2splt.ax,6.06.7601.17528
StreamBufferSink,0x00200000,0,0,sbe.dll,6.06.7601.17528
MJPEG Decompressor,0x00600000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
MPEG-I Stream Splitter,0x00600000,1,2,quartz.dll,6.06.7601.17713
SAMI (CC) Parser,0x00400000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
VBI Codec,0x00600000,1,4,VBICodec.ax,6.06.7601.17514
ATI MPEG File Writer,0x00200000,1,0,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
ATI MPEG Video Decoder,0x00200000,1,2,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
MPEG-2 Splitter,0x005fffff,1,0,mpg2splt.ax,6.06.7601.17528
Closed Captions Analysis Filter,0x00200000,2,5,cca.dll,6.06.7601.17514
SBE2FileScan,0x00200000,0,0,sbe.dll,6.06.7601.17528
Microsoft MPEG-2 Video Encoder,0x00200000,1,1,msmpeg2enc.dll,6.01.7601.17514
Internal Script Command Renderer,0x00800001,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
MPEG Audio Decoder,0x03680001,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
MMACE ProcAmp,0x00200000,0,2,MMACEFilters.dll,
DV Splitter,0x00600000,1,2,qdv.dll,6.06.7601.17514
Video Mixing Renderer 9,0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Microsoft MPEG-2 Encoder,0x00200000,2,1,msmpeg2enc.dll,6.01.7601.17514
ATI MPEG Audio Encoder,0x00200000,1,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
AMD MJPEG Decoder,0x00800001,1,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
ACM Wrapper,0x00600000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
Video Renderer,0x00800001,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
MPEG-2 Video Stream Analyzer,0x00200000,0,0,sbe.dll,6.06.7601.17528
Line 21 Decoder,0x00600000,1,1,qdvd.dll,6.06.7601.17835
Video Port Manager,0x00600000,2,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
Video Renderer,0x00400000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
ATI MPEG Video Encoder,0x00200000,1,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
ATI MPEG Multiplexer,0x00200000,2,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
VPS Decoder,0x00200000,0,0,WSTPager.ax,6.06.7601.17514
WM ASF Writer,0x00400000,0,0,qasf.dll,12.00.7601.17514
VBI Surface Allocator,0x00600000,1,1,vbisurf.ax,6.01.7601.17514
MMACE SoftEmu,0x00200000,0,2,MMACEFilters.dll,
File writer,0x00200000,1,0,qcap.dll,6.06.7601.17514
iTV Data Sink,0x00600000,1,0,itvdata.dll,6.06.7601.17514
iTV Data Capture filter,0x00600000,1,1,itvdata.dll,6.06.7601.17514
ATI Video Scaler Filter,0x00200000,1,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
DVD Navigator,0x00200000,0,3,qdvd.dll,6.06.7601.17835
MMACE DeInterlace,0x00200000,0,2,MMACEFilters.dll,
Overlay Mixer2,0x00200000,1,1,qdvd.dll,6.06.7601.17835
AC3Filter,0x40000000,1,1,ac3filter.ax,1.03.0001.0000
AVI Draw,0x00600064,9,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
RDP DShow Redirection Filter,0xffffffff,1,0,DShowRdpFilter.dll,
Microsoft MPEG-2 Audio Encoder,0x00200000,1,1,msmpeg2enc.dll,6.01.7601.17514
WST Pager,0x00200000,1,1,WSTPager.ax,6.06.7601.17514
MPEG-2 Demultiplexer,0x00600000,1,1,mpg2splt.ax,6.06.7601.17528
DV Video Decoder,0x00800000,1,1,qdv.dll,6.06.7601.17514
SampleGrabber,0x00200000,1,1,qedit.dll,6.06.7601.17514
Null Renderer,0x00200000,1,0,qedit.dll,6.06.7601.17514
MPEG-2 Sections and Tables,0x005fffff,1,0,Mpeg2Data.ax,6.06.7601.17514
Microsoft AC3 Encoder,0x00200000,1,1,msac3enc.dll,6.01.7601.17514
StreamBufferSource,0x00200000,0,0,sbe.dll,6.06.7601.17528
Smart Tee,0x00200000,1,2,qcap.dll,6.06.7601.17514
Overlay Mixer,0x00200000,0,0,qdvd.dll,6.06.7601.17835
AVI Decompressor,0x00600000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
AVI/WAV File Source,0x00400000,0,2,quartz.dll,6.06.7601.17713
Wave Parser,0x00400000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
MIDI Parser,0x00400000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
Multi-file Parser,0x00400000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
File stream renderer,0x00400000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
ATI Video Rotation Filter,0x00200000,1,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
Microsoft DTV-DVD Audio Decoder,0x005fffff,1,1,msmpeg2adec.dll,6.01.7140.0000
StreamBufferSink2,0x00200000,0,0,sbe.dll,6.06.7601.17528
AVI Mux,0x00200000,1,0,qcap.dll,6.06.7601.17514
Line 21 Decoder 2,0x00600002,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
File Source (Async.),0x00400000,0,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
File Source (URL),0x00400000,0,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
Infinite Pin Tee Filter,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Enhanced Video Renderer,0x00200000,1,0,evr.dll,6.01.7601.17514
BDA MPEG2 Transport Information Filter,0x00200000,2,0,psisrndr.ax,6.06.7601.17669
MPEG Video Decoder,0x40000001,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713

WDM Streaming Tee/Splitter Devices:
Tee/Sink-to-Sink Converter,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514

Video Compressors:
WMVideo8 Encoder DMO,0x00600800,1,1,wmvxencd.dll,6.01.7600.16385
WMVideo9 Encoder DMO,0x00600800,1,1,wmvencod.dll,6.01.7600.16385
MSScreen 9 encoder DMO,0x00600800,1,1,wmvsencd.dll,6.01.7600.16385
DV Video Encoder,0x00200000,0,0,qdv.dll,6.06.7601.17514
MJPEG Compressor,0x00200000,0,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Cinepak-codec van Radius,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Fraps Video Decompressor,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Intel IYUV-codec,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Intel IYUV-codec,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Microsoft RLE,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Microsoft Video 1,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514
Xfire Video Codec,0x00200000,1,1,qcap.dll,6.06.7601.17514

Audio Compressors:
WM Speech Encoder DMO,0x00600800,1,1,WMSPDMOE.DLL,6.01.7600.16385
WMAudio Encoder DMO,0x00600800,1,1,WMADMOE.DLL,6.01.7600.16385
ATI MPEG Audio Encoder,0x00200000,1,1,atimpenc.dll,12.05.0000.21115
IMA ADPCM,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
PCM,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
Microsoft ADPCM,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
GSM 6.10,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
CCITT A-Law,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
CCITT u-Law,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
AC3,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
DTS,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713
MPEG Layer-3,0x00200000,1,1,quartz.dll,6.06.7601.17713

Audio Capture Sources:
Microphone (Realtek High Defini,0x00200000,0,0,qcap.dll,6.06.7601.17514

PBDA CP Filters:
PBDA DTFilter,0x00600000,1,1,CPFilters.dll,6.06.7601.17528
PBDA ETFilter,0x00200000,0,0,CPFilters.dll,6.06.7601.17528
PBDA PTFilter,0x00200000,0,0,CPFilters.dll,6.06.7601.17528

Midi Renderers:
Default MidiOut Device,0x00800000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Microsoft GS Wavetable Synth,0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713

WDM Streaming Capture Devices:
Realtek HD Audio Line input,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514
Realtek HD Audio Mic input,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514
Realtek HD Audio Stereo input,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514

WDM Streaming Rendering Devices:
Realtek HD Audio output,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514
Realtek HDA SPDIF Optical Out,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514
Realtek HDA SPDIF Out,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514

BDA Network Providers:
Microsoft ATSC Network Provider,0x00200000,0,1,MSDvbNP.ax,6.06.7601.17514
Microsoft DVBC Network Provider,0x00200000,0,1,MSDvbNP.ax,6.06.7601.17514
Microsoft DVBS Network Provider,0x00200000,0,1,MSDvbNP.ax,6.06.7601.17514
Microsoft DVBT Network Provider,0x00200000,0,1,MSDvbNP.ax,6.06.7601.17514
Microsoft Network Provider,0x00200000,0,1,MSNP.ax,6.06.7601.17514

Multi-Instance Capable VBI Codecs:
VBI Codec,0x00600000,1,4,VBICodec.ax,6.06.7601.17514

BDA Transport Information Renderers:
BDA MPEG2 Transport Information Filter,0x00600000,2,0,psisrndr.ax,6.06.7601.17669
MPEG-2 Sections and Tables,0x00600000,1,0,Mpeg2Data.ax,6.06.7601.17514

BDA CP/CA Filters:
Decrypt/Tag,0x00600000,1,1,EncDec.dll,6.06.7601.17708
Encrypt/Tag,0x00200000,0,0,EncDec.dll,6.06.7601.17708
PTFilter,0x00200000,0,0,EncDec.dll,6.06.7601.17708
XDS Codec,0x00200000,0,0,EncDec.dll,6.06.7601.17708

WDM Streaming Communication Transforms:
Tee/Sink-to-Sink Converter,0x00200000,1,1,ksproxy.ax,6.01.7601.17514

Audio Renderers:
Speakers (Realtek High Definiti,0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Default DirectSound Device,0x00800000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Default WaveOut Device,0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
DirectSound: Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio),0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
DirectSound: Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio),0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
DirectSound: Speakers (Realtek High Definition Audio),0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Realtek Digital Output (Realtek,0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713
Realtek Digital Output(Optical),0x00200000,1,0,quartz.dll,6.06.7601.17713

---------------
EVR Power Information
---------------
Current Setting: {5C67A112-A4C9-483F-B4A7-1D473BECAFDC} (Quality)
Quality Flags: 2576
Enabled:
Force throttling
Allow half deinterlace
Allow scaling
Decode Power Usage: 100
Balanced Flags: 1424
Enabled:
Force throttling
Allow batching
Force half deinterlace
Force scaling
Decode Power Usage: 50
PowerFlags: 1424
Enabled:
Force throttling
Allow batching
Force half deinterlace
Force scaling
Decode Power Usage: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ìk dacht, ik gooi er wel alles in dan heb je zoiezo alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Zo veel gegevens, zo weinig informatie... ik weet alleen dat je niet een WDM driver hebt maar een catalyst (en nog niet de versie).

Heb je de legale versie van het spel al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Je gebruikt iig niet de laatste video drivers.

De drivers die gebruikt worden zijn van: Driver Date/Size: 9/28/2012 02:41:40, 1120768 bytes

Dus verwijder je oude drivers, start je computer opnieuw op en installeer de laatste drivers:http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx

Laat tevens je chipset drivers eens controleren via: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect
Daar kan je de tool starten die o.a. je chipset drivers kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Umbrah schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:26:
Zo veel gegevens, zo weinig informatie?
Dit valt best wel mee. Tuurlijk is het veel informatie, maar je moet wel weten wat je eruit moet filteren.
Dan zie je veel meer dan dat je kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
ok, heb de nieuwe drivers geinstalleerd, het filmpje heeft nog steeds lag :(
zou overclocken van mijn videokaart helpen?
gr willem

[ Voor 39% gewijzigd door chryxer op 10-12-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wacht even. Gaat het om het introfilmpje van FC3? Want die had bij mij ook lagg terwijl de game daarna soepel draaide op dezelfde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Gropah schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:44:
Wacht even. Gaat het om het introfilmpje van FC3? Want die had bij mij ook lagg terwijl de game daarna soepel draaide op dezelfde instellingen.
ja, alleen het filmpje laggt heel erg :S
en het spel loopt redelijk soepel ja

Maar vrienden van mij hebben het spel ook illegaal, en die kunnen het filmpje gewoon goed zien, hoe zit dat dan haha

groetjes willem

[ Voor 17% gewijzigd door chryxer op 10-12-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 17:31
Wylana schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:43:
Je gebruikt iig niet de laatste video drivers.

De drivers die gebruikt worden zijn van: Driver Date/Size: 9/28/2012 02:41:40, 1120768 bytes

Dus verwijder je oude drivers, start je computer opnieuw op en installeer de laatste drivers:http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx

Laat tevens je chipset drivers eens controleren via: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect
Daar kan je de tool starten die o.a. je chipset drivers kan controleren.
Dat zijn gewoon de nieuwe drivers van AMD, geen idee waarom die datum op die manier staat, maar mijn driver geeft exact dezelfde datum aan.

Heb je directx zelf wel geinstalleerd?
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Biersteker schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:34:
[...]

Dat zijn gewoon de nieuwe drivers van AMD, geen idee waarom die datum op die manier staat, maar mijn driver geeft exact dezelfde datum aan.
Dit kan komen doordat je mogelijk de vorige drivers niet verwijderd hebt. Daardoor kan het zijn dat Windows nog onderdelen gebruikt van de vorige driver en dan krijg je dit soort praktijken.

Ikzelf verwijder altijd alle videodrivers eerst en installeer daarna de nieuwe (uiteraard eerst herstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Biersteker schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:34:
[...]

Heb je directx zelf wel geinstalleerd?
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35
Ja ik heb ze zelf geïnstalleerd
Wylana schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:10:
[...]

Dit kan komen doordat je mogelijk de vorige drivers niet verwijderd hebt. Daardoor kan het zijn dat Windows nog onderdelen gebruikt van de vorige driver en dan krijg je dit soort praktijken.

Ikzelf verwijder altijd alle videodrivers eerst en installeer daarna de nieuwe (uiteraard eerst herstarten).
Ik had alle schijven geformatteerd in de windows installatie, dus het kan volgens mij niet dat er nog drivers van mijn vorige computer op stonden :S

[ Voor 41% gewijzigd door chryxer op 11-12-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
@Chryxer
De opmerking was bedoeld voor Biersteker. Maar desondanks altijd goed om te kijken of het bij jou ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
chryxer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:08:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 12/8/2012, 17:05:33
---------------
Display Devices
---------------
Monitor Name: SyncMaster 206BW(Digital)
Monitor Model: SyncMaster
Monitor Id: SAM027D

Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.883Hz)
Output Type: DVI
WHQL Date Stamp:

Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: Philips 220BW
Monitor Id: PHL0870
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.954Hz)

Output Type: HD15
WHQL Date Stamp:
Goede aanvullende info! (misschien een idee om naar deze post te verwijzen in de Topicstart?)

3 dingen:
- hoewel Farcry geen bijzonder hoge eisen aan hardware stelt & een HD 6950 is zeker geen misselijke kaart is, zou ik niet verwachten dat je er mee met twee monitoren op hoge beeld instelling er vloeiend mee zult kunnen spelen. Simpelweg het geheugen van de kaart (1gb) en zie de 2 punten hieronder :)
- je gebruikt dus een multiple monitor setup? Oftewel zijn de Philips en de Samsung monitor allebei in gebruik voor het gamen?
- als bovenstaande klopt >> als ik me niet vergis is voor Farcry lange tijd multiple monitor setup ondersteuning op gegeven, maar is dit korte tijd voor de release eruit gehaald. Dan zou het me niet verbazen dat e.e.a. niet altijd optimaal werkt

(Je hebt al heel wat lelijke dingen gehoord tegen je de afgelopen tijd, maar als je inderdaad een gekraakte versie draait, dan wil ik niet e.e.a. inkoppen, maar ik denk dat je minder hulp zou hebben gekregen als je dat van te voren had vermeldt.
Waarom? wel: Hulp bij problemen bij gekraakte software past niet echt bij GoT, het zit op het (grens)gebied van niet toegestane zaken, dat in dit onderdeel van het Algemeen Beleid wordt toegelicht.
Mijn mening / idee zou dus zijn: heb je het al gevraagd aan de krakers van de game of ze een oplossing hebben?
Ridicuul gesteld natuurlijk, maar je ziet het punt zelf ook wel denk ik? Niet om je de les te lezen (dan zou ik je ook niet proberen te helpen, en het topic meteen wegklikken), maar wil het wel even opgemerkt hebben.)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

chryxer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:08:
ìk dacht, ik gooi er wel alles in dan heb je zoiezo alles :)
Anders post je eens niet constant dubbel en probeer je eerst eens zelf wat, Google staat er vol mee.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
Bluepenguin schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:32:
[...]

Goede aanvullende info! (misschien een idee om naar deze post te verwijzen in de Topicstart?)

3 dingen:
- hoewel Farcry geen bijzonder hoge eisen aan hardware stelt & een HD 6950 is zeker geen misselijke kaart is, zou ik niet verwachten dat je er mee met twee monitoren op hoge beeld instelling er vloeiend mee zult kunnen spelen. Simpelweg het geheugen van de kaart (1gb) en zie de 2 punten hieronder :)
- je gebruikt dus een multiple monitor setup? Oftewel zijn de Philips en de Samsung monitor allebei in gebruik voor het gamen?
- als bovenstaande klopt >> als ik me niet vergis is voor Farcry lange tijd multiple monitor setup ondersteuning op gegeven, maar is dit korte tijd voor de release eruit gehaald. Dan zou het me niet verbazen dat e.e.a. niet altijd optimaal werkt

(Je hebt al heel wat lelijke dingen gehoord tegen je de afgelopen tijd, maar als je inderdaad een gekraakte versie draait, dan wil ik niet e.e.a. inkoppen, maar ik denk dat je minder hulp zou hebben gekregen als je dat van te voren had vermeldt.
Waarom? wel: Hulp bij problemen bij gekraakte software past niet echt bij GoT, het zit op het (grens)gebied van niet toegestane zaken, dat in dit onderdeel van het Algemeen Beleid wordt toegelicht.
Mijn mening / idee zou dus zijn: heb je het al gevraagd aan de krakers van de game of ze een oplossing hebben?
Ridicuul gesteld natuurlijk, maar je ziet het punt zelf ook wel denk ik? Niet om je de les te lezen (dan zou ik je ook niet proberen te helpen, en het topic meteen wegklikken), maar wil het wel even opgemerkt hebben.)
Ik gebruik 1 monitor om te gamen (ik wist niet eens dat je met 2 monitoren kon gamen tenzij je het beeld wilde dupliceren :P)
De ander is gewoon om ondertussen muziek op te zetten of mails te checken, je weet wel.

Ik heb heel wat pagina's afgelezen bij de download site, maar niemand heeft dezelfde problemen, maar wel een goed idee om het aan de cracker zelf te vragen.
Maar nogmaals het lijkt me niet dat het aan de crack ligt want ik heb op mijn vorige computer ook dit spel gespeeld (precies dezelfde game) en toen deed hij het wel gewoon, dus dan kan het toch niet aan het spel liggen?
En ja ik wilde eigenlijk niet eens vermelden dat het een illegale download was, want ik weet dat zoiets niet toegestaan is en vooral niet slim is.
Maar ja ze vroegen erom. En als ik had gezegd dat het de legitieme versie was dan was ik aan het liegen en dan gaan ze achter het probleem aan terwijl het misschien wel met de illegale versie van het spel te maken heeft

Ik vind helemaal niet dat je me de les leest, ik leer hier tenminste van.

gr willem

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:22
3 dingen die misschien iets zouden kunnen toevoegen:
- Unplug je secondaire monitor eens en probeer het nog een keer. Kijk ook eens naar de instelling in far cry, bij beeld opties. Kijk of hij niet iets aangeeft van 2 monitoren.
- heb je ook last van frame drops/stotteringen in andere games?
- je geeft aan dat je windows op je ssd hebt gezet, heb je je andere HDD's correct geformatteerd, geen restanten van windows oid? Staat je SSD in je boot setup als eerste?

[ Voor 13% gewijzigd door Renzzie op 13-12-2012 15:27 ]

Verwijderd

Wat is je 3dmark score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je toevallig in far cry je Anti-Aliasing te hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sorry, maar waar hebben we het hier over ? Je hebt GEEN probleem met je systeem, want dat is snel zat. Maar met een INTROFILMPJE... Dat is een gameprobleem, geen systeemprobleem. Jammer joh, dat kan gebeuren met een gejatte game.

Iedereenloopt hier ontzetten dveel tijd in te stoppen, terwijl de ts niet eens een fatsoenlijke topicstart kan maken, of scores van benchmarks laat zien.
stop waisting everybody's time.
Pagina: 1