Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mij een nieuwe headset aangeschaft en had gehoord dat steelseries een goed merk was.
Nu had mijn vorige headset (is nu weg) een USB audio kaartje met mooie audio, dus ben ik voor de duurdere versie met een USB audio kaartje gegaan.

Nu is het probleem als volgt:
Het USB kaartje met de drivers en software van steelseries zorgt ervoor dat er continu een hoge toon op mijn microfoon zit. Op steelseries staat bij de FAQ dat je dan digitale audio moest uitzetten, maar deze functie is niet meer beschikbaar in de huidige drivers.
Het rare is wanneer ik windows zelf drivers laat installeren van windows update heb ik het probleem niet. Mits een aanpassing van CD-kwaliteit naar DVD-kwaliteit in het optiescherm.
Ik zou graag de drivers van steelseries willen gebruiken omdat deze virtuele 7.1 surround kan geven en ik daar de bassen een beetje kan versterken.
Bovendien benutten de windows drivers het volledige potentieel niet van het USB kaartje.

Iemand met een gelijkaardig probleem die een oplossing weet ?

grts

pm1

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het USB kaartje met de drivers en software
Was dat van CD of van het internet?.. Meestal zijn die van de site van de fabrikant beter dan die op de CD staan. verwijder alles en probeer dat eens. kijk ook op het forum van Steelseries. Zijn er mogelijk nog andere geluidskaarten geïnstalleerd of geïnstalleerd geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Het zijn de drivers van op de site, en ja mijn onboard geluidskaart is ook geïnstalleerd.
forum steelseries ?

[ Voor 10% gewijzigd door pm1 op 03-12-2012 09:12 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Support gecontacteer,

Zij hebben mij aan een andere versie driver gegeven, maar deze gaf een ander irrtant probleem.
Deze driver zorgde voor random zware ruis op de audio met frustratie als gevolg.

Ze hebben mij een RMA gegeven, hopelijk is het nu opgelost :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.