Toon posts:

120MB internet maar niet op mijn pc HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

- sorry als ik in het verkeerde forum plaats, dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van de forums -

Normaal gesproken ben ik totaal niet van het vragen van hulp op het internet. Eerst altijd zelf opzoek gaan is voor mij meestal al genoeg maar uit dit probleem weet ik maar niet te komen! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wij hebben thuis 120Mb/s internet download snelheid van Ziggo. Werkt perfect op alle pc's in huis maar niet op die van mij! De snelheid die ik NU meet op zondag 2 december om 16;21 is: 2,5Mb/s download en 0,6Mb/s upload met een ping van 22ms.

De volgende dingen heb ik al getest:

Internet via kabel: Ja
Computer op andere kabel in huis getest op kapote kabel: Ja
Internet opnieuw ingesteld: ja

Nou ben ik niet zo technisch met computers maar heb ik deze pc wel zelf in elkaar gezet met mijn vader. De specs van deze computer zijn:

Naam van besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Ultimate

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz, 3401 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)

Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM): 8,00 GB

Naam geluidsapparatuur: NVIDIA High Definition Audio
Naam videokaart NVIDIA GeForce GTX 660 Ti

Harde schijf: 700GB
Naam harde schijf: Model SAMSUNG HD753LJ ATA Device

SSD: Grootte 119,24 GB (128.034.708.480 bytes)
Naam SSD: Model SAMSUNG SSD 830 Series ATA Device

Moederbord: ASUS P8Z77-V PRO

Vergeet ik nu iets?

Mijn vraag is aan jullie: wat kan ik aanpassen of doe ik verkeerd waardoor mijn internet zo ontzettend sloom is terwijl we in huis een internet snelheid hebben van 120Mb/s?

Wat wel eens een probleem zou kunnen zijn is dat dit moederbord een eigen wifi netwerk ondersteund. M'n computer zou wel eens ongevraagd via dat netwerk kunnen gaan en de kabel dus links laten liggen. Ik heb deze wifi optie wel al uitgezet maar misschien zit hier meer achter.

Ik ben totaal niet bekend met deze forums en ben daarom misschien de verkeerde informatie aan het verschaffen. Als er gegevens ontbreken of niet van toepassing zijn vertel mij dat a.u.b. ik zal zo spoedig mogelijk de ontbrekende informatie toevoegen!

Ontzettend bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Jopeirt

Verwijderd

De volle 120Mbit ga je zeker niet halen via wifi maar via de kabel zou geen probleem moeten zijn als je een 1GB netwerk hebt. Zou je eens een andere / korte kabel kunnen proberen en als dat niet werkt een bestandje tussen twee PC kunnen versturen om te zien of dat wel op de miximale snelheid gaat.

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 14:35

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Welke categorie kabels gebruik je?

[ Voor 77% gewijzigd door Wahloh op 02-12-2012 16:57 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

hoe lang werk je al met je windows installatie
welke programma's draaien op de achtergrond
verzet je pc naar een plek in huis met een andere pc en kijk es of je daar wel snel internet hebt.
Gebruik eens een Windows Live (boot cd) en test zo es je internet snelheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) GoT heeft tientallen subfora. Elk onderwerp heeft zo z'n plek. Je post dit in Processors, Moederborden & Geheugen, terwijl je een vraag stelt over internetsnelheid. Aangezien andere PCs wel de goede snelheid halen hoort het niet in Internetproviders & Hosting, maar in Netwerken.

Move PMG -> NT

2) let op je hoofdletters 1 Byte (hoofdletter B) bestaat uit 8 bit (kleine letter b). Internetsnelheden worden altijd in (Mega)bit per seconde uitgedrukt, dus Mb/s. Jij hebt het over MB/s, dat is dus acht keer meer. Tenzij je op campus zit op de Universiteit Twente is er geen internetprovider in NL die 120MB/s (~1Gb/s) aanbiedt. Je schrijft het dus fout, Ziggo biedt 120Mb/s aan. Het zou kunnen dat je probleem dus 8 keer kleiner is dan je denkt, omdat je 2.5MB/s meet. Dat is 20Mb/s. Nog steeds een stuk trager dan 120Mb/s, maar lijkt er al wat meer op.

3) Wat zit tussen de modem van Ziggo en je PC? En welk modem is het? Dit zou zomaar een duplex mismatch kunnen zijn. Vooral de EPC3935 staat daar in 100Mb/s mode om bekend. Oplossing is om gewoon Gb te gebruiken tussen PC en modem, maar dan moet je kabel, en evt tussenliggende switches dat wel aankunnen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@Blackspot De pc is al eens verplaatst en aangesloten op andere kabel, zelfde probleem helaas! De pc die op deze kabel aangesloten zit haalt wel de 120MB.

@Wahloh itp cat 5 is dat wat je bedoeld?

@Stronkie 1 maand ongeveer het is een schone windows 7 ultimate cd. Ik heb de pc al verplaatst maar het probleem bleef. Zoals ik ook altijd tegen blackspot zei: de pc die normaal aan die kabel zit haalde wel de 120MB. Zou je mij kunnen uitleggen wat Windows Live (boot cd) inhoud?

@dion_b sorry voor het taalgebruik haha! Ik ga het nu aanpassen het is dus in feite 2,5Mb/s. Ik heb even bij stap drie de info opgezocht die je vraagt het gaat hier om een: Draytek vigor 2130n met als tussenswitch: ZyXEL model number: G5-108B. Is dat wat je bedoeld? Daarnaast zit dit op het moederbord: Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection

Wat houd Gb in? Zou jij misschien mijn bericht kunnen verplaatsten naar NT? Ik heb geen idee hoe ik dat zelf zou moeten doen!

Alvast bedankt voor de reacties mensen, ik hoop met deze infomatie dat jullie een iets specifieker beeld hebben van mijn probleem?

Jopeirt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 17:46 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gb=Gigabit, oftewel 1000Mb (Megabit).

Begrijp ik het goed dat je het als volgt aangesloten hebt:

1) Ziggo modem (type onbekend... geef dat aub ook even)
2) Draytec router (Gb LAN en WAN)
3) ZyXEL switch (Gb)
4) PC met Gb NIC.

Mits je kabels goed zijn zou dit moeten kunnen werken...

Vragen nog:
- wat voor kabels gebruik je? (Cat5? Cat5e? Cat6?) - zowel de normale als de kabel waarmee je denkt kabels uitgesloten te hebben.
- wat zegt Windows over je netwerkverbinding? Verbonden met 10Mb/100Mb/Gb?
- je zegt dat anderen op dezelfde verbinding wel goede snelheden halen. Zijn die ook op de ZyXEL aangesloten?

Paar andere dingen die misschien relevant zijn:
- waar/hoe test je je snelheid?
- check eens wat je CPU usage is tijdens uitvoeren speedtest...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b

De ziggo modem is een UBEE zonder wifi

- Van modem naar router naar switch is Cat6 en van switch naar pc is Cat5e, de andere kabel is ook een Cat5e waarmee ik getest heb, deze zit op dezelfde switch als mijn huidige kabel.
- Snelheid word door windows aangegeven als 1Gbps
- Ja de andere (pc,macbook) zijn ook aangesloten op de ZyXEL en die behalen rond de 120Mb/s

- Ziggo speedtest / Speedtest.net gebruik ik voor het testen van mijn internetsnelheid.
- De CPU is rond de 20% bij speedtest.net en rond de 50% bij ziggo speedtest. De CPU zonder test is rond de 10%

Het rare is dat op dit moment dat ik dit bericht typ dat de downloadsnelheid 115Mb/s is en upload 1.1Mb/s. Dit heb ik wel al vaker gehad. Binnen nu en morgenochtend ligt de snelheid dan weer rond de 2Mb/s...

Alvast bedankt!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-12 23:41
Beste Jopeirt,

Allereerst: Welkom Op GoT, het forum van tweakers.net

115Mbit / sec is inderdaad geen 120Mbit / sec, maar ik denk dat je op Wikipedia je nog een beetje zal moeten inlezen. Je zal dan ook zien dat je niet 1 private lijn tot de provider hebt en dus ook met "overhead" te maken krijgt.
Wat wel is, is dat jouw modem verbinding maakt met een wijkcentrale en die maakt vervolgens weer verbinding met eventueel een tussenstation voor je bij de provider bent.
Dit proces is ook wel vergelijkbaar met een autosnelweg. Als het rustig is kan je makkelijk 130 km/h rijden, terwijl bij grote drukte je blij mag zijn als bijv 70 km/h per uur kan rijden.

De snelheden van zowel upload als download werken ook volgens dat principe.
Een speling van 10 % is niet erg ;)

Succes :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Verwijderd

Topicstarter
@D_Jeff als je de orginele post hebt gelezen zal je kunnen zien dat dit een uitschieter is en normaal gesproken niet van toepassing is. Van de uren die ik op de computer per dag spendeer surf ik het grootste deel met niet meer dan 2Mb/s. Ik snap heel goed dat er geen directe super verbinding met Ziggo is, jammer genoeg. Ik ben opzoek naar een oplossing voor het probleem dat ik constant met een lage internet snelheid zit en hoe ik dit kan verbeteren.

120Mb/s -> 2Mb/s is 60x zo langzaam... als we dat op de snelweg zouden doen zouden we nooit op het werk arriveren. Als ik op drukte punten niet sneller ga dan bijvoorbeeld 60Mb/s zou gaan zou dat totaal geen probleem zijn maar van 120Mb/s naar 2Mb/s gaat het niet meer over drukte maar eerder over een probleem.

Voor dit probleem zoek ik een oplossing en die hoop ik hier te kunnen vinden!

Jopeirt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
D_Jeff schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:13:
Beste Jopeirt,

115Mbit / sec is inderdaad geen 120Mbit / sec, maar ik denk dat je op Wikipedia je nog een beetje zal moeten inlezen. Je zal dan ook zien dat je niet 1 private lijn tot de provider hebt en dus ook met "overhead" te maken krijgt.
Wat wel is, is dat jouw modem verbinding maakt met een wijkcentrale en die maakt vervolgens weer verbinding met eventueel een tussenstation voor je bij de provider bent.
Dit proces is ook wel vergelijkbaar met een autosnelweg. Als het rustig is kan je makkelijk 130 km/h rijden, terwijl bij grote drukte je blij mag zijn als bijv 70 km/h per uur kan rijden.

Zijn punt is helemaal niet dat 'ie 'maar' 115 van de 120 haalt, maar dat 'ie nu 115 haalt, maar dat dat heel snel inzakt tot 2Mbit.

The devil is in the details.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D_Jeff schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:13:
Beste Jopeirt,

:?

Jij bedoelt overboeking. Overhead is het verlies wat je hebt door dingen als packet headers enzo, verschil bruto-netto, en heeft niets te maken met wat de buren doen.

Lees z'n topicstart nog eens en nu goed voordat je verder blaat...

Oslik blyat! Oslik!

• we_are_borg
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Misschien dat er een Linux live CD is die jouw netwerkkaart ondersteund dan kan je uitsluiten of Windows de boosdoener is. Werkt het op Linux wel dan even Windows goed nakijken, werkt het niet dan moet je PC nagekeken worden.

Ik kijk net even maar volgens mij werk Puppy Linux met je moederbord samen.

[ Voor 43% gewijzigd door we_are_borg op 02-12-2012 23:09 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23

Onbekend

...

Gebruik voor de volgende testen Firefox of Internet Explorer (Geen Google Chrome!) en meet de snelheid met http://speedtest.ziggo.nl/ .

1. Sluit eens jouw computer direct aan op de modem van Ziggo en zet alle andere apparaten op het netwerk uit. (Dus geen router er tussen e.d.)
Juiste snelheid? Ga naar stap 2. Niet? Ga naar stap 3.
2. Zet alle netwerkkabels en apparatuur er tussen en test opnieuw. Test daarna met alle apparaten aan.
3. Staat er een downloadprogramma of skype op de computer aan? Staat de firewal uit? Is jouw computer iets anders aan het doen (virussen of spyware)? Ga naar Task Manager -> Performance -> Resource Monitor, en kijk of en bepaald gedeelte van de computer zwaar wordt belast.

Edit:
Staat er misschien een programma updates binnen te halen zoals Windows, Adobe, antivirus of de displaydriver?

[ Voor 8% gewijzigd door Onbekend op 02-12-2012 23:28 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1