Toon posts:

PC-monitor naar TV conversie: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik vroeg me af of ik een pc monitor kan ombouwen om hem als een tv scherm te laten functioneren. Dus een scart, av en antenne kabel aansluiting toevoegen aan de pc monitor. of kan ik dan beter een nieuwe tv gaan kopen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wat voor aansluitingen heeft je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Wat bedoel je met 'ombouwen'? Openbreken en de gevraagde aansluitingen op de interne printplaat monteren?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Je kan er een PC aan hangen met een TV-kaart
maar je kan beter een nieuwe TV kopen...

Een PC monitor is namelijk alleen een beeldscherm. In een TV zit nog veel meer elektronica behalve het scherm en de aansluitingen waar je het over hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
RocketKoen schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:25:
Je kan er een PC aan hangen met een TV-kaart
maar je kan beter een nieuwe TV kopen...

Een PC monitor is namelijk alleen een beeldscherm. In een TV zit nog veel meer elektronica behalve het scherm en de aansluitingen waar je het over hebt.
maar je kan wel met een extern kastje alles realiseren. maar dat hangt af van de aansluitigen.

videorecorder en een composiet aansluiting bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja Eagle Creek gewoon een monitor openbreken en die aansluitingen toevoegen was de bedoeling. Hoef er alleen consoles op te kunnen spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:40:
Ja Eagle Creek gewoon een monitor openbreken en die aansluitingen toevoegen was de bedoeling. Hoef er alleen consoles op te kunnen spelen :-)
openbreken en solderen gaat niet zomaar werken. analoog>digitaal. dus je moet bv. iets hebben dat naar vga converteerd.

maar over watvoor monitor hebben we het?

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 02-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 23:20

SA007

Moderator Tweaking
Het verschil tussen een TV en computermonitor is meer dan een paar aansluitingen, een paar punten:

- Interne controller is anders, TV moet veel meer verschillende beeldformaten aankunnen.
Veel controllers voor pc monitoren kunnen dat ook, maar staat nog wel eens uigeschakeld.

- Een pc monitor heeft geen tuner, dat is op te lossen met een externe tuner, zoals een digitale tv kastje.

- Een pc monitor heeft vaak geen speakers.

Het hangt er sterk af van wat je wil bereiken.

Wil je analoge tv kijken op je monitor moet je een analoge tuner vinden met digitale uitgang die je monitor snapt, die zijn er gewoon maar duur.
Wil je digitale tv kijken zou ik gewoon een digitale tuner met HDMI uit op je monitor aansluiten en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:40:
Als het enkel voor consoles is dan heb je lijkt mij toch alleen een hdmi ingang nodig? En geen scart, antenne, etc. Oftewel druk console in hdmi ingang van je monitor. Heeft hij enkel DVI, koop een HDMI <> DVI verloopstukje. Met VGA wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb even je titel wat verduidelijkt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1