ik wil graag voor mijn firewall een moduleloze kernel maken want dat is sneller en neemt minder geheugen in maar ik kan masqerading ('k hoop dat ik het goed spel) niet direct in de kernel zetten. Is er een manier om dit wel te doen. want met menuconfig wordt het automatisch als module geselecteerd...
Verwijderd
masquerading is de correcte spelling 
Ik vraag me af wat je compileren, maar het grootste gedeelte dan wel niet alles is te compileren in de kernel. Je beseft wel dat je met spatie opties uit kan zetten, aan kan geven of het modules moeten worden, of dat ze in de kernel moeten komen?
Ik vraag me af wat je compileren, maar het grootste gedeelte dan wel niet alles is te compileren in de kernel. Je beseft wel dat je met spatie opties uit kan zetten, aan kan geven of het modules moeten worden, of dat ze in de kernel moeten komen?
ja dat weet ik maar in menu config zet ie hem automatisch op module
anders zou me kernel nu al draaien....
Het kan echt wel .. ik heb een keer complete kernel gemaakt zonder mods.
Soms staat er een optie boven die je ook aan moet zetten wil een andere optie beneden als module of compile-in worden gezet ..
beetje met make menuconfig klooien en je komt er wel
Soms staat er een optie boven die je ook aan moet zetten wil een andere optie beneden als module of compile-in worden gezet ..
beetje met make menuconfig klooien en je komt er wel
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Verwijderd
maar het is niet echt verstandig denk ik hoor...:) als je modules hebt kan je het zo unloaden als dat moet, nou zal het vast zo zijn dat jij dat niet moet ofzo maar goed...:P) je zal altijd zien
jups ... modloze kernel is ook alleen handig als alles op 1 flop moet passen ofzo...
die speed winst merk je echt niet als je bak alleenmaar traffic staat te masq-en...
die speed winst merk je echt niet als je bak alleenmaar traffic staat te masq-en...
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
het is gelukt en ja me bak staat alleen maar traffic te masqen
en hij boot nu in 13 sec
niks bij de schammele 20 sec van vroeger (tien minuten geleden....)
en hij boot nu in 13 sec
Met 2.2 is de masq zooi altijd een module, met 2.4 kan alles ingebakken worden.Op vrijdag 01 juni 2001 16:16 schreef bagger3001 het volgende:
ja dat weet ik maar in menu config zet ie hem automatisch op moduleanders zou me kernel nu al draaien....
Veel sneller is het niet, en veel minder geheugen gebruikt het ook niet. Ten tweede als je bv de FTP module duidelijk wil maken dat ook poort 62 ofzo een FTP poort is kun je de source hacken, de module parameters werken dus niet als het ingebakken is.
Igmar
he igmar grappe maker .... ik heb hier kernel 2.2.17 en masq wordt niet als module geladen.. want dat kan niet als ik geen module support in me kernel heb gezet....
Sommige modules (opties) _moet_ je als module compilen in 2.4.x en 2.2.x
Kweenie meer welke maar oa ftp-masq bijv.
(toch??)
Kweenie meer welke maar oa ftp-masq bijv.
(toch??)
De masq modules ip_masq_* kun je niet in 2.2 als module laden.Op zaterdag 02 juni 2001 13:09 schreef bagger3001 het volgende:
he igmar grappe maker .... ik heb hier kernel 2.2.17 en masq wordt niet als module geladen.. want dat kan niet als ik geen module support in me kernel heb gezet....
Zie ook de comment bij de selectie.
Igmar
Pagina: 1