Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjwentink
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 22:06
Hallo,

Ik bezit een pc met de volgende componenten: 1x GA-Z68X-UD4-B3 1x intel i7 2600 - 2x amd H7970 (crossfire) - 16 gig ddr3 - windows7 64 bit (ginstalleerd op ssd).

Dit alles bij elkaar lijkt me een prima systeem, toch kan ik de nieuwste software zoals assinscreed 3
en far cry 3 niet op de maximum instellingen spelen. Wat is mijn zwakke schakel in dit geheel?

Hoor het graag.

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zo te zien een prima systeem, weet je zeker dat hij CF wel pakt tijdens het gamen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn alle stuurprogramma's wel geïnstalleerd en heb je de nieuwste versies? Daarnaast is de i7 eigenlijk ook niet echt een gaming CPU, hij presteert namelijk net wat minder dan de i5 2500 dat doet, dankzij de hyperthreading.

Is het trouwens niet zo, dat als je CF of SLI gaat draaien, dat de GPU's qua eigen bandbreedte halveren, omdat ze de bandbreedte moeten delen?

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 20:27
Check onder je apparaatbeheer eens of er geen apparaten met problemen zijn. Installeer de nieuwste drivers van in ieder geval je videokaart eens.

Draai ook eens wat benchmarks (bijv. 3DMark) en vergelijk je score met vergelijkbare setups, die zijn online wel te vinden.

Je CPU is overigens ook prima, volgens mij is je systeem goed op elkaar afgestemd en ligt het waarschijnlijk aan drivers.

[ Voor 18% gewijzigd door RedPixel op 02-12-2012 12:44 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjwentink
Alles is up to date. Direct x 11 , nieuwste driver van amd hd7970 , cpu zo ver ik weet niet nodig , crossfire staat aangefinkt. Zal even 3dmark proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjwentink
Bij apparatenbeheer staan geen opmerkingen rondom missende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjwentink
x5309 punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 20:27
Dat kun je hier vergelijken: http://www.3dmark.com/search (onder advanced)
Blijkbaar haal je dus wel ongeveer dezelfde hoeveelheid punten en lijkt alles te werken (de anderen halen scores tussen de x5200 en x5400)

Je zegt in je openingspost dat je die spellen "niet op de maximum instellingen kunt spelen", wat bedoel je daarmee? Haal je een te lage framerate, mag je ze er niet op zetten van het spel, detecteren ze niet automatisch de hoogste instellingen, ... ?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjwentink
Alles is selecteerbaar enkel zodra ik bij assinscreed 3 boven medium presets ga zitten , krijg ik haperend/stotterend beeld.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
hoe zit het met de airflow in je kast ?

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjwentink
Heb enkel de standaard vans in mijn kast. Doorgaans merk ik weinig temperatuurverschil in de kast
tijdens het belasten van cpu en gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 07:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
pjwentink, al je reacties zijn onduidelijk wat het geven van advies niet vergemakkelijkt. Waarom kan je bijvoorbeeld het niet maximuminstelingen spelen; is dat meer omdat je constant een lage framerate hebt of je heb sporadisch dat die stottert? Heb je de FPS al eens gemeten? (kan bijv. met MSI Afterburner)

Het is daarbij niet de bedoeling meerdere berichten achter elkaar te plaatsen. Bij elk van je berichten staat een 'wijzig'-knop die je kan gebruiken als je aanvullingen hebt.

Omdat het een discussie is over de matige prestaties specifiek bij games verplaats ik je topic naar Spielerij - Problemen en Vragen.

Denk er trouwens aan dat het niet per se aan je hardware hoeft te liggen. De spellen zelf kunnen misschien niet goed overweg met Crossfire of er kunnen nog gewoon framedrops/bugs in het spel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Heb je ook de laatste updates van de spellen geinstalleerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Of speel je soms op drie monitoren tegelijk? o.i.d..

Hallo met Tim

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Ik heb daar ook vaak last van in "drukke" gedeeltes tijdens het gamen. PhysX laag zetten (of uit) gezien AMD videokaarten geen ondersteuning hebben daarvoor en de CPU het dus af moet handelen (is zwaar). Tevens schijnt het dat Far Cry 3 buggy met CF omgaat waardoor het vaak niet werkt.

ohw.. beetje een kick van een oud topic :P

[ Voor 7% gewijzigd door TweakMaster op 20-12-2012 10:50 ]

Ryzen cloud9

Pagina: 1