Ik heb sinds een half jaar een HP Probook 6560b, erg fijne laptop maar hij heeft 1 irritante bug en dat is dat het geluid om de minuut oid even "hapert" erklinkt dan een soort storing alsof de CPU het even niet meer aan kan.
even wat feiten op een rij:
- De bron maalt niet uit, ik heb het met youtube, spotify, win mediaplayer etc.
- output maakt niet uit, storing is via de laptop speakers maar ook via de koptelefoon uitgang.
- de CPU raakt niet over belast WEL zie ik in de taskamanger dat de cpu belasting naar de 10-15% schiet op het moment van een storing.
wat ik gedaan heb:
- nieuwste driver updates en bios van HP geinstalleerd.
- gecontrolleerd op IRQ conflicten maar mjn geluidschip deelt geen irq met andere aparten
- zoveel mogelijk achtergrond taken uitgezet (virusscanners etc.)
verdere specs:
HP Probook 6560b, Core I5 2520, 8Gb ram, 128gb SSD, Radeon 6470m, Win7 pro
als ik op internet zoek kom ik vooral IRQ en drver problemen tegen, lijkt het bij mij niet aan te liggen.
wat kan ik nog proberen?
even wat feiten op een rij:
- De bron maalt niet uit, ik heb het met youtube, spotify, win mediaplayer etc.
- output maakt niet uit, storing is via de laptop speakers maar ook via de koptelefoon uitgang.
- de CPU raakt niet over belast WEL zie ik in de taskamanger dat de cpu belasting naar de 10-15% schiet op het moment van een storing.
wat ik gedaan heb:
- nieuwste driver updates en bios van HP geinstalleerd.
- gecontrolleerd op IRQ conflicten maar mjn geluidschip deelt geen irq met andere aparten
- zoveel mogelijk achtergrond taken uitgezet (virusscanners etc.)
verdere specs:
HP Probook 6560b, Core I5 2520, 8Gb ram, 128gb SSD, Radeon 6470m, Win7 pro
als ik op internet zoek kom ik vooral IRQ en drver problemen tegen, lijkt het bij mij niet aan te liggen.
wat kan ik nog proberen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer