iMac 2011 (thunderbolt) als extern scherm gebruiken voor PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bang dat ik een forse vergissing heb begaan. Oudere imacs kon je gewoon via display port als externe monitor gebruiken voor ieder apparaat met een display poort of converter.

Nu blijkt dat precies de iMac 2011 alleen werkt met Thunderbolt. Ik heb me rot gezocht. Maar het komt er volgens mij op neer dat er geen PC videokaarten zijn met Thunderbolt. En dat ik dus voorlopig geen PC kan aansluiten op mijn mac.

Heeft iemand nog een tip / idee hoe dit opgelost kan worden? Ik wil namelijk ook weer wat gaan gamen en een windows game pc er naast neerzetten. Als dit niet opgelost kan worden dan denk ik dat ik maar - hoe erg het ook is - terug ga switchen naar Windows. Ik kan niet twee schermen neer gaan zetten in mijn woonkamer en ik ga niet een apart plekje in mijn huis inrichten met een game setup.

Hmm. Zou dit me helpen... YouTube: Newegg TV: How To use Thunderbolt & Discrete Graphics with Lucid Virtu MVP & ASUS P8Z77-V Premium

Ik zie net dat als je een PC moederbord met thunderbolt koopt deze ook het signaal van de grafische kaart kan transporteren naar je thunderbolt display. De enige vraag is hoe goed dit werkt. Je grafische kaart wordt dus niet aangesloten op een monitor, maar alle data loopt via het moederbord naar de thunderbolt poort.

[ Voor 23% gewijzigd door Q op 02-12-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
Het is misschien wel gemakkelijk te vermelden welke schermdiagonaal je hebt, de 27" versie ondersteund dit namelijk standaard, de 21" versie daarintegen niet. Heb je een 27" versie moet je gewoon een thunderbold -> dvi/hdmi/vga verloopje kopen. Heb ge je 21" versie zal je een convertor moeten kopen die via USB gaat, die zal echter wel een dure grap worden, dan is een extern scherm met een apart plekje in het huis misschien wat economisch verantwoorder.

Hoop dat dit je al een stuk vooruit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Olivierdc schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:00:
Het is misschien wel gemakkelijk te vermelden welke schermdiagonaal je hebt, de 27" versie ondersteund dit namelijk standaard, de 21" versie daarintegen niet. Heb je een 27" versie moet je gewoon een thunderbold -> dvi/hdmi/vga verloopje kopen. Heb ge je 21" versie zal je een convertor moeten kopen die via USB gaat, die zal echter wel een dure grap worden, dan is een extern scherm met een apart plekje in het huis misschien wat economisch verantwoorder.

Hoop dat dit je al een stuk vooruit helpt.
Hier klopt helemaal niets van, sorry. Het gaat om een iMac 2011.

http://support.apple.com/kb/TS3775

Maar ik ben er uit. Je kunt het TB scherm van Apple wel gebruiken op een PC met thunderbolt. Maar Target Display Mode op een iMac 2011 werkt alleen met Macs en niet met PCs.

Dat is enorm balen. Ik voel de neiging om die iMac zo op marktplaats te flikkeren en maar weer een PC neer te zetten. 3x waardeloos dit.

https://discussions.apple.com/message/20462429#20462429

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 02-12-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 13:10
Q schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:16:
[...]
Je kunt het TB scherm van Apple wel gebruiken op een PC met thunderbolt.
Bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
:O

anyway, het gaat niet werken.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1474335

[ Voor 25% gewijzigd door Q op 02-12-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 13:10
Ik doelde op de PC's met thunderbolt ondersteuning voor de Thunderbolt Display. Ik heb zelf ook een Thunderbolt Display dus ik ga er eens zeker naar kijken! Interessante optie.
Pagina: 1